Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yhden lapsen perhe ei ole perhe?

Vierailija
04.01.2015 |

Voisikohan joku perustella mulle, että miksi yksilapsinen perhe ei muka ole oikea perhe?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 17:15"]

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 16:47"]

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 16:14"]En tiedä, mutta minusta yh+1lapsi ei ole perhe. Olen siis itse yh:n lapsi, enkä ikinä kokenut meitä kahta perheeksi. Kukaan ei ikinä viitannut meihin perheenä, emme tehneet tai kuluttaneet mitään perheille suunnattua jne. Perhe on mielestäni kaksi vanhempaa + 1< lapsi. [/quote] perheiden peruspalveluja ovat mm. Neuvola, päivähoito, opetus, leikkipuistot, lapsilisä, vanhempainraha. Vaikea uskoa ettette ole mitään noista käyttäneet

[/quote]

Tarkoitin hieman maanläheisempiä seikkoja: perheravintoloita, perhelomia, perhekerhoja, perhemarketteja, perhelääkäreitä, perhejuhlia, perhepakkauksia(ruuat)..

[/quote]

Kyllä yh on lapsensa kanssa perhe, juuri kuten toinen kirjoittaja viittasi peheiden peruspalveluihin, neuvola jne.

Noita mitä itse luettelit, meidän viisihenkinen perhe ei ole käyttänyt; perhejuhlia tietysti on järjestetty ja muidenkin sukulaisten perhejuhlissa on oltu, mutta en edes tiedä mikä on perhemarketti.

Tuettuja perhelomiahan voi juurikin yksinhuoltajat hakea ja saada. Harmi, jos äitisi ei osannut luoda perhetunnelmaa sinulle ja itselleen :(

Vierailija
2/26 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niin tyhmään väitteeseen tarvii perustella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti on. Ei kai kukaan voi sanoa ettei lapsella ole perhettä jos ei ole sisaruksia.

Vierailija
4/26 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme perhe, vaikka löytyy vain yksi kissa...

Vierailija
5/26 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mutta minusta yh+1lapsi ei ole perhe. Olen siis itse yh:n lapsi, enkä ikinä kokenut meitä kahta perheeksi. Kukaan ei ikinä viitannut meihin perheenä, emme tehneet tai kuluttaneet mitään perheille suunnattua jne. Perhe on mielestäni kaksi vanhempaa + 1< lapsi.

Vierailija
6/26 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me, Mom and Dad, that's my family...

Vierailija
7/26 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onse perhekunta tai -yksikkö, mutta ei se lapsiperheen elämästä mitään tajua.

Vierailija
8/26 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 16:16"]No onse perhekunta tai -yksikkö, mutta ei se lapsiperheen elämästä mitään tajua.
[/quote] onneksi ei tarvitse .

Vierailija
9/26 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö, tottakai se on perhe. 

Vierailija
10/26 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 16:16"]No onse perhekunta tai -yksikkö, mutta ei se lapsiperheen elämästä mitään tajua.
[/quote]

Millä perusteella? Lapsiperhehän sekin on.

Vierailija
11/26 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]no kyllä tajuaa kun on itse viettänyt lapsuutensa suurperheessä t. Yhden lapsen perhe

Vierailija
12/26 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin on perhe. 

Vierailija
13/26 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhe

Perheen muodostavat yhdessä asuvat avio- tai avoliitossa olevat tai parisuhteensa rekisteröineet henkilöt ja heidän lapsensa, jompikumpi vanhemmista lapsineen sekä avio- ja avopuolisot sekä parisuhteensa rekisteröineet henkilöt, joilla ei ole lapsia.

Samaa sukupuolta olevat henkilöt ovat voineet 1.3.2002 lähtien rekisteröidä parisuhteensa.

Asuntokunnissa asuvat perheen ulkopuoliset henkilöt, vaikka olisivat perheen sukulaisia, eivät kuulu perheväestöön, elleivät muodosta omaa perhettä. Yhdessä asuvat sisarukset tai serkukset eivät ole perhe, eivätkä kuulu perheväestöön. Yksin tai samaa sukupuolta olevan henkilön kanssa asuvat ihmiset eivät kuulu perheväestöön.

Asuntoloissa asuvat perheet kuuluvat perheväestöön. Sen sijaan laitoksissa kirjoilla olevista henkilöistä ei muodosteta perheitä.

Perheessä voi olla korkeintaan kaksi perättäistä sukupolvea. Jos asuntokunnassa on useampia sukupolvia, perhe muodostetaan nuorimmasta sukupolvesta lähtien. Näin esim. lapsensa perheen kanssa asuva anoppi tai appi jää perheeseen kuulumattomaksi, ellei yhdessä asu myös puoliso, jolloin vanha pariskunta muodostaa oman erillisen perheen.

Lapsiperheitä ovat perheet, joissa kotona asuu vähintään yksi alle 18-vuotias lapsi.

http://www.stat.fi/meta/kas/perhe.html

Vierailija
14/26 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on yksi lapsi ja kyllä, olemme perhe! <3 Ja ei, enempää ei tule lapsia. Lapsi on parasta, mitä minulle on ikinä tapahtunut, mutta vastaavasti myös niin suurta ja mullistavaa, etten halua lapsia enempää. Lastani rakastan yli kaiken!

Vierailija
15/26 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tahtoisin kuulla perusteluita noille miinuspeukuille, t. nro5. Millä tavoin minun kokemukseni "perheestä" on huono?

Vierailija
16/26 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä on taas näitä väittämiä jonka on tehnyt joku useamman lapsen väsynyt äiti.

Vierailija
17/26 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah, minun mielestäni meillä on nyt jo pieni perhe, kun on minä, mies ja koira. Pian tulee vauva ja sitten meillä onkin jo kunnon perhe, minun mielestäni. :D Isompi asunto on jo hankittu ja autokin on vaihdettava isompaan (farmariin). Että ihan perheelliseltä kyllä tuntuu. :)

Vierailija
18/26 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 16:14"]En tiedä, mutta minusta yh+1lapsi ei ole perhe. Olen siis itse yh:n lapsi, enkä ikinä kokenut meitä kahta perheeksi. Kukaan ei ikinä viitannut meihin perheenä, emme tehneet tai kuluttaneet mitään perheille suunnattua jne. Perhe on mielestäni kaksi vanhempaa + 1< lapsi.
[/quote] perheiden peruspalveluja ovat mm. Neuvola, päivähoito, opetus, leikkipuistot, lapsilisä, vanhempainraha. Vaikea uskoa ettette ole mitään noista käyttäneet

Vierailija
19/26 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 16:46"]Nämä on taas näitä väittämiä jonka on tehnyt joku useamman lapsen väsynyt äiti.
[/quote]

Joo, näitähän nämä ovat olleet. Rupesin kyselemään, kun pienen ajan sisään viisi eri äitiä on naurahtanut mulle, että "ettehän te ole edes perhe, kun teillä on vain yksi" joopajoo...
Ap

Vierailija
20/26 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 16:33"]Tietenkin on perhe. 
[/quote]
Ja vielä lapsiperhe

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kuusi