Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rahan ja laihdutuksen tarpeessa oleva sinkku? Kilpailu?

Vierailija
04.01.2015 |

Tarvitsen rahaa ja laihdutusta. Tiedän, että makaronilla ja pastalla ei voi laihduttaa. Nyt kuitenkin ajattelin syödä pois kaikki makaronit ja mannaryynit ja muut pastat ja ryynit. Perunoita ajattelin ostaa kuten myös maitoa, munia, perunoita ja porkkanoita ja puolukoita marjapuuroon. Tässä siis tulevan kuukauden ruokavalioni kahvia unohtamatta ja joskus jätskiä ja joulusuklaita.

Luuletteko, että laihtuisin? Entä miten pienellä ruokabudgetilla selviän jos tässä on ruokavalioni? Paljonko mahdan saada rahaa säästöön? Entä sinä?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt meni vähän ohi. Niin miten ajattelit laihduttaa syömällä pelkkiä hiilareita ja suklaata?

Vierailija
2/17 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina raha on motiivina kaikkeen. Mites siis tässä? Uudet upeat vaatteet ja kengät odottaa kun kesä tulee muutaman kuukauden kuluttua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin juuri samaa eli minkä dietin aloittaisin, ja pitäisin ruokakulut pienenä. Parhaiten olen saanut painoa pois karppaamalla mutta en sitä halua tehdä nyt ja se on kallistakin. Ajattelin ehkä kokeilla 5/2 dieettiä. Sillä tuttava sain pois 15 kg viime vuonna.

kahtena päivänä viikossa saa syödä 500 kaloria, muulloin normaalisti, esim 1500 kaloria. Mietin tuota 500 k päivää, mikä pitäisi parhaiten nälän poissa. Esim viisi banaania. Tai litra maustamatonta jogurttia ja yksi hedelmä. Huomenna aloitan. Tavoite ei ole kuin 3-4 kiloa.

Vierailija
4/17 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylhän sä noillakin laihdut, kun pidät kalorit tosi alhaalla...säästyy ruokakin pidempään.

Vierailija
5/17 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruisleipää vielä listaan. Ihan tavallinen ruokavalio tämä on. Aamulla mannapuuroa tai marjapuuroa. Päivällä perunoita ja porkkanoita tai niistä tehtyjä laatikoita, hernesoppaa. Päivällinen pastaa. Illalla ruisleipää. Jos tolla laihtuu niin tuskin kilot takaisin tulevat jos sitten lisää juustoa, jugurttia ja lihoja. Jos ei laihdu tavallisella ruokavaliolla niin tämä on kyllä sokkihoito ja ehkä sellaisesta on hyötyä. 

Vierailija
6/17 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalorit ratkaisee, ihan sama painon kannalta mistä ne tulee.

Vierailija
7/17 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihdut 3-4 kiloa ilman mitään diettejä. Syöt paljon kasviksia ja jätät suklaat ja pullamössöt pois ja aloitat urheilun. Ja tadaa ilman mitään diettejä laihdut. Dietin loppuessa olet 1-2 viikossa takaisin lähtöpainossa ellet ottanut lisääkin.

Vierailija
8/17 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 12:06"]Ruisleipää vielä listaan. Ihan tavallinen ruokavalio tämä on. Aamulla mannapuuroa tai marjapuuroa. Päivällä perunoita ja porkkanoita tai niistä tehtyjä laatikoita, hernesoppaa. Päivällinen pastaa. Illalla ruisleipää. Jos tolla laihtuu niin tuskin kilot takaisin tulevat jos sitten lisää juustoa, jugurttia ja lihoja. Jos ei laihdu tavallisella ruokavaliolla niin tämä on kyllä sokkihoito ja ehkä sellaisesta on hyötyä. 
[/quote]

Tavallinen ruokavalio?? Pelkkää hiilaria eikä lainkaan proteiinia, rasvoja saati tuoreita kasviksia/vihanneksia/hedelmiä?

Vierailija
9/17 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 12:07"]

Kalorit ratkaisee, ihan sama painon kannalta mistä ne tulee.

[/quote]

Ei se nyt ihan sama ole. Painonhallintaan suosittelen lautasmallin mukaista ruokavaliota ja sopivia annoskokoja kaikkien ihmedieettien sijasta.

Vierailija
10/17 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 12:05"]

Mietin juuri samaa eli minkä dietin aloittaisin, ja pitäisin ruokakulut pienenä. Parhaiten olen saanut painoa pois karppaamalla mutta en sitä halua tehdä nyt ja se on kallistakin. Ajattelin ehkä kokeilla 5/2 dieettiä. Sillä tuttava sain pois 15 kg viime vuonna.

kahtena päivänä viikossa saa syödä 500 kaloria, muulloin normaalisti, esim 1500 kaloria. Mietin tuota 500 k päivää, mikä pitäisi parhaiten nälän poissa. Esim viisi banaania. Tai litra maustamatonta jogurttia ja yksi hedelmä. Huomenna aloitan. Tavoite ei ole kuin 3-4 kiloa.

[/quote]

Miten saat karppaamisesta kallista??

