Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

1 ½ vuotta lasta yritetty alulle

Vierailija
04.01.2015 |

Hei, olen kohta 38 vuotias ja meillä 2 yhteistä lasta ennestään. Olemme nyt yrittäneet lasta 1 ½ vuotta, kierukka pisti mulla kaiken sekaisin. kuukautiset tulee aina n. 27 vrk välein. Nyt ollut raskausoireita, mutta luultavasti tulen taas pettymään karsaasti! Onko muut iäkkäät saaneet lapsia usean vuoden yrittämisen jälkeen, vai tarvitaanko aina hedelmöityshoitoja? Alan olla jo todella toivoton ja en enää jaksa kohta edes yrittää......

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/50 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kolme lasta,iältään 16,14 ja 2.5v. Yritetty ollaan kuopuksen syntymästä lähtien vielä yhtä lasta,muttei oo tärpänny. Ikää mulla 36 yks keskenmeno viime kesänä.Ei olla ajateltu lähteä enää hedelmöityshoitoihin ku ikääkin jo on ja terveitä lapsia kolme.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikää 39... Kaksi lasta 12 ja 16. Yritetty pari vuotta, käytiin ivf-hoidoissakin. Ikää vaan vissiin liikaa jo. Näillä mennään, ikävä kyllä.

Vierailija
4/50 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman ehkäisyjä oltu pari vuotta. 2 lasta on ennestään, ikää 37v, ei ole tärpännyt. Nyt ollut raskausoireita mutta en ole raskaana. =/ Ei ole rahaa yksityisiin hedelmöityshoitoihin. Eikö ne maksa kymppitonneja? Enkä saisi miestä niihin mukaan.

Vierailija
5/50 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kaksi lasta, koululaisia jo. Keskenmeno 3 vuotta sitten ja sen jälkeen en ole raskautunut yrittämisestä huolimatta. Paitsi nyt yht äkkiä, kun oltiin jo varattu miehelle aika vasketomiaan ja päätetty tyytyä kahteen. Eli reilu 3 vuotta "tehtiin" tätä viimeistä. Nyt vaan toivon, että pysyy loppuun asti matkassa. 

Vierailija
6/50 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö miehesi että olette yrittäneet? Ehkä se on käynyt nipsaisemassa johtimet kun aikanaan sovitte että lapset saa riittää.

Vierailija
7/50 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin 37, kun tulin raskaaksi, yli vuosi siinä meni, veikkaan että lähemmäs kaksi. Epäsäännöllisellä kierrolla vielä, pco tyyppisillä munasarjoilla.

Vierailija
8/50 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko te kaikki yrittäneet tikuttaneet ovulaatiota, tuleeko se normaalisti?

Kauanko teillä kesti saada aikaisemmat lapset alulle?

Itsellä tärppäsi 33v ekasta kierrosta, joten vähän jännittää kuinka nopeasti pitäisi mahdollisesti toista alkaa yrittämään..

Vierailija
9/50 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tikutan nyt, aloitin vasta. Pelkään että vaihdevuodet alkaneet. =/ Ekat lapset tärppäsi melkein heti. Eka ensimmäisestä kerrasta ja toka kolmannesta kierrosta. Nyt ongelmana myös lievä haluttomuus ja stressi.

t:4

Vierailija
10/50 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parin eri tutkimuksen mukaan mitä olen lueskellut, toisessa sanottiin että joka kolmannella 35v täyttäneellä kestää ainakin vuosi tulla raskaaksi. Toisen tutkimuksen mukaan joka kolmas 35v täyttänyt ei tule enää ollenkaan raskaaksi.

Onko teillä kovin vanhoja miehiä? Nelikymppisenkin miehen hedelmällisyys on laskussa, vaikka miehet nyt ovatkin pidempään hedelmällisiä.

Vierailija
11/50 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä eka napsahti ekasta kierrosta ilman ehkäisyä (olin 30v), mutta toista tehtiinkin sitten noin puolitoista vuotta. Yksi keskenmeno oli välissä. 

Vierailija
12/50 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

nro 7. En tikuttanut. Ekassa lapsessa meni yli vuosi, oltiin jo lapsettomuushoitoihin jonottamassa. Ikää silloin 33.

