Hiusten hennaajat hoi!
Jos sekoittaa paketin MacUrthin mahonginruskeaa (sis. hennaa, indigoa ja alasajamiseksi) ja paketin mustaa (indigoa), onko lopputulos tummanruskeaan pohjaan (jokunen harmaa joukossa) hieman punertava tummanruskea? Vai minkälaisen sekoituksen noista MacUrthin jauheista tekisitte kun tummanruskeaa haluan?
Kommentit (13)
Jätä noi mustat hennat pois, jollet ole aivantäysinsatavarma mitä se sisältää! Riskinä elinikäinen allergia. Muuten ei mitään hajua, miten noi toimii keskenään, mutta kuullostaa hyvin riskialttiilta puuhalta..
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 16:51"]Jätä noi mustat hennat pois, jollet ole aivantäysinsatavarma mitä se sisältää! Riskinä elinikäinen allergia. Muuten ei mitään hajua, miten noi toimii keskenään, mutta kuullostaa hyvin riskialttiilta puuhalta..
[/quote
No höpsistä. Puhut nyt aiheesta, josta et selvästikään ole perillä. En suinkaan ole tunkemassa päähäni synteettistä mustaa hennaa (lawsone) vaan puhdasta luonnon hennaa (Lawsonia inermis) ja indigoa (Indigofera tinctoria), kuten avausviestissä sanoin. Kyseisillä kasviväreillä värjääminen on takuulla turvallisempaa kuin kemikaalipommeilla, joita normaaleina hiusväreinä myydään. Ko. värijauheita saa sekoittaa ja mikä minua kiinnostaa on sekoitussuhde toivotun värin saamiseksi.
Ap
Laittaisin just noin kuin aloitusviestissä laitoit. Jos lopputulos on liian vaalea niin sitten indigoa enemmän.
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 18:41"]Laittaisin just noin kuin aloitusviestissä laitoit. Jos lopputulos on liian vaalea niin sitten indigoa enemmän.
[/quote]
Kiitos vastauksesta! Taidanpas piipahtaa Ruohonjuuressa lähipäivinä ja ostaa nuo värit :) Ap
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 17:30"]
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 16:51"]Jätä noi mustat hennat pois, jollet ole aivantäysinsatavarma mitä se sisältää! Riskinä elinikäinen allergia. Muuten ei mitään hajua, miten noi toimii keskenään, mutta kuullostaa hyvin riskialttiilta puuhalta.. [/quote No höpsistä. Puhut nyt aiheesta, josta et selvästikään ole perillä. En suinkaan ole tunkemassa päähäni synteettistä mustaa hennaa (lawsone) vaan puhdasta luonnon hennaa (Lawsonia inermis) ja indigoa (Indigofera tinctoria), kuten avausviestissä sanoin. Kyseisillä kasviväreillä värjääminen on takuulla turvallisempaa kuin kemikaalipommeilla, joita normaaleina hiusväreinä myydään. Ko. värijauheita saa sekoittaa ja mikä minua kiinnostaa on sekoitussuhde toivotun värin saamiseksi. Ap
[/quote]
Opettele höpsis lainaamaan, ja ota huomioon, että et voi tietää kenen kanssa kirjoittelet.:) Olen esinesuunnittelun artesaani, jonka opintoihin on kasvivärjäykset kuuluneet joten senkin vuoksi varoittelen. Meillä opinnoissa toitotettiin, ettemme voi tietää mistä nuo jauheet lopulta tulevat. Nyrkkisääntönä opimme niin kasvivärjäyksessä ja keramiikassa kuin muissa materiaaleissa, että kaikki mustan ja sinisen sävyt ovat enemmän tai vähemmän myrkyllisiä sillä sitä väriä ei saa kuin teollisesti. Sekoitussuhteista en tiedä, tee vaikka tuurilla, mutta oletko miettinyt mitä noissa käytetään pureteaineina? :)
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 15:32"]
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 17:30"]
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 16:51"]Jätä noi mustat hennat pois, jollet ole aivantäysinsatavarma mitä se sisältää! Riskinä elinikäinen allergia. Muuten ei mitään hajua, miten noi toimii keskenään, mutta kuullostaa hyvin riskialttiilta puuhalta.. [/quote No höpsistä. Puhut nyt aiheesta, josta et selvästikään ole perillä. En suinkaan ole tunkemassa päähäni synteettistä mustaa hennaa (lawsone) vaan puhdasta luonnon hennaa (Lawsonia inermis) ja indigoa (Indigofera tinctoria), kuten avausviestissä sanoin. Kyseisillä kasviväreillä värjääminen on takuulla turvallisempaa kuin kemikaalipommeilla, joita normaaleina hiusväreinä myydään. Ko. värijauheita saa sekoittaa ja mikä minua kiinnostaa on sekoitussuhde toivotun värin saamiseksi. Ap
[/quote]
Opettele höpsis lainaamaan, ja ota huomioon, että et voi tietää kenen kanssa kirjoittelet.:) Olen esinesuunnittelun artesaani, jonka opintoihin on kasvivärjäykset kuuluneet joten senkin vuoksi varoittelen. Meillä opinnoissa toitotettiin, ettemme voi tietää mistä nuo jauheet lopulta tulevat. Nyrkkisääntönä opimme niin kasvivärjäyksessä ja keramiikassa kuin muissa materiaaleissa, että kaikki mustan ja sinisen sävyt ovat enemmän tai vähemmän myrkyllisiä sillä sitä väriä ei saa kuin teollisesti. Sekoitussuhteista en tiedä, tee vaikka tuurilla, mutta oletko miettinyt mitä noissa käytetään pureteaineina? :)
[/quote]
Ja niin, ennen kuin kukaan ehtii vaivaamaan päätään miten lankojen värjääminen liittyy hiusten värjäämiseen, niin kyllä liittyy. Noita käytiin laajasti läpi opinnoissa.
Mä en kyllä saa hennoilla mitään jälkeä harmaisiin.
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 15:36"]
Mä en kyllä saa hennoilla mitään jälkeä harmaisiin.
[/quote]
ei tartu harmaisiin! - 9
Mä laittaisin 2/3 indigoa ja 1/3 hennaa. Mutta kannattaa aina tehdä pienellä määrällä suortuvatesti! :)
Eikö niissä mustissa hennoissa jotka "sisältävät myrkkyjä" ole juuri niitä samoja aineita kuin kaikissa muissakin kaupan hiusväreissä? Miten ne riskit sitten suuremmat olisivat? Ja se lähinnä ymmärtääkseni liittyy tatuointeihin, jotka ovat vähän eri juttu kuin hiusten värjääminen?
Entä mikä se on se pureteaine?
Itse olen miettinyt värjääväni seuraavan kerran noilla, kertokaa siis mikä on huonompaa kuin kaupan perusväreissä, jos vaikka mustaa ajatellaan?
*alasajamiseksi = akaasiankaarnaa :D