Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te kenellä on ollut korona: oliko paha vai lievä tauti

Vierailija
28.10.2021 |

Kuinka pahana sairastit koronan? Vastaathan vain jos olet itse sairastanut tai joku läheisesi sairasti niin että tiedät oikeasti millainen tauti se oli.

Te kenellä on ollut korona: oliko paha vai lievä tauti

Vaihtoehdot

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli kunnioitusta herättävä, varsinkin kun heräät kuin viime hetkellä siihen, että et jaksa hengittää. Rokote kannattaa ottaa, jos et ole perusterve, pakkorokotuksia en kannata. En ole rokotettu, mun oma vastustuskyky hoiti mut terveeksi. Mutta on se aika kova tauti. Kannattaa panostaa omaan yleiskuntoon, se on kaikkein tärkeintä.

Vierailija
2/23 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla lievä flunssan kaltainen mutta miehelläni tosi paha ja oli jopa sairaalassa yhdessä vaiheessa.

Molemmat rokottamattomia koska rokotuksia ikäluokassamme ei oltu aloitettu. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi ikinä uskonut että kurkkukipu oli koronaa. Se meni ohi päivässä, mutta eristyspäätös tuli.

Vierailija
4/23 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla erittäin lievä nuha n. vuosi sitten, samoin miehelläni. Lapsemme (nuorisoa) eivät saaneet mitään oireita. Rokotteita emme ota, koska tutkijat ovat sanoneet, että koronasta saa pitkäaiksen suojan, todennäköisesti jopa elinikäisen. Luotan tähän tietoon. Suomen thl on menettänyt luottamukseni kaikkien näiden sekoilujen kanssa. Samoin stm ja hallitus. Luen uutiset ulkomailta, en luota enää myöskään Suomen mediaan.

Vierailija
5/23 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lievästi flunssainen olo kaksi päivää, tein etätöitä nuokin päivät. Mies oireeton, testattiin minun takia.

Vierailija
6/23 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitatteko vastauksiin vielä minkä ikäisiä olette? Kiitos! 🙂👍

ap

Vierailija
7/23 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtenä päivänä oli lämpöä, parina päivänä vähän kurkku kipeä. 43v

Vierailija
8/23 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te joilla on ollut lievä korona, otatteko D-vitamiinia ja jos otatte, kuinka vahvaa ? Olen lukenut maailmalla tehtyjä tutkimuksia ja niistä on käynyt ilmi, että jopa 80 %:lla sairaalaan joutuneista on ollut alhaiset d-vitamiinitasot. Miksiköhän tätä ei tutkita Suomessa, vai tutkitaanko ??

Vierailija
9/23 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvisin melko lievällä koronalla, mutta se oli kuitenkin vakavin sairastumiseni pariinkymmeneen vuoteen.

Kuume aaltoili 37.5-38.5 asteen välillä ja olo oli paljon voimattomampi kuin yleensä kipeänä.

Kuume kesti vähän alle kaksi viikkoa, yskä siihen vielä viikon päälle.

Minua ei missään vaiheessa virallisesti testattu, kun tapahtui niin pandemian alkuvaiheissa ettei pienioireisia testattu. Kaksi työkaveria testattiin, heillä todettiin koronaksi. Olivat yhtä aikaa kipeänä minun kanssani ja juuri ennen sairastumistani olin toisen heistä kanssa pari tuntia pienessä neukkarissa palaveria pitämässä.

Olen molemmat rokotteet hakenut, kun en toista kertaa halua sairastua.

Vierailija
10/23 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikko meni lievissä flunssan oireissa. Lämpöilyä, kurkkukipua, lievää yskää.  37v tervellisillä elintavoilla elävä ihminen.

Sairaalaan ja teholle joutuminen eivät ole ollenkaan rinnastettavia yleensä. Jos kuumeisena ei muista juoda tarpeeksi ja kuivuu, voi joutua käymään sairaalassa, mutta se on tosi eri asia kuin joutua teholle kun ei voi enää hengittää. Nykyään on vallalla käsitys, että kaikki sairaalassa vierailevat koronapotilaat ovat olleet akuutissa hengenvaarassa.

Vierailija
11/23 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selvisin melko lievällä koronalla, mutta se oli kuitenkin vakavin sairastumiseni pariinkymmeneen vuoteen.

Kuume aaltoili 37.5-38.5 asteen välillä ja olo oli paljon voimattomampi kuin yleensä kipeänä.

Minua ei missään vaiheessa virallisesti testattu, kun tapahtui niin pandemian alkuvaiheissa ettei pienioireisia testattu. Kaksi työkaveria testattiin, heillä todettiin koronaksi. Olivat yhtä aikaa kipeänä minun kanssani ja juuri ennen sairastumistani olin toisen heistä kanssa pari tuntia pienessä neukkarissa palaveria pitämässä.

