Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisen lapsen antaisit värjätä hiuksensa?

Vierailija
28.10.2021 |

11v tyttöni on jo pari vuotta kärttänyt lupaa värjätä hiuksensa punaisiksi. Kuulemma pari luokkakaveria on jo värjäyttänyt omansa, en ole itse kylläkään heitä nähnyt. Onko hän liian nuori vai pitäisikö antaa lupa?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsille ja nuorille täytyy niin paljon opettaa, tärkeitä asioita elämästä, että vähemmän tärkeistä ei pidä ottaa ongelmaa. Kun lapsi käy koulua kunnolla, ei lintsaa, ei polta eikä juo eikä käytä huumeita, käyttäytyy kunnolla kaikissa tilanteissa, ei liity mihinkään huuhaaporukkaan (väkivaltaisiin jengeihin, uusnatseihin, uskonlahkoihin), on mielestäni kaikki hyvin.

Omille lapsilleni annoin sen takia luvan päättää vähemmän tärkeissä asioissa itse: pitää sellaisia vaatteita ja sellaisia hiuksia kuin halusivat. Ne ovat pikkujuttuja mielestäni. Vaatteet vaihtuvat ja hiukset kasvavat.

Kun tyttäresi pian tulee murrosikään, on paljon vähemmän kiukuttelun ja taistelun aiheita, kun omasta ulkonäöstään saa itse päättää, meikkaaminenkin mukaan lukien. Sitä enemmän sinun kannattaa katsoa, että niistä tärkeistä asioista pidetään kiinni.

Kaikkea hyvää!

Vierailija
2/5 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kestoväreissä on paljon vaarallisia aineita, niitä en lapsen päähän laittaisi. Niillä erilaisilla kevutväreillä vai mitä nyt onkaan (esim. Shokkivärit on tämmöisiä) , niin sitten ala-asteelta alkaen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampaajat eivät värjää alle 16 vuotiaiden hiuksia.

Meidän kaksi tytärtä eivät ole edes ajatelleet vielä hiustensa värjäämistä, vaikka ovat jo aikuisia. Minä olen värjännyt hiuksiani jo noin 13 vuotiaasta lähtien ja pääsin siitä touhusta irti vasta koronan myötä. Pääosin värjäytin kampaajalla, mutta joskus tuskailin sen kanssa myös itse ja sotkin samalla puoli kylppäriä.

Värin vaihtaminen on kivaa ja helppoa, mutta se kierteeseen jääminen on karseaa. Jo viiden viikon päästä juurikasvu on näkyvä ja häiritsevä, joten joka ikisellä kerralla, kun katsoo peiliin, se alkoi ärsyttää.

Suosisin siis lapsella mielummin mieluisia vaatteita kuin hiusväriä.

Vierailija
4/5 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kestoväreissä on paljon vaarallisia aineita, niitä en lapsen päähän laittaisi. Niillä erilaisilla kevutväreillä vai mitä nyt onkaan (esim. Shokkivärit on tämmöisiä) , niin sitten ala-asteelta alkaen.

Ala-asteelta? Siis 7 vuotiaalle?

Vierailija
5/5 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 14v, kasvivärillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yksi