Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Bakteerivaginoosin toteaminen lääkärissä

Vierailija
04.01.2015 |

Miten todetaan? Riittääkö sanallisesti kuvailu jos esim samaan aikaan kuukautiset? Pitääkö alapää tutkia? Mitä jos tutkimushetkellä ei valkovuotoa näy mutta kutina ja vuoto jatkuu kotona? Eikö silloin saa lääkitystä?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt selvillä vesillä jo useamman kuukauden..(koputetaan puuta). Ilmeisesti mulla bakteerivaginoosi uusiutu aina kuukautisten yhteydessä,kun käytin tamponeja. Sitten antibioottikuurille ja kuurin jälkeen piti aina hoitaa hiivaki pois. :/ Tätä se kierre oli.. Viimisen antibiootin jälkeen (suun kautta) käytin maitohappobakteeria alapäähän koko ajan ja parin seuraavan kuukauden kuukautisten jälkeen myös. Vaihdoin tamponit siteisiin. Rupesin syömään vahvaa C-vitamiinia ja sinkkiä. Vaihdoin syksyksi ruokavalion todella vähähiilihydraattiseen. Poikakaveri hoidettiin myös varalta. Viimisimpänä lopetin sen hirveen hysterian siitä alapäästä ja sen vaivoista. :)

Vierailija
2/11 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

sulla on klamydia:))

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aina otettu näyte. Eli täällä ainakaan ei tarvi mennä ees lääkäriin, hoitajalta saanut labralähetteen ja lääkäriltä reseptin sitten jos ollu tarve. Mulla ollu useasti noita ja nyt en mennyt lääkäriin vaan hain apteekista itsehoidoksi Lactal Balansia, tuntuis auttavan sekin jos ei kovin pahaksi ole päässyt.

Vierailija
4/11 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 19:02"]sulla on klamydia:))
[/quote]

Ehhehheh :))) sulla taitaa olla kun oireet tunnistat, hoida äkkiä kuntoon!

Vierailija
5/11 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 19:05"]Mulla on aina otettu näyte. Eli täällä ainakaan ei tarvi mennä ees lääkäriin, hoitajalta saanut labralähetteen ja lääkäriltä reseptin sitten jos ollu tarve. Mulla ollu useasti noita ja nyt en mennyt lääkäriin vaan hain apteekista itsehoidoksi Lactal Balansia, tuntuis auttavan sekin jos ei kovin pahaksi ole päässyt.
[/quote]

Aijaa siis pumpulipuikolla otettu näyte vai millainen?

Vierailija
6/11 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo sellainen perus alapäänäyte, ei mikään papa kuitenkaan. Kai se joku pumpulipuikko on, en ole niin tarkkaan katsonut :). Mulla kyllä hiivaan enempi liittyy kutina ja vuoto. Vaginoosissa lähinnä oireena ollut se kalamainen haju.

Vierailija
7/11 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kunnon kierteen kokeneena.. Bakteerivaginoosi eli emätintulehdus todetaan pumpulipuikolla valkovuotonäytteestä.Lähete labraan ja testeidin. Ei hoidu itsehoitolääkkeillä, vaan vaatii antibiootin. Minulla oireet olivat kokkareinen ja haiseva valkovuoto ilman kutinaa. Tsemppiä! äärimmäisen rasittava,mutta onneksi vaaraton.

Vierailija
8/11 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää oli aikaisemmalla vastaajalla eka kerta itsehoito kokeilulla, terveyskirjastosta luin et tota Lactalia voi kokeilla. Kuuri vielä kesken mut oireet ainakin helpottaneet.

Vierailija
9/11 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seiska: Miten pääsit kierteestä?

Vierailija
10/11 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju, mutta mulle ajankohtainen. Hgi:n tk:ssa bakteerivaginoosi todetaan siten, että potilas kuvailee Maisa-palvelussa tai puh hoitajalle oireet, ja lääkäri tekee reseptin Zidovaliin. Ei tehdä gynetutkimuksia tai labranäytteitä, kuin vain jos kuuri ei auta.

Mikäli on raskaana niin käytännöt on erilaiset, tai jos seksitaudin mahd. niin ne tutkitaan.

Vierailija
11/11 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilkaa apteekista saatavalla Betadine-liuoksella (laimenna) huuhtelua. Ruiskulla emättimeen. Itsellä parani tällä. Sisältää povidone iodinea. JOskus myytiin betadine-emätintablettejakin suomessa. Ei enää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi viisi