Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

epäilen, että kaverin mies pieksee sitä

Vierailija
04.01.2015 |

Miten ottaa asia puheeksi. Kaverilla on joskin menny leukaluut sijoiltaan. Ei koskaan kertonut, että miten. Ajattelin, että ehkä narskuttaa hampaita unissaan kuten minäkin(...mutta silti? Ei mulla leukaluut ole sijoiltaan) mies on ihan mukava.... Mutta jotenki...."uhkaavan" oloinen. Näin sen kerran roikottamassa lasta melko väkivaltaisesti pois päiväkodista. Mies vaikutta myös jotenki ivalliselta... En osaa selittää paremmin.

Joskus ilmapiiri kotona, silloin kun mies on siellä, on jotenki... Vaivaantunut.
Mutta silti mies on yleensä mukava ja tää mun kaveri on aika herkkä suuttumaan ja loukkaantumaan. Ehkä niillä on vaan jotain tavallista riitaa välillä.

Joskus ystävä "katoaa"... vastaa viestiini viiveellä jos vastaa ollenkaan. Saattaa olla viikkoja ettei nähdä ollenkaan. Ja yleensä haluaa olla itse se jonka ehdotuksesta tavaraa. Joskus oon ollut kaverille loukkaantunutkin koska tuntuu, että on jotenki prinsessamainen. Jos ei nähdä silloin kun hän haluaa, niin suuttuu.

Nyt oli sitten fb:hen laittanut linkin lehtijuttuun, jossa joku kotiväkivaltaa kokeva nainen yrittää selittää miksi ei eroa väkivaltaisesta miehestään. Ihan kuin vihjeeksi....vai kuvittelenko vain? En uskalla kysyä kaverilta koska pelkään et loukkaantuu...

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis haluaa olla itse se jonka ehdotuksesta tavataan

Vierailija
2/13 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sun kannattaa ehkä silti kysyä. Ystäväsi voi hävetä, eikä kehtaa ottaa asiaa puheeksi. Ehkä mieluummin sitten loukkaantuu turhasta, kuin että kärsii yksin. Siis jos saat ystäväsi avautumaan mahdollisesta kotiväkivallasta, voit yrittää myös auttaa häntä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mun vaistot väärässä? En halua että oon vaan päässäni kuvitellut kaiken

Vierailija
4/13 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 16:45"]Kyllä sun kannattaa ehkä silti kysyä. Ystäväsi voi hävetä, eikä kehtaa ottaa asiaa puheeksi. Ehkä mieluummin sitten loukkaantuu turhasta, kuin että kärsii yksin. Siis jos saat ystäväsi avautumaan mahdollisesta kotiväkivallasta, voit yrittää myös auttaa häntä.
[/quote]no miten auttaa ja miten kysyä??? Miten auttaa jos toinen ei halua kuitenkaan muuttaa pois miehen luota. Ja ei sekään varmaan mikään ratkasu ois.

Vierailija
5/13 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
6/13 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se sun kaveris on ollut tuhma ja mies vähän oikasee käytöstä?

Vierailija
7/13 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhu uhkaavalla miesäänellä ja nosta nyrkki ilmaan ja katso miten ystäväsi reagoi. Jos näyttää pelokkaalta jänöjussilta niin on tuttu tilanne, jos on hämillään niin uusi tilanne.

Vierailija
8/13 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan sä kysyä tuosta lehtijutusta. Siis yleisellä tasolla parisuhdeväkivallasta menemättä henkilökostaisuuksiin. Ainakin puheeksiotto antaa tilaisuuden avautua halutessaan omasta elämästä.

Vierailija
9/13 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy. Esim että eihä teillä ole sattunut sellaista kuin lehtijuttussa.

Vierailija
10/13 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy. Mieti millä tavalla itse haluaisit, että sinulta kysyttäisiin jos olisi ehkä väkivaltaisessa suhteessa. Liian hyökkäävä lähestyminen aiheuttaa varmaankin vain torjunnan.

Vierailija
11/13 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein väkivallan uhreilla kestää ennen kuin he myöntävät kellekään mitä kodissa oikeasti tapahtuu.

Ottaisin siis asian puheeksi jotenkin, esim. kysymällä onko heillä tuollaista kuin linkittämässään lehtijutussa. Jos kieltää, niin sanoisin että hyvä jos ei ole mutta jos joskus tulee tarve niin olen hänen tukenaan. Ja voi milloin vain tulla avautumaan jos siltä tuntuu

Vierailija
12/13 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

So? Vissiiin kuuluu sulle?

Vierailija
13/13 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 18:22"]

So? Vissiiin kuuluu sulle?

[/quote]

Hyi helvetti mikä asenne. Sinulle ystävyys taitaa olla erittäin tuntematon käsite.