Miten valmistautua näyttämään tyrmäävältä?
Rakkaan kummitätini pyöreät lähestyvät ja haluam todella mennä juhlistamaan häntä. Tiedän kuitenkin, että vähemmän rakas suku on taas valmis repimään ja arvostelemaan kaikki kappaleiksi. En ole viitsinyt sukujuhlissa sen vuoksi käydäkään, mutta tämä on poikkeus tapaus. Antakaa vinkkejä, miten saisin valmistauduttua niin, että näyttäisin mahdollisimman hyvältä, olen tällaisissa ihan onneton ja yleensä pukeudun mahdollisimman mukavasti. Pääasiassa tarkoitus olisi kasvattaa omaa luottamustani buustaamalla uskoani siihen, että olisin kerrankin edustavannäköinen..
Kommentit (23)
Miltä yleensä näytät? Kerro ikäsi, vaatekokosi, vartalonmallisi, kuinka pitkä tukka (suora/kihara), mikä on normaali vaatetyylisi? Mielelläni autan ja varmaan moni muukin mutta tarvitsen taustatietoja :)
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 17:43"]Miltä yleensä näytät? Kerro ikäsi, vaatekokosi, vartalonmallisi, kuinka pitkä tukka (suora/kihara), mikä on normaali vaatetyylisi? Mielelläni autan ja varmaan moni muukin mutta tarvitsen taustatietoja :)
[/quote]
Voi kiitos, olen todella surkea pukeutuja! Olen 25-vuotias, 176 cm pitkä ja nykyään laihtunut paljon eli melko hoikka. Pitkä vaalea tukka, melko suora mutta menee myös laineille. Voisin näihin juhliin laittaa itseni kyllä, oöen valmitautunut kerrankin satsaamaan. Juhlista tulossa isot, pukukoodi smart casual kuulemma. Olen ihan tavallisennäköinen, ongelma on ihoni, joka tasainen mutta kammottavan kalpea..
Verkkosukkahousut, siistit korkokengät ja minihame sekä peruskorsettimainen paita yhdistettynä tiukkaan jakkuun sopisi sinulle. Tummaa silmämeikkiä reilusti, puuteria ja verenpunaista huulipunaa. Hiuksesi voit föönata tyylikkäästi, vrt. Margaret Thatcherin tyyli aikoinaan. Tyylisi on taattu.
Olen miettinyt olisiko joku mekko ja matalahkot korkokengät hyvä yhdistelmä, vai meneekö liian formaaliksi? Hiukset olisi kiva laitattaa kampaajalla, mutta juhlakaupunkiin täytyy ajaa jo edeltävänä päivänä. Ap.
[quote author="Vierailijattp://i.dailymail.co.uk/i/pix/2011/07/11/article-0-0CDAA7DF00000578-627_470x1149.jpgdistettynä tiukkaan jakkuun sopisi sinulle. Tummaa silmämeikkiä reilusti, puuteria ja verenpunaista huulipunaa. Hiuksesi voit föönata tyylikkäästi, vrt. Margaret Thatcherin tyyli aikoinaan. Tyylisi on taattu.
[/quote]
En ihan yön saastaiseksi harakaksi aikonut pukeutua kuitenkaan, vaikka huomio varmaan olisikin taattu. Olin ajatellut enemmän tyyliin tämä
http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2011/07/11/article-0-0CDAA7DF00000578-627_470x1149.jpg siis tämä. Ap.
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 17:54"]Verkkosukkahousut, siistit korkokengät ja minihame sekä peruskorsettimainen paita yhdistettynä tiukkaan jakkuun sopisi sinulle. Tummaa silmämeikkiä reilusti, puuteria ja verenpunaista huulipunaa. Hiuksesi voit föönata tyylikkäästi, vrt. Margaret Thatcherin tyyli aikoinaan. Tyylisi on taattu.
[/quote]
Hyi helvetti :D
Ehtisitkö käydä pari kertaa solariumissa? Myös meikkivoiteella saat naamaan ns.normaalinvärin kun valikoit sen ammattilaisen kanssa. Olen itse myös oikea kalkkilaivan kapteeni mutta meikeillä saan naaman kuntoon :) tietty jos pystyt niin ammattimeikkaajan meikki juhlapäivänä olis piste iin päälle.
Pitkä tukka on hyvä. Hoikan varren kanssa se kannattaa jättää auki. Laitat vaan isot kiharat kehystämään kasvoja.
Ollaan melkein samanpituisia ja itse tykkään käyttää korkeita korkoja sillä ne antaa jaloille ja pyllylle paremman muodon. Samalla pituutesi antaa yhden näyttävän elementin lisää.
Millaisia mekkoja yleensä pidät? Minkä mallinen vartalo sulla on?
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 17:54"]
Olen miettinyt olisiko joku mekko ja matalahkot korkokengät hyvä yhdistelmä, vai meneekö liian formaaliksi? Hiukset olisi kiva laitattaa kampaajalla, mutta juhlakaupunkiin täytyy ajaa jo edeltävänä päivänä. Ap.
