Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko teidän muiden eläkeikäiset äidit tällaisia?

Vierailija
28.10.2021 |

Haluaisin tietää, onko tällainen yleistä eläkeikäisten naisten keskuudessa.

Puhuu usein siitä, miten rupsahtaneelta näyttää. Kaivelee esiin vanhoja valokuviaan ja vertailee nykyistä ulkonäköään niihin ja kauhistelee, miten ruumiinosa X on leventynyt jne. Ihailee selvästi nuoruuden ulkonäköään, vaikka muistan hyvin, että silloin kun olin vielä teini, hän aina puhui siitä kuinka ruma on ollut koko ikänsä.

En ihan ymmärrä, mitä tällainen hyödyttää ja miksi siitä pitää puhua omalle lapselleen? Tätä kun on tosiaan ollut niin kauan kuin muistan. Siinä vaiheessa kun aloin ymmärtää asioita, hän on puhunut ulkonäöstään negatiivisesti minulle.

Tämä on oikeasti yksi rasittavimpia piirteitä hänessä.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä yleisyydestä, mutta oma äitini on aina ollut samanlainen.

Aiheutti meille lapsilleenkin huonon kehoitsetunnon.

Nyt olen saanut hänet lopettamaan, kun olen kategorisesti kieltänyt puhumasta negatiivisesti omasta kehostaan tai muiden kehoista lapsenlapsensa läsnäollessa. Että meidän vierailu loppuu, jos sellainen alkaa. 

Koska tätä myrkyllisyyttä EI enää siirretä eteenpäin kolmannelle sukupolvelle.

Vierailija
2/10 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini ei ole tuollainen, saattaa kyllä kaihoisana katsoa nuoruuden kuvia ja tuumia vähempi tuoreella vitsillä, että olipa hän niissä nuori ja nätti, nyt on vaan ja. Äitini ei ole koskaan haukkunut omaa ulkomuotoaan, eikä kyllä kenenkään muunkaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Mutsi kyllä toteaa olevansa läski, sorrettu ja huonolla itsetunnolla varustettu, mutta sitten hän jatkaa alppiruusupuistonsa teiden sepelin levitystä ja suunnittelee seuraavaa mosaiikkityötään. Ikää on 78.

Vierailija
4/10 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt olen saanut hänet lopettamaan, kun olen kategorisesti kieltänyt puhumasta negatiivisesti omasta kehostaan tai muiden kehoista lapsenlapsensa läsnäollessa. Että meidän vierailu loppuu, jos sellainen alkaa. 

Mistä luulet, että oma äitisi on perinyt oman käyttäytymisen mallinsa? Lapsi kun avaa suunsa hän puhuu kodistaan ja äitisikin on sen kodin esimerkin saanut aikoinaan omassa lapsuudenkodissaan.

Vierailija
5/10 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole tuollaista. Ei ole koskaan äidin kanssa katseltu valokuvia muusta kuin meidän lapsuudesta, mahtaako sillä edes olla kuvia itsestään yo-kuvaa enempää?

Vierailija
6/10 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tutulta.Mun äiti ei kyllä sano koskaan itseään rumaksi. Mutta ei oikein koskaan myöskään kehu meitä tai lapsenlapsia. Isäni on vielä pahempi joka haukkuu muiden ulkonäköä.

Vierailija
7/10 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole.

Vierailija
8/10 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä luulet, että oma äitisi on perinyt oman käyttäytymisen mallinsa? Lapsi kun avaa suunsa hän puhuu kodistaan ja äitisikin on sen kodin esimerkin saanut aikoinaan omassa lapsuudenkodissaan.

No varmasti hän on mallin  jostain saanut. Ei kai tässä varsinaisesti sitä pyydetty pohtimaan?

Tärkeää tässä vaiheessa on, että se kierre katkaistaan.

Vierailija
9/10 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No varmasti hän on mallin  jostain saanut. Ei kai tässä varsinaisesti sitä pyydetty pohtimaan?

"Koska tätä myrkyllisyyttä EI enää siirretä eteenpäin kolmannelle sukupolvelle"

Lainaamani kirjoittaja pitää omaa vanhempaansa auttamatta pahana ihmisenä, joka pilaisi hänen lapsuuden vaikka hänen äitinsä saattaa olla samalla tavalla "uhri" ties kuinka monetta sukupolvea. Yrittäkää edes asettua sen oman vanhempanne asemaan.

Vierailija
10/10 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Koska tätä myrkyllisyyttä EI enää siirretä eteenpäin kolmannelle sukupolvelle"

Lainaamani kirjoittaja pitää omaa vanhempaansa auttamatta pahana ihmisenä, joka pilaisi hänen lapsuuden vaikka hänen äitinsä saattaa olla samalla tavalla "uhri" ties kuinka monetta sukupolvea. Yrittäkää edes asettua sen oman vanhempanne asemaan.

Se vanhempi olisi ihan itse voinut miettiä omaa käyttäytymistään ja kasvatustaan, että menikö kaikki oikein.