PMS ohi, nyt taas ruokahalu tippunut niin, ettei voi edes leipää kuvitella syövänsä
Kiva huomata kuinka nesteet lähtee.. kokoajan saa juosta vessassa.
Nykyään PMS-oireiden jälkeen jopa oikein pahoinvointia. Kaikkea olen yrittänyt, mutta mitä enemmän tulee ikävuosia sitä enemmän vaan tämä pahenee. Kohta 32 mittarissa.
Nyt olen alkanut laihtumaan, kun ensin hirveät himot kaikkeen mahdolliseen ruokaan 3-4 päivää kuukaudessa ja sitten 3 viikkoa kuukaudesta kaikki ruokahalu katoaa. Vielä vuosi sitten tämä oli niin, että 2 viikkoa söin kuin hullu heti oviksen jälkeen ja sitten 2 viikkoa yritin syödä normaalisti. Toisaalta tämö 3-4 päivää on siis pientä, mutta tää pahoinvointi on ihan uusi juttu. Raskaana en ole.
Henkisesti sekä fyysisesti tosi rankkaa, eikä kukaan voi tietää miltä tuntuu, ellei ole pahoja PMS-oireita. Mieliala välillä oireiden aikana niin matala ja masentunut, ettei oikeasti tunnista itseään.
Kommentit (7)
Mulla katoaa PMS-oireet, sillä sekunnilla, kun menkkakivut alkaa. Olenkin alkanut nauttimaan kuukautiskivuista eri tavalla kuin aiemmin, koska ”naps, ja henkinen kipu ja ahdistus on poissa” - tilalla vain fyysinen kipu, jota on huomattavasti helpompi sietää.
Mieheni sanoo, että synnyn joka kuukausi uudestaan. Niin rankkoja oireita täälläkin.
Toivon itsekin helpompia vaihdevuosia, kun on mahdollisesti ensin 20 vuotta kärsinyt tästä shitistä.
Entinen 20-vuotias työkaveri aukoi myös päätään, kun huomasi aina mun naamasta milloin mulla oli menkat. Hänen mukaansa kuulemma oikeutin itseni olemaan ”kivikasvoinen ja vakava”, kun mulla oli menkat. Ei vaan tiennyt, että kuukautiset vaikuttavat jopa naisen äänentuotantoon, kun hormonit muuttuvat kierron aikana. Oli nimittäin pomolle sanonut minun kuulostavan ”vakavalta ja ilkeältä”.
Täällä kanssa rajut PMS-oireet. Minulla on epäsäännölliset kuukautiset kalenterin mukaan, mutta tiedän aina, milloin ne ovat tulossa, koska maailma on musta ja kaikki vituttaa ja/tai itkettää.
Vituttaa myös jotkut 24-vuotiaat pikkutytöt, jotka kertovat, ettei PMS-oireita ole olemassa ja naiset vaan kuvittelevat. Niin minäkin luulin, kunnes sain toisen lapsen ja sen toisen raskauden jälkeen nämä oireet vaan ovat nyt joka päiväistä elämää. Raskaudesta on kohta 9 vuotta eli ei voi mennä minkään muun hormonin piikkiin.
Ei tosiaan kannata hirveästi nuorena huudella, kun ei tiedä mitä vanhuus tuo. 50-vuotias työkaveri ei koskaan kärsinyt PMS:stä, mutta kun vaihdevuodet alkoivat hänestä tuli hirviö. Eli ehkä minulla menee toisin päin. Vaihdevuosia odotellessa.