On huolestuttavaa, että media on onnistunut saamaan ihmiset uskomaan, ettei luonnollisella immuneetilla ole väliä, vaan että sen saa vain rokotteista, vaikka todellisuus tutkitustikin on se, että taudin sairastamalla saa parhaimman ja pitkäkestoisimman suojan vakavaa koronaa vastaan, vaikka tartunnan saisikin uudestaan.

Ihmiset ovat valmiita ottamaan rokotteiden riskit ilman lisähyötyjä, ja tämä on kaikkien mielestä tosi ok tapa toimia.

Vierailija
12/23 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastin viime joulukuussa. Olen 31-vuotias, tupakoin ja on myös ylipainoa. Silti selvisin melko lievin oirein, viiden päivän verran perus flunssan oireet. Kuumetta ei ollut mutta kurkkukipua, päänsärkyä ja tukkoisuutta.  Nuha jatkui hieman pidempään, siis ajoittain nenä meni vielä täysin tukkoon parin viikon jälkeenkin. Toivuin kuitenkin täysin.

Vierailija
13/23 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi rokote alla. Seitsemän päivän aikana lieviä oireita, päänsärkyä, makuaisti hävisi, lihaskipuja. Ei kuumetta.

Vierailija
14/23 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi paha flunssa, olen perusterve 32 v. Tä oli viime vuonna, mitään oireita ei ole ollut enää aikoihin 😊

Vierailija
15/23 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurkku kipeänä kolme päivää.

Vierailija
16/23 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On huolestuttavaa, että media on onnistunut saamaan ihmiset uskomaan, ettei luonnollisella immuneetilla ole väliä, vaan että sen saa vain rokotteista, vaikka todellisuus tutkitustikin on se, että taudin sairastamalla saa parhaimman ja pitkäkestoisimman suojan vakavaa koronaa vastaan, vaikka tartunnan saisikin uudestaan.

Ihmiset ovat valmiita ottamaan rokotteiden riskit ilman lisähyötyjä, ja tämä on kaikkien mielestä tosi ok tapa toimia.

Hassu ajatusmalli tuossa. Ilmiselvä "lisähyöty" rokotteesta on se että se ensimmäinen sairastamasi koronainfektio jota ilman et luonnollista, parasta ja pitkäkestoisinta suojaa saa, on vähemmän vaarallinen.  "Lisähyöty" lainausmerkeissä koska tuohan se rokotteen tarkoitus juuri on...

Ebolaankin saa tosin hyvän luontaisen immuniteetin sairastamalla, joka toinen jopa ikuisen ja henkiinjääneetkin varsin kohtuullisen, mutta kyllä silti suosittelisin heikomman immuniteetin tarjoamaa rokotetta ensisijaisesti mieluummin.

Vierailija
17/23 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisellä kerralla oli tosi tuskallinen. Toisella kertaa päivän kurkkukipu ja 4 päivän nuha. D-vitamiinia dyön säännöllisen epäsäännöllisesti 50-100mikrogrammaa /vrk. Taudin aikana 200 mikrogrammaa ja 45mg sinkkiä+ c vitamiinia. Maitohappobakteereja myös.

Vierailija
18/23 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

2vk käytännössä täysin petipotilaana josta viikon niin huonossa hapessa että noin 8m matka vessaan tai keittiöön vaati puolen tunnin huilaamisen että jaksoi rahjustaa sänkyyn takaisin ja yläkertaan en edes yrittänyt kertaakaan. 1vk sen päälle lievempää oiretta ja siihen vielä pari vk että alkoi henki kulkea sen verran hyvin että viitsi jo vähän varovasti liikkuakin. Vuodenvaihteessa sairastin ja vähänkään kovempaa treenatessa huomaa että keuhkot eivät ole vieläkään täysin kunnossa mutta palautuvat kumminkin pikkuhiljaa.

Ikää ~35v, ei mitään riskitekijöitä paitsi sukupuoli. Suurinpiirtein saman ikäinen ja yhtä hyväkuntoinen kaverini taas sairasti aika lievänä, ei ollut kunnolla kipeä kuin muutaman päivän ja viikossa suht ennallaan, hänen mielestään vastasi tavallista influenssaa. Itse en ole koskaan ollut noin kipeä.

Vierailija
19/23 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up edelleen tuo d-vitamminin otto kiinnostaa. Oiskohan siitä hyötyä ?

Vierailija
20/23 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes oireeton, mutta tuli käytyä testissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yksi