Vierailija
13/50 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko käyneet ihan tavallisessa gynekologisessa tutkimuksessa? Joskus löytyy vaikka vaaraton polyyppi väärästä paikasta, joka estää raskauden tai jotain vastaavaa. Lisäksi voi käydä terveysasemalla ihan lääkärintarkastuksessa, ettei ole piilevänä esimerkiksi kilpirauhasen vajaatoimintaa tai diabetestä, kuuluvat ihan perusselvityksiin kun raskautta ei ala kuulua. Ylipaino ja tupakointi heikentää merkittävästi myös hedelmällisyyttä, myös miehellä. 

Vierailija
14/50 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 16:00"]

Oletteko käyneet ihan tavallisessa gynekologisessa tutkimuksessa? Joskus löytyy vaikka vaaraton polyyppi väärästä paikasta, joka estää raskauden tai jotain vastaavaa. Lisäksi voi käydä terveysasemalla ihan lääkärintarkastuksessa, ettei ole piilevänä esimerkiksi kilpirauhasen vajaatoimintaa tai diabetestä, kuuluvat ihan perusselvityksiin kun raskautta ei ala kuulua. Ylipaino ja tupakointi heikentää merkittävästi myös hedelmällisyyttä, myös miehellä. 

[/quote]

Mä sairastan kilpparin vajaatoimintaa, lääkitys on siihen. Arvot ok, testattu syksyllä. Molemmat ollaan normaalipianoisia. Mies ehkä aavistuksen ylipainoinen,ei paljoa,kumpikaan ei tupakoi. MInä 37v ja mies 38v

t:4

Vierailija
15/50 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 15:29"]

Ilman ehkäisyjä oltu pari vuotta. 2 lasta on ennestään, ikää 37v, ei ole tärpännyt. Nyt ollut raskausoireita mutta en ole raskaana. =/ Ei ole rahaa yksityisiin hedelmöityshoitoihin. Eikö ne maksa kymppitonneja? Enkä saisi miestä niihin mukaan.

[/quote]

No ei välttämättä kymppitonneja mene. Eräs tuttu hedelmöityshoidoissa ja nyt ollut ehkä 10kk niissä tuloksetta, tällähetkellä mennyt 10 000e. Uskoakseni jos tärppi tulisikin nopeasti niin ei mene läheskään noin paljoa rahaa.

Vierailija
16/50 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

38-vuotiaana ensi synnyttäjänä perehdyin aika paljon asiaan ja ydinpointti oli ajoitus. Meillä iäkkäämmillä saattaa oikeasti olla vain yksi hedelmällinen päivä/kierto (ovista edeltävä päivä) eli kyllä sitä ihan tosissaan täytyy yrittää, jos näillä luvuilla haluaa raskautua. (Meillä meni vajaa vuosi. Tosin sitten kun tajusin kuinka tarkkaa tuon ajoituksen kanssa on, niin olin toisesta kierrosta raskaana). 

Vierailija
17/50 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 16:09"]

38-vuotiaana ensi synnyttäjänä perehdyin aika paljon asiaan ja ydinpointti oli ajoitus. Meillä iäkkäämmillä saattaa oikeasti olla vain yksi hedelmällinen päivä/kierto (ovista edeltävä päivä) eli kyllä sitä ihan tosissaan täytyy yrittää, jos näillä luvuilla haluaa raskautua. (Meillä meni vajaa vuosi. Tosin sitten kun tajusin kuinka tarkkaa tuon ajoituksen kanssa on, niin olin toisesta kierrosta raskaana). 

[/quote]

Jep, kannattaa ottaa käyttöön ClearBluen "hymynaama" digitaaliset ovistestit, jos ette käytä. Niillä ovulaatio ei jää epäselväksi ja tietää ihan tarkkaan päivät jolloin on mahdollisuus tulla raskaaksi. Vähän tyyriitä kyllä mutta sen arvoisia.

Vierailija
18/50 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

menkää lapsettomuushoitoihin mars- meillä lapsettomuushoidot kesti 5 vuotta ja tyttö tuli 5. koeputkihedelmöityksellä- nyt jo teini

Vierailija
19/50 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritystä takana 1,5v, ikää 37v. Esikoista yritetään. Selittämätön lapsettomuus diagnoosina.

Vierailija
20/50 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai julkisella puolella anna hoitoja jos teillä on jo kaksi lasta ja yksityisellä ette mahda enää kelakorvausta saada lasten määrin ja iänkään vuoksi(?) eli täysin itse maksettuna voi yks ivf siirtoineen helposti tulla maksamaan yli sen 10te. Meillä Ivf-hoidot loppuneet juuri tuloksettomina vuosien jälk. En halunnut enää jatkaa, mutta selvitin mitä se tulisi maksamaan, jos olisimme jatkaneet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yhdeksän