Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä asioissa olet epäekologinen?

Vierailija
04.01.2015 |

Minä olen tähän asti heittänyt paristot ja hehkulamput tavalliseen roskikseen. Nyt ajattelin alkaa tsempata.

Ajan myös omaa autoa, vaikka olisi mahdollista pärjätä ilman. Perustelen tämän itselleni niin, että perheen ainoana aikuisena on helpompaa kun on auto, ja lapsenkin kannalta on kivaa kun päiväkotimatkat sujuvat nopeasti, eikä tarvitse lähteä aamulla puoli seitsemältä. Edelleen tämä silti sotii ajatusmaailmaani vastaan...

Mites te?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juusto, riisi ja pitkät suihkut.

Vierailija
22/35 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkät suihkut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoilu. Perheessämme on kaksi uudehkoa arkiautoa ja kaksi museoautoa, kolmatta ollaan just ostamassa.

Vierailija
24/35 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lähi k-marketissa on semmonen punamusta pahvilaatikko johon voi paristoja palauttaa. Se sijaitsee heti siinä sisäänmenoaulassa ja on kooltaan semmonen varmaan 30x40 cm? .

Vierailija
25/35 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta biojätepusseja, joten joskus laitan biojätteet sekajätteen sekaan. Yleensä yritän keksiä niille jonkin pienen pahvilaatikon tms.

N. kerran vuodessa kierrän asuntoni lävitse roskasäkki kädessä, ja laitan säkkiin tavaroita, joista voisin kuvitella luopuvani. Jotkut niistäkin tavaroista voisi ehkä kierrättää, vaatteet ainakin voisin käyttää paljon enemmän loppuun vielä. Mutta jos mietin jokaisen tavaran erikseen, ne jäävät lojumaan asuntooni, en minä niille mitään kuitenkaan tee. Kukaan ystävistäni ei ainakaan huoli mitään vanhoja rojujani.

Minulla on niin paljon vaatteita, että pärjäisin niillä, jos haluaisin, elämäni loppuun saakka (olen 35). Silti ostan joka vuosi uusia vaatteita. Yritän kyllä rajoittaa, tavoitteenani on 10 kpl vuodessa.

Vierailija
26/35 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Pitkät suihkut
-oma auto
-Kertakäyttövaipat ja -puhdistuspyyhkeet
-Ostan usein kaupassa muovipussin
-Vien usein melko vajaan roskapussin pois, koska en vain siedä yhtään hajua.
-Lotraan paljon saippuaa, shampoota ja hoitoainetta
-Pesen pyykkiä liioitellun usein, koska tykkään puhtaista vaatteista
-Ostan paljon kaupan ruokia lapselle (ja joskus heitän tyhjän purkin roskikseen)
-Käytän astianpesukonetta päivittäin
-Telkkari/radio voi olla päällä, vaikka kukaan ei katso/kuuntele
-Pidän päivälläkin valoja päällä
-Ostan monta pikkupurkkia jugurttia yhden ison sijaan

Vierailija
27/35 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän vauvalla kertisvaippoja. Pyykkiä pn muutenkin liikaa ja käsissä paha ekseema. Muuten kierrätän kaiken, ostan vähän, suosin luomua, asumme keskustassa ja kaikki hankinnat punnitaan tarkkaan. Emme edes sauno.

Kyllä suututtaa lukea näitä :(

Vierailija
28/35 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 21:46"]Mun lähi k-marketissa on semmonen punamusta pahvilaatikko johon voi paristoja palauttaa. Se sijaitsee heti siinä sisäänmenoaulassa ja on kooltaan semmonen varmaan 30x40 cm? .
[/quote]

Joissain R-kioskeissa on myös, mutta ei kaikissa. T. Ärrätäti

Vierailija
29/35 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 21:06"]

En kierrätä muuta kuin pulloja. Heitän roskiin paljon käyttökelpoisia tavaroita. Vettä lutraan runsaasti. Ajan paljon autolla. En yleisestikään mieti ekologista puolta

[/quote]

Sun lapsenlapset saa sitten miettiä sitä henkensä edestä ja vihata sua.

Vierailija
30/35 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 20:34"]

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 20:31"]

Kyllä hehkulamput saa laittaa sekajätteeseen, ap. Mutta hehlulamppujen käyttäminen on epäekologista. Tuota en ymmärrä, että laitat vaarallista jätettä kaatopaikkajätteen sekaan. Sehän imeytyy pohjavesiin ja juot itsrkin kohta myrkkyjäsi. Mun epäekologisuuteni: Minä ajan mukavuussyistä työmatkat autolla, vaikka bussikin kulkisi..

[/quote]

Ai saa? No hyvä tietää.

Mihin ne paristot pitää edes viedä?

[/quote]

Kun kerran osaat käyttää internetiä palstailuun olisit voinut jo aikoja sitten googlata "paristojen kierrätys" niin tämä asia olisi sinulle selvinnyt ja olisit voinut lopettaa ympäristön myrkyttämisen. 

Vierailija
31/35 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko käyttää autoa, sillä asun niin kuusessa. Ei tule mieleenkään kävellä tai pyöräillä 15km töihin ympäri vuoden. Etenkin kun täällä ei ole lähettyvillä metriäkään jalkakäytävää.

Vierailija
32/35 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko ihmetellä ihmisten piittaamattomuutta ja itsekkyyttä. Ihan oikeastiko se on niin vaikea tehdä pieniä asioita kuten jätteiden asianmukainen lajittelu ja kierrätys? Huoh.

Vierailija
33/35 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pyrin elämään ekologisesti, mutta suurimpana paheena on lihansyönti. Kasvisruokiakin tehdään, mutta enemmän liharuokia, kun mies ei kovin innoissaan olisi lihansyöntiä vähentämässä. Itsekään en kyllä osaisi olla kokonaan ilman lihaa. Noin muuten eletään aika ekologisesti, ei omisteta autoa, ollaan kulutuskriittisiä, kierrätetään, käytetään vauvalla kestovaippoja jne.

Vierailija
34/35 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
35/35 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

syön lihaa ja otan välillä pitkiä suihkuja.

ostan turhia tavaroita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kaksi