Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Koulukiusaajat pitäisi määrätä aina vähintään lähestymiskieltoon

Vierailija
04.01.2015 |

Olenko ainoa, jonka mielestä koulukiusaamisesta pitäisi seurata vähintään seuraavat rangaistukset:
-Kiusaaja vaihtaa koulua, ei kiustattu. Jos kiusaaminen on tapahtunut joukolla, koko joukko pitäisi hajottaa sijoittamalla ne erikseen eri kouluihin.

-Kiusaaja tai kiusaajat tuomittava lain edessä ainakin maksamaan korvauksia kärsimyksestä kiusatulle, tai jopa rikosoikeudelliseen rangaistukseen

-Jokaisessa kiusaamistapauksessa kiusaajat määrättävä lailliseen, oikeaan lähestymiskieltoon kiusattua kohtaan. Jos lähestymiskieltoa rikkoo, niin silloin lähestymiskiellon rikkomisesta seuraavat rangaistukset käyttöön.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amen.

"Koulukiusaaminen" on siitä jännä asia, että jos se, henkinen/fyysinen väkivalta, tapahtuu ihan missä tahansa muualla kuin koulussa, suhtaudutaan siihen vakavasti ja siitä saa parhaimmillaan ihan kunnon rangaistuksen. Kouluissa katsellaan läpi sormien ties minkälaista toisten ihmisten kohtelua.

Vierailija
2/5 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain tuollaista kyllä pitäisi olla, nykyään koulukiusaaminen ei aiheuta mitään kiusaajille, korkeintaan juttelua... Kiusatut joutuu kyllä vaihtamaan koulua jo osa sairastuu mt-ongelmiin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 19:37"]

Amen.

"Koulukiusaaminen" on siitä jännä asia, että jos se, henkinen/fyysinen väkivalta, tapahtuu ihan missä tahansa muualla kuin koulussa, suhtaudutaan siihen vakavasti ja siitä saa parhaimmillaan ihan kunnon rangaistuksen. Kouluissa katsellaan läpi sormien ties minkälaista toisten ihmisten kohtelua.

[/quote]

Ei katsota kun vaan alkaa itse ajamaan asiaansa.

Se rikosilmoitus on tehtävä eikä vaan uhkailla sillä!

Vierailija
4/5 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta paras ratkaisu olisi, jos koulu saisi vaikka sakon, jos kiusaamista ei saataisi kuriin. Tämä pakottaisi koulun ainakin puuttumaan ja tutkimaan kiusaamistapauksia. Kaikki kiusaamistapaukset eivät kuitenkaan ole kiusaamista, vaikka siltä näyttää. Omina kouluaikoinani oli eräs poika, joka suoraan sanoen vittuili, löi ja töni muita poikia ja kun siitä saatiin tarpeekseen, vedettiin tätä poikaa turpaan. Tämän jälkeen tämä "kiusattu" meni rehtorille ja kuraattorille valittamaan kiusaamisesta. Kaveri suorastaan kerjäsi tulla hakatuksi melkein joka viikko. Muutenkin oli aika outo tapaus. Saattoi sylkäistä päin naama ilman provosointia. Tyyppi toi kerran kouluun pussillisen puolukoita ja salakavalasti mättäsi kourallisen marjoja minun uuteen untuvatakkiini. Tämä kaveri nautti opettajien sympatioista, vaikka itse kerjäsi suurimman osan löylytyksistään.

Vierailija
5/5 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 19:46"][quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 19:37"]

Amen.

[/quote]

Ei katsota kun vaan alkaa itse ajamaan asiaansa.

Se rikosilmoitus on tehtävä eikä vaan uhkailla sillä!
[/quote]

Tein lapseni pahimmasta kiusaajasta rikosilmoituksen, kun kiusaaminen oli jatkunut 1,5 v. Kiusaaminen oli jokapäiväistä, jatkuvaa fyysistä, psyykkistä ja sosiaalista vainoa. Tietenkin ennen rikosilmoitusta olin tehnyt kaiken muun, mitä voi tehdä: yhteydenottoja (asiallisia) kiusaajan kotiin, asian esille ottaminen koulussa moneen kertaan, palavereja koulussa kiusaajan ja tämän perheen kanssa, yksi lastensuojeluilmoitus kiusaajasta.

Mitä teki Länsi-Uusimaan poliisi? Poliisi ei tutkinut asiaa tai ainakaan minua eikä kiusattua lastani haastateltu. Poliisi teki lastensuojeluilmoituksen sekä kiusaajasta että minun kiusatusta lapsestani. Tästä seurasi lastensuojeluntarpeen selvitys, jossa tutkittiin olenko minä hyvä äiti ja onko kotimme turvallinen kasvuympäristö. Ilmeisesti ls totesi näin olevan, koska hävisi selvityksen tehtyään kuin pieru saharaan. Myöskään lastensuojelu ei suostunut tulemaan koululle kiusaamista selvittämään. Kiusaaja jatkoi kiusaamista entistä kovemmin. 14-vuotias saa siis koulun, lastensuojelun ja poliisin avustuksella potkia ikätoveriaan mm. päähän ja tuhota valheellisilla huhuilla tämän maineen kokonaan. Tiedämme nyt, että viranomaiset eivät halua puuttua koulukiusaamiseen.

Jep. Vaihdoimme lapsemme toiseen kouluun, toiselle paikkakunnalle.