Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ahdistaa kun olisi niin paljon tarvittavia ostettavia, mutta..

Vierailija
04.01.2015 |

..talous ei antaisi myöten.

Uusi sänky, parisänky, sekä 11v murkulle myös uusi sänky. Mulla ei selkä enää kestä tuota 20v vanhaa sänkyä/patjoja, melkein joka aamu kipeänä paikat. Sitten olis ihan perusvaateostoksia lasten pitkistä kalsareista ja ulkovermeistä lähtien omiin farkkuihin (ei ole yksiäkään) ja rintaliiveihin (maksavat väh30-40e minun koissani/kpl) jne. Pitäis varmaan ottaa muutama asuntolainavapaa kk ja maksaa silloin vain korkoja, auttais kai se vähän...helmikuussa tulossa muutenkin vain ½ kuun palkka minulla.

Millainen sänky tuolle 11v 155cm kollille olis hyvä?

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hm:ltä vaatteet nuorille, jos uusia pitää olla. Farkkuja 19.90 euroa.

Askossa isot sänky- ja patja-alet. Mars mars.

Vierailija
22/55 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos kaupasta ei löydy rintsikoita sinun kokoosi, niin laihduta muutama kymmentä kiloa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyskistä, sotkasta, ikeasta sänky. Vaikka osamaksulla jos pakko saada heti. Hae sossusta tukea jos ei oikeasti ole varaa välttämättömiin asioihin kuten vaatteisiin tai sänkyyn.
Nuorille on monia edullisia vaatekauppoja, kysy jos mummi/kummi voisi vähän avustaa.
Rintaliivit ostat netistä, nyt on alennukset joka paikassa.

Vierailija
24/55 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tekisin niin että hommaisin edellisen vuodesohvan itselleni.
vanha petini menisi muksulle. Siihen max. uusi sijauspatja.
Menee kalliiksi jos hommaat 2 uutta sänkyä. Tee se myöhemmin. Ja silloinkin voit ostaa lapselle ensin kunnon runkosängyn. Ei vanhaa, käytettyä vaan uudet sängyt.

Huonejärjestystäkin voi miettiä tässä: onko teillä makkarin lisäksi huone vai kaksi? Oman huoneen voi muuttaa työhuoneeksi jossa siis sohvasänky.
Olkkarissa toimii sohvalla sohvasänky tai myöhemmin myös vanha petisi sohvana.

Myös poika voisi nukkua olkkarissa? Siirrätte sänkysi sinne jossa voi nukkua yöt ja siinä päivällä istumatilaa.

Tietokone ja vuodesohva makkariin ja teillä on erillinen tila pelaamiseen ja läksyille.

Vaatetta kirpparilta. Tai vaihdelkaa naiskavereiden kanssa vaatevaihtareilla?
Pojalle ostaisin uutta.

Lakkauttaisin lehtitilauksia ja jos poltan niin ainakin vähentäisin.
Kauppaan ruokailun jälkeen ja tee lista.
Leipokaa kotona.

Vierailija
25/55 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä asut ja mikä on vaatekokosi?

Vierailija
26/55 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on vaatekokosi ja missä asut?

Vierailija
27/55 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 11:11"]Maksamme asuntolainaa 900e/kk ja sen maksaisi täällä pk-seudulla vuokrakotikin, auto ei myöskään ole tähän tilanteeseen "syynä", bensakulutkin äärimmäisen maltilliset eli työmatka-ajot ja ruokakauppa sekä pari kertaa vkossa harrastusajot. Olisko sulla muita totuuden siemeniä a´la av-tyliin tähän annettavaksi? koska sehän ei vain voi olla syynä, että kaikki eivät nauti edes keskivertopalkkaa vaikka olisivatkin yo-pohjalta ammattiin lukeneita eikä kaikilla ole lainkaan turvaverkkoja joilta pyytää apuja oli tilanne mikä tahansa. Se ei yksinkertaisesti sovi tyypillisen av-naakan maailmankuvaan ja käsityskykyyn. Ei myöskään se että ihmisillä voi olla terveyllinen syy auton pakottavaan tarpeeseen tai se että krooniset sairaudet vievät rahaa apteekkiin ym.

ap
[/quote]

Kiittäkää siis sosialisteja Suomen korkeasta verotuksesta. Täällä on (näköjään) aivan sama teetkö työtä vai oletko sosiaalipummina!

