Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

1 ½ vuotta lasta yritetty alulle

Vierailija
04.01.2015 |

Hei, olen kohta 38 vuotias ja meillä 2 yhteistä lasta ennestään. Olemme nyt yrittäneet lasta 1 ½ vuotta, kierukka pisti mulla kaiken sekaisin. kuukautiset tulee aina n. 27 vrk välein. Nyt ollut raskausoireita, mutta luultavasti tulen taas pettymään karsaasti! Onko muut iäkkäät saaneet lapsia usean vuoden yrittämisen jälkeen, vai tarvitaanko aina hedelmöityshoitoja? Alan olla jo todella toivoton ja en enää jaksa kohta edes yrittää......

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaksi lasta (-05 ja -08). Kolmatta yritetty yli neljä vuotta. Elämäni aikana olen kokenut kohdun ulkoisia raskauksia kolme. Kaksi niistä nyt yrityksen aikana. Raskasta on ollut. " Vikaa" ei ole. Enää ei oikein tiedä, mitä toivoo. Yritetään varmaan hamaan loppuun asti. Joka päivä kiittelen jo kahdesta lapsesta. Ikää minulla 34-vuotta.

Vierailija
42/50 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 17:01"]Toisinaan hormonit saa kohilleen ihan keltarauhas tms. kuurilla, ja tutuillani on tärpännyt pian sen jälkeen.
[/quote]

Joo, ja muita halvempia "hoitoja" ovat munasoluja stimuloivat lääkkeet, esim. clomifen. Ei aina tarvitse mennä kalliimpiin hoitoihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
44/50 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos kaikille vastauksista! täytyy vielä lähetteen tekevän lääkärin kanssa puhua osaisko sanoa mikä hoito meille kävisi! mulle tehty papakokeet ja muut juuri syksyllä, kun lääkärillä kävimme! Kun kotiudumme tekee hän lähetteen, vaikka toivoi että ehdin tulla jo reissun aikana raskaaksi!

Vierailija
45/50 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 16:47"]

Jos minulla, terveellä 23-vuotiaalla meni raskautuessa 11 kk niin ei ihme että teillä vanhemmilla menee pidempään. Meilläkin ennestään yksi lapsi, ja mieskin terve. Nytkin niin alussa että ei tiedä vaikka sattuis km, mutta toivotaan parasta!

[/quote]

Niin yksilöllisiä juttuja nämä..minä tulin 34vuotiaana ihan kertalaakista raskaaksi....niin moni asia vaikuttaa, jos sulla olis ollut esim. toinen mies, olisit voinut tulla samantien..

Vierailija
46/50 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 16:25"]

Ei kai julkisella puolella anna hoitoja jos teillä on jo kaksi lasta ja yksityisellä ette mahda enää kelakorvausta saada lasten määrin ja iänkään vuoksi(?) eli täysin itse maksettuna voi yks ivf siirtoineen helposti tulla maksamaan yli sen 10te. Meillä Ivf-hoidot loppuneet juuri tuloksettomina vuosien jälk. En halunnut enää jatkaa, mutta selvitin mitä se tulisi maksamaan, jos olisimme jatkaneet.

[/quote]

Siis miten niin ei saa yksityisellä kela-korvausta? Naisen ikäraja siinä taitaa olla mutta onko lasten määrässäkin joku raja ettei korvausta enää saa? 

Vierailija
47/50 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 15:40"]

Mä olin 37, kun tulin raskaaksi, yli vuosi siinä meni, veikkaan että lähemmäs kaksi. Epäsäännöllisellä kierrolla vielä, pco tyyppisillä munasarjoilla.

[/quote]

Mikä tässä ansaitsee alapeukun? :D

Vierailija
48/50 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
49/50 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on parempaakin tekemistä kuin yrittää tulla paksuksi!

Vierailija
50/50 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilatkaa Hobby Hallista.