[/quote]
Matalat korkkarit on usein tätimäiset. Itse suosin vähintään 5 cm korkoja. Suosittelen sulle tyylikästä ja yksinkertaista mekkoa. Jos olet hoikka, sääret saavat näkyä. Laita laadukkaat sukkahousut. Panosta vaatteiden hyvään materiaaliin, niin näytät tyylikkäältä. Kannattaa laittaa hiukset kampaajalla, esim. joku kiharainen nutturakampaus on kaunis ja tyylikäs. Yksinkertaisen mekon kanssa käy näyttävä koru kaulaan, miksei korviinkin, jos hiukset ovat pois kasvoilta. Muista peittää käsivarret vaikka huivilla tai ohuella neuleella. Jos juhlien aikana tulee kuuma ja tunnelma vapautuu, voit nakata sen myöhemmin pois. Muista siisti ja hillitty meikki.
Hillitysti koruja. Jos sinulla on korvikset niin max. rannekoru kaveriksi. Vihkisormusta ei lasketa koruksi mutta ei muuten sormuksia.
Tiedätkö jonkun jolla on hyvä värisilmä ja on mielestäsi aina tyylikäs? Pyydä hänet mukaan etsimään sinulle juuri oikean värinen ja mallinen asu.
Mahdollisimman kevyt meikki, huomaamaton, ei voimakkaita rajauksia tai räikeää luomiväriä. Katso vaikka youtubesta meikkausvideoita, jos olet sinisilmäinen niin hakuun "natural makeup tutorial for blue eyes". Ja tietysti harjoittelet etukäteen sen meikin tekoa.
Itse juhlissa, heti päivänsankarin onnittelujen jälkeen mene sen pahimman arvostelijan luo, hymyile iloisesti ja jos ette ole nähneet vähään aikaan niin halaa ja puhu kuinka ihana on häntäkin nähdä, vielä jos päälle kehut kuinka kaunis mekko tai paita hänellä on tai asun väri sopiikaan hänelle. Ja sitten purjehdit sellaisen luo jota et ole todella pitkään aikaan nähnyt ja alat kysellä kuulumisia.
Exäni mummoa pelättiin ja minua varoiteltiin kuinka hän ei pidä kenestäkään ja arvostelee kaikki. Olin häntä kohtaan oikein mukava ja kehuin häntä, soitteli vielä eron jälkeenkin minua käymään kahville ja kaikille kuulema oli kehunut minua mitä ei ole tapahtunut kenenkään toisen kohdalla kuulema koskaan.
Smart Casual, nainen:
siisti mekko
hame tai housut sekä siisti, ohut neule
sukkahousut tai stay upit
siistit nahkakengät
hillityt korut
keskikokoinen laukku.
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 17:54"]Olen miettinyt olisiko joku mekko ja matalahkot korkokengät hyvä yhdistelmä, vai meneekö liian formaaliksi? Hiukset olisi kiva laitattaa kampaajalla, mutta juhlakaupunkiin täytyy ajaa jo edeltävänä päivänä. Ap.
[/quote]
Korkeat korot antaa kauniimmat jalat :)
Jos ja kun on kalpea suomalainen iho, ja vaaleat hiukset (niin kuin myös itselläni), mikset korostaisi niitä sen sijaan, että pyrit kätkemään? Vaalea kuulas iho on kaunis varsinkin näin sydäntalven aikaan! Itse suosin sinertäviä ja harmaita sävyjä, niissä on todella kauniita vaihtoehtoja, juuri ihoa vasten. Punaisista harmaaseen taitettu viininpunainen ja lohenpunainen sopii minulle. Suosisin sinuna näitä värejä ja selkeitä, pituutta ja pitkiä hiuksia korostavia suht vartalonmyötäisiä linjakkaita leikkauksia vaatteissa.
Pitkät hiukset kannattaa pitää auki kun olet nuori. Ne antaa vau efektin takuulla ja vanhemmat naiset kadehtii ;)
Täällä tulee uskomattoman hyviä vinkkejä, kiitos kiitos! Millaiset ovat korkeat korot, 5 cm vai pitääkö olla enemmän? Ihan normaali vartalo, jalat ja kroppa ihan normaalit, ei isoja rintoja, ok vyötärö. Harvemmin tät kroppaa edes ajattelee. Solarium on hyvä vinkki, olin ajatellut jotain kevyttä rusketusainetta. Mietin jopa hampaiden kevyttä kotivalkaisua ja että käyn värjäyttämässä hiukset kampaajalla ennen juhlaa. Hyvä idea voittaa ns paha hyvällä ja olla häijyimmille arvostelijoille supersydämellinen! Ap.
Korot juuri niin korkeat kuin pystyt nätisti niillä kävelemään, itselläni se on max 4cm XD
T: 12
Näinpä, jos iho on tasainen, miiset korostaisi sen kaunista kuulautta! Syöt terveellisesti ennen juhlia, niin iho tulee vielä paremmannäköiseksi.
Niin ja jos et ole tottunut korkokenkiin, osta ne mahdollisimman heti ja sisäänaja niitä kotona, kävele vaikka edestakaisin, tanssi, leivo, tee ruokaa pitkän kaavan mukaan kunhan se kengät pysyy koko ajan jalassasi ja etkä istu.
T: 12
Itse pidän 8-12cm korkoja mutta mulle ne on "normaalit". Pääasia tosiaan että voit kävellä niillä normaalisti ja jaksat pitää koko illan.
Vyötäröä kannattaa korostaa, valitse vyö siihen tai että mekossa on siinä kohtaa leikkaus.
Nypi kulmat