Vierailija
11/17 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 12:30"]

[/quote]

[/quote]

No kyllä karppauksen ruokavalio on raaka-aineiltaan kalliimpaa kuin "halpa-syönti". Tästä nyt on turha edes kinata ;)

Ei ole kauaa, kun oli juttua tästä ihan lehdissäkin, muistaakseni lounasravintoloissa (seisovat pöydät) tuskailtiin karppaus-vilitystä, kun kaikki kallis katoaa pöydästä ja perunat, pastat ja muut halvat raaka-aineet ei liiku. Tulee ravintoloitsijalle himppasen verran kalliimaksi ostaa 20 kiloa perunoita kuin 20 kiloa kokolihaa. Onhan se nyt ihan eri hintaista vetää nälkäänsä hiilihydraatteja kuin proteiinia.

Vierailija
12/17 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 12:41"]

[/quote]

[/quote]

No kyllä karppauksen ruokavalio on raaka-aineiltaan kalliimpaa kuin "halpa-syönti". Tästä nyt on turha edes kinata ;)

Ei ole kauaa, kun oli juttua tästä ihan lehdissäkin, muistaakseni lounasravintoloissa (seisovat pöydät) tuskailtiin karppaus-vilitystä, kun kaikki kallis katoaa pöydästä ja perunat, pastat ja muut halvat raaka-aineet ei liiku. Tulee ravintoloitsijalle himppasen verran kalliimaksi ostaa 20 kiloa perunoita kuin 20 kiloa kokolihaa. Onhan se nyt ihan eri hintaista vetää nälkäänsä hiilihydraatteja kuin proteiinia.

[/quote]

Juuri oli joulun alla juurekset 50c/kg, lohi maksaa 5-6 euroa, jauhis 4-5 euroa/kilo, kokolihaa saa muutamalla eurolla, voi maksaa pari euroa paketti.

Karppiruokaa syödään vähemmän ja harvemmin kuin ns. tavisruokaa.

Minä en ainakaan siitä kallista saa.

Vierailija
13/17 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 12:48"]

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 12:41"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Juuri oli joulun alla juurekset 50c/kg, lohi maksaa 5-6 euroa, jauhis 4-5 euroa/kilo, kokolihaa saa muutamalla eurolla, voi maksaa pari euroa paketti.

Karppiruokaa syödään vähemmän ja harvemmin kuin ns. tavisruokaa.

Minä en ainakaan siitä kallista saa.

[/quote]

Olen karpannut ja kyllä on mulla tullut aina kalliimmaksi. En ole ketokarppia vetänyt vaan vähillä hiilareilla. Esim turkkilaisen jugurtin hinnalla saa minimissään kolminkertaisen määrän tavallista jugurttua, voin hinnalla saa minimissään kolminkertaisen määrän jotakin halppislevitettä, lihaleikkeleen hinnalla saa min, viisinkertaisen määrän jauhomakkaraa, karppauksiin sopivimmista kasviksista ja hedelmistä puhumattakaan verrattuna makeisiin kasviksiin ja hedelmiin.

Vierailija
14/17 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kaupassa ja ostin safkoja noin 15 eurolla. Perunoita, porkkanaa, maitoa, puolukoita, omenoita. Ajattelin selvitä sillä mitä on sunnuntaihin saakka ja silloin olisi sitten jo 11 päivä eli olisin selvinnyt parilla kympillä mikä on vähän entiseen verrattuna. Minulla voi olla aineenvaihdunta ihan sekaisin ja luultavasti kilpirauhanenkin eli se miten paljon syön ei vastaa sitä miten lihava olen.

Se kuitenkin, että raha ei mene läskin kehittymiseen on erittäin motivoivaa. Näen jo suuret rahakasat edessäni. Kuinkahan suuria niistä tulee? Mietin jo mitä kaikkea saan hankittua.

Vierailija
15/17 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 15:23"]

Olin kaupassa ja ostin safkoja noin 15 eurolla. Perunoita, porkkanaa, maitoa, puolukoita, omenoita. Ajattelin selvitä sillä mitä on sunnuntaihin saakka ja silloin olisi sitten jo 11 päivä eli olisin selvinnyt parilla kympillä mikä on vähän entiseen verrattuna. Minulla voi olla aineenvaihdunta ihan sekaisin ja luultavasti kilpirauhanenkin eli se miten paljon syön ei vastaa sitä miten lihava olen.

Se kuitenkin, että raha ei mene läskin kehittymiseen on erittäin motivoivaa. Näen jo suuret rahakasat edessäni. Kuinkahan suuria niistä tulee? Mietin jo mitä kaikkea saan hankittua.

[/quote]

Noilla ruuilla sulla ei ainakaan nälkä pysy pois.

Vierailija
16/17 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi nälkä ei pysy poissa? Ei mulla muutenkaan ole nälkä just koskaan. Yleensä syön aika säännöllisin väliajoin. Tommostahan ne kasvissyöjätkin joutuvat elämään. 

Vierailija
17/17 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 17:02"]

Miksi nälkä ei pysy poissa? Ei mulla muutenkaan ole nälkä just koskaan. Yleensä syön aika säännöllisin väliajoin. Tommostahan ne kasvissyöjätkin joutuvat elämään. 

[/quote]

Kasvissyöjät syövät proteiinia!! Papuja, linssejeä yms. Ei pelkällä hiilihydraatilla elä.