1 ½ vuotta lasta yritetty alulle
Hei, olen kohta 38 vuotias ja meillä 2 yhteistä lasta ennestään. Olemme nyt yrittäneet lasta 1 ½ vuotta, kierukka pisti mulla kaiken sekaisin. kuukautiset tulee aina n. 27 vrk välein. Nyt ollut raskausoireita, mutta luultavasti tulen taas pettymään karsaasti! Onko muut iäkkäät saaneet lapsia usean vuoden yrittämisen jälkeen, vai tarvitaanko aina hedelmöityshoitoja? Alan olla jo todella toivoton ja en enää jaksa kohta edes yrittää......
Kommentit (50)
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 16:27"]
Juu hoitoihin koetetaan päästä, lääkäri vaan sano et voi olla turhaa koska meillä nyt 4 ja 6 vuotiaat lapset. Ei olla ovistestejä tehty, meillä naidaan jokapäivä niin luulis kyl tärppäävän, mut ei! mun mies on nuorempi kuin minä. No jospa jossain vaiheessa joku diagnoosi tulis, alkaa olla vaan niin loppu tähän miettimiseen.. tuleeko vai ei!
[/quote]
Ei kannata joka pvä. Joka toinen parempi. Kuinka kauan olette yrittäneet?
Niin elin olin ap. 1 ½ vuotta ollaan yritetty....
Kyllä me ainakin saatiin hoidot julkisella vaikka kaksi biol omaa onkin. Ja Juu, on vuoden päivät tikutettu hymynaamoilla. Ei sairauksia, miehen ikä 35, minä 39. Kuulemma munasolut vaan aikansa työtä tehneet eli ikä tullut vastaan.. Ivf hoidoista saatiin päälle 20 munarakkulaa, yksi alkio, ei kiinnittynyt. Saataisiin julkisella puolella vielä uusinta yritys mutta päätettiin olla kiitollisia näistä kahdesta.
Kannattaa tosiaan käydä tarkistamassa kilpirauhasarvot, kaveri yritti vuoden ja selvisi vajaatoiminta. Arvot eivät tarvitse olla paljoa pielessä kun voi jo vaikuttaa negatiivisesti.
Kilpirauhasen vajaatoimintakin lisääntyy vanhemmiten.
ap: On otettu monen monet testit mulla ja kaikki ok sillä saralla.
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 15:41"]Oletteko te kaikki yrittäneet tikuttaneet ovulaatiota, tuleeko se normaalisti?
Kauanko teillä kesti saada aikaisemmat lapset alulle?
Itsellä tärppäsi 33v ekasta kierrosta, joten vähän jännittää kuinka nopeasti pitäisi mahdollisesti toista alkaa yrittämään..
[/quote]3 vastaa ei olla ovulaatiotikulla tikutettu ku eka puoli vuotta,sen jälkeen periaatteella et tulee jos tulee
Jos minulla, terveellä 23-vuotiaalla meni raskautuessa 11 kk niin ei ihme että teillä vanhemmilla menee pidempään. Meilläkin ennestään yksi lapsi, ja mieskin terve. Nytkin niin alussa että ei tiedä vaikka sattuis km, mutta toivotaan parasta!
olisko sitä ikää jo niin paljon et vaikuttaa... kyl se totuus on vaan et me parikymppiset ollaan kaikist hedelmällisimpiä..
ap vastaa: meillä meni ekaan raskautumiseen 2kk ja synnytyksen jälkeen 3kk (meni kesken9 siitä 2 kk olin taas raskaana ja olin silloin 34v .... nyt vaan todellsia ongelmia! Mulla siis yhteensä 4 lasta, joista vanhin nyt 15v . Ei mulla vielä tuolloin ikä vaikuttanu mihinkään.....
Kun miehen siemen on riittävän voimallinen, niin se saa ihmeitä aikaan! Voimallisen suomalaisen miehen ylivertainen siemen pystyy hedelmöittämään jopa hedelmättömänä pidetyn naisenkin - ja minä TIEDÄN, mistä puhun! Joidenkin miesten siittiöissä nyt vain piilee valtava voima, uskomaton kapasiteetti, joka ylittää jopa hedelmättömän naisen rajoituksetkin! Tosin hyvin suuri osa suomalaisista miehistä ei omaa siittiöissään tätä ylivertaista voimaa. Säälin heitä.
ap vastaa: 47 en pyytänyt kommentoimaan tänne minkään parikymppisen itsestään jumalia luulevan vaan kypsien naisten jotka vielä lapsia haluaa.......... Kaikki ei vaan ole itsestä kiinni... mitäs jos sun vaikka miehes siittiöt pettää tai saat jonkun iiiiison kystan ym milloin ei välttämättä lasta tule kuis suupannaan sitte...........
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 22:47"]
ap vastaa: 47 en pyytänyt kommentoimaan tänne minkään parikymppisen itsestään jumalia luulevan vaan kypsien naisten jotka vielä lapsia haluaa.......... Kaikki ei vaan ole itsestä kiinni... mitäs jos sun vaikka miehes siittiöt pettää tai saat jonkun iiiiison kystan ym milloin ei välttämättä lasta tule kuis suupannaan sitte...........
[/quote]
sori mut mul ei ole miestä :(
Kilpirauhas arvo oli mullakin pielessä tärppäsi heti kahden kierron jälkeen lääkityksen alkamisesta. Tosin käytettiin myös ovistikkuja!
Tsemppiä!
Toisinaan hormonit saa kohilleen ihan keltarauhas tms. kuurilla, ja tutuillani on tärpännyt pian sen jälkeen.
Juu hoitoihin koetetaan päästä, lääkäri vaan sano et voi olla turhaa koska meillä nyt 4 ja 6 vuotiaat lapset. Ei olla ovistestejä tehty, meillä naidaan jokapäivä niin luulis kyl tärppäävän, mut ei! mun mies on nuorempi kuin minä. No jospa jossain vaiheessa joku diagnoosi tulis, alkaa olla vaan niin loppu tähän miettimiseen.. tuleeko vai ei!