Vierailija
28/55 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 10:50"]Antakaa kotieläimenne pois. Säästö ainakin 150€/kk. Lopeta tupakointi. Älkää ostako limsaa ja olutta. Tehkää ruoka itse, ei eineksiä. Tadaa, rahaa jää välttämättömyyksiin.
[/quote]

En ole ap, mutta meillä menee hamsuihin noin 5-8e/6kk :D On se kallista.

Vierailija
29/55 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 11:29"]

Ja jos kaupasta ei löydy rintsikoita sinun kokoosi, niin laihduta muutama kymmentä kiloa.

[/quote]

Itsellä ainakin se ongelma, että ympärysmitta on pieni, mutta kuppikoko taasen hiukan isompi. Tällä yhdistelmällä ei tavallisista marketeista kovin edullisia liivejä löydy. Eli ei todellakaan tarvetta laihduttaa. Eikä ap kertonut, mikä hänen rintaliiviensä koko on, voipi olla sama juttu.

Vierailija
30/55 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis rintaliivit pitää olla hyvät! 30 euroa voi olla vielä huonosta. Mene alusvaateliikkeeseen ja kunnolla tukevat liivit joissa paksut narut.

Muussa vaatteessa voisi vähän säästää kuten kirpparit, UFF..
Poika voi joutua kiusatuksi jos hänen vaatteiksi ostat vääriä kirppikselta.

Vierailija
31/55 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ap. Mä olen jo kroonisesti sairas. Ja jos säkin olisit, niin tietäisit, että yhteiskunta tukee meitä jo esim. lääkemaksuissa. Tästä huolimatta voin säästää. Ihan varmasti sinäkin pystyt. Vaikka 10€/kk.

Vierailija
32/55 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 11:47"]Mikä on vaatekokosi ja missä asut?
[/quote]

Tätähän sää hait?

Vierailija
33/55 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se hinta niissä rintsikoissa ole laadun tae. Itse olen löytänyt ihan muutamalla eurolla aleista rintsikoita, vaikka outo koko (70e) onkin. Olen käynyt myös erikoisliikkeissä, mutta ei ne siellä sen kummoisempia olleet, vaikka maksoikin hunajaa. Myyjä toi varmaan 20 rintsikat sovitettavaksi, silti Kappahlista löytyi paljon paremmat.

Vierailija
34/55 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi laadukas huonekalukauppa antaa juuri nyt korotonta maksuaikaa 36-48 kuukautta. Kuukausierä voi olla esim 50 euroa. Ostin samalla sopimuksella reilu vuosi sitten huippusängyn. Maksan sitä vielä pari vuotta, mutta nautin siitä joka ikinen yö, ja se on jokaisen euron väärti.

Vierailija
35/55 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kissa syö yli vitosella viikossa! Apuva.

Vierailija
36/55 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 11:00"]

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 10:55"]Miksi olet lykännyt kaikki tarvehankinnat kasaantumaan niskaan kerralla?  [/quote] En ole ap, mutta huomautan, että tämä on harvinaisen huono kysymys. Kun rahaa on vain välttämättömään, tarpeet kasautuvat. Oma listani on paljon pidempi, sisältää mm. silmälaseja, erikoislääkärikäyntejä ei-akuutteihin ongelmiin, kodinkonekorjauksia ja vastehankintoja. Nyt aloitin suutarikäynnillä, ei siis uusia talvijalkineita.

[/quote]

Kysyin, koska olen itse äärimmäisen köyhästä perheestä, kodinhoitotuella ja tottunut sumplimaan raha-asioiden kanssa. AP:n tilanteessa on asioita, jotka eivät olleet yllätyksiä, kuten -> lapset kasvavat ja tarvivat vaatteita -> 20 v vanha sänky ei ole enää parhaasta päästä -> lapset kasvavat sängyistään ulos myös. Sänkyasia on varmasti huomioitu jo paljon aikaisemminkin eikä lösähtänyt niskaan nyt.

Jo 10 e kuukaudessa sivuun poikii vuodessa 120 e. Joo säästöihin voi joutua kajoamaan, mutta itse ainakin mietin kerran kuussa budjettia tehdessä, että mikä on suunnitelma, jos mikro leviää tai lapsi rikkoo talvihaalarit.

Vierailija
37/55 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
38/55 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
39/55 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin juuri säkeittäin käyttövaatteita, farkkuja, paitoja ja takkeja, UFFiin ja Fidaan. Pääsetkö pääkaupunkiseudulle "ostoksille" näihin liikkeisiin? On oikeasti hyvää vaatetta ja ihan kolikoilla.

Vierailija
40/55 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2