Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miksi aurinko nousee ja laskee eri aikaan?

viivi
28.10.2021 |

moi!☺️ opiskelen 6. luokalla ja meidän pitää tehää tutkimus ja esittää sitä. miksi aurinko nousee ja laskee eri aikaan? nyt on syksy ja kohta on talvi, niin olisi kiva saada enemmän tietoa siitä, miksi syksyllä ja talvella se nousee ja laskee eri aikaan. pyydän asiallisia vastauksia ja missä on jonkun verran tekstiä. poimin tietoa tästä ja yritän tehdä mahdollisimman hyvän esityksen! kiitos etukäteen teille!😁

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaa google -> laita kysymyksesi sinne.

Täältä voit saada sellaisen määrän huttua, että työsi menee täysin pilalle ja sisältää paljon trollitietoa.

Vierailija
2/17 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kuudesluokkalaisen pitäisi jo tietää, että lause aloitetaan isolla kirjaimella?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sinä opit ctrl+C / ctrl+V -menetelmällä? Et mitään. Lainaa jostain karttapallo ja päättele asia itse, silloin opitkin jotain.

Vierailija
4/17 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö kuudesluokkalaisen pitäisi jo tietää, että lause aloitetaan isolla kirjaimella?

eikö aikuinen ihminen tietää, että tahallaan aloitan pienellä kirjaimella? minä esitin kysymyksen ja jos et tiedä vastausta ja vittuilet täällä vaan, niin menee vittuilemaan johonkin muualle, koska minulla ei oo aikaa tähään. kiitos. :)

Vierailija
5/17 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sinä opit ctrl+C / ctrl+V -menetelmällä? Et mitään. Lainaa jostain karttapallo ja päättele asia itse, silloin opitkin jotain.

minä kirjoitin ETTÄ POIMIN TIETOJA EIKÄ KOPION SUORAAN. lisään myös omia ajatuksia ja tietoa jos löydän. avaa silmät. :)

Vierailija
6/17 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinko pysyy paikallaan ja maapallo pyörii siihen nähden. Aurinkoa päin oleva pallonpuolisko siis liikkuu koko ajan. 

Vierailija
7/17 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

lue sieltä oppikirjasta, niin opit!

Ei ole hyväksi keksiä vippaskonsteja noin!

Vierailija
8/17 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eikö aikuinen ihminen tietää, että tahallaan aloitan pienellä kirjaimella? minä esitin kysymyksen ja jos et tiedä vastausta ja vittuilet täällä vaan, niin menee vittuilemaan johonkin muualle, koska minulla ei oo aikaa tähään. kiitos. :)

Mutta on aikaa odotella josko joku jotain vastaisi?

Tuolla asenteella saatat joutua odottamaan pitkään.

Vierailija
9/17 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avaa google -> laita kysymyksesi sinne.

Täältä voit saada sellaisen määrän huttua, että työsi menee täysin pilalle ja sisältää paljon trollitietoa.

no joo, se on varmaan helpompi. luulin vaan että saan apua muilta ihmisiltä, mutta nykyään niillä on joku ongelma, koska ne aina vastaa negatiivisesti. en tiedä onks niiden elämä vaan niin huono, että niiden on pakko vittuilla lapselle. :)

Vierailija
10/17 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maan akselin kallistuskulma suhteessa aurinkoon muuttu vuodenaikojen mukaan. Siksi esim. Suomi on maapallon pinnalla talvella enemmän kallistunut auringosta poispäin kuin kesällä. Siksi aurinko näyttää olevan talvella matalammalla suhteessa horisonttiin ja myös laskee sen taakse aikaisemmin. Kesällä sitten päinvastoin.

Vierailija
11/17 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta on aikaa odotella josko joku jotain vastaisi?

Tuolla asenteella saatat joutua odottamaan pitkään.

minulla ei ole kiirettä. täältä löytyy kyllä myös mukavia ihmisiä, eikä pelkästään ne jotka vittuilee lapselle.

Vierailija
12/17 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aurinko pysyy paikallaan ja maapallo pyörii siihen nähden. Aurinkoa päin oleva pallonpuolisko siis liikkuu koko ajan. 

Maapallo kiertää aurinko elliptistä rataa pitkin ja maapallon akseli on vinossa. Sitten kun selität opelle mitä elliptinen tarkoittaa niin kymppi on taattu.

Vierailija
13/17 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit aloittaa vaikka ihan wikipediasta. :) 

https://fi.wikipedia.org/wiki/Vuorokausi

Vierailija
14/17 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
15/17 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattanee välillä kuunnella mitä se opettaja puhuu. 

Mutta lyhyesti sanottuna, maapallon pyörimisakseli ei ole kohtisuorassa aurinkoon nähden. Pyöritään siis hieman vinossa.

Vierailija
16/17 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maapallo kiertää aurinko elliptistä rataa pitkin ja maapallon akseli on vinossa. Sitten kun selität opelle mitä elliptinen tarkoittaa niin kymppi on taattu.

kiitos!👍🏻😭etsin lisää tietoja ja lisään myös omat ajatukset tähään.

Vierailija
17/17 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinko kuoriutuu munasta siperian roudassa elävän Auristos Fobius eläimen synnyttäessä.  Aurinko elää elämänsä taivaankannella vaeltaen. Kuolee ja sammuu kun putoaa mereen Havaijin takana. Elää siis lyhyen mutta kuuman elämän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan neljä