Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Bloggaajien kuvankäsittelytaidot

Vierailija
04.01.2015 |

Olen itse kuvankäsittelyn ammattilainen, ja naurattaa monen bloggaajan harrastama surkea kuvien muokkaus. Luuleeko ne, ettei kukaan huomaa sitä? Viimeisin moka oli Kalastajan vaimon hampaiden valkaisu. Pieni vinkki: kun valkaisee hampaita, kannattaa olla huolellinen muokattavaa aluetta rajattaessa, ettei ikenet muutu harmaiksi.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä katsoin just tuota Mungon Iittala-kuvaa ja siinä aika selkeästi on tavoiteltu tuota syväterävyyttä Photarilla, joka sinällään on ihan OK, mutta tuossa joissain paikoin vähän luonnotonta.

Sen sijaan nuo kuvaan roiskitut lumihiutalemaisuudet on pelkästään lapsellisia :D

Vierailija
2/8 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän joskus kökköyksiä tulee vastaan näin maallikonkin silmin. Erityisen ärsyttävää on ollut muoti ylivalottaa kuvat ylivaaleiksi ja -kirkkaiksi. Toisaalta amatöörejä nui bloggaajat ovat, enemmän itseäni ärsyttää helvetin kömpelö ja virheitä vilisevä kirjoitus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin jatkuva filtterien käyttö ärsyttää. Joissain kuvissa tuovat ihan kivaa lisäefektiä, mutta jos oikeasti haluisi nähdä vaatteen/esineen värin, niin ärsyttää.

Vierailija
4/8 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 08:38"]

Mä katsoin just tuota Mungon Iittala-kuvaa ja siinä aika selkeästi on tavoiteltu tuota syväterävyyttä Photarilla, joka sinällään on ihan OK, mutta tuossa joissain paikoin vähän luonnotonta.

Sen sijaan nuo kuvaan roiskitut lumihiutalemaisuudet on pelkästään lapsellisia :D

[/quote]

syväterävyysefekti on ihan jees tiukasti rajatuissa lähikuvissa, mutta mainitsemassasi kuvassa ei toimi.

ap

Vierailija
5/8 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 09:03"]Samoin jatkuva filtterien käyttö ärsyttää. Joissain kuvissa tuovat ihan kivaa lisäefektiä, mutta jos oikeasti haluisi nähdä vaatteen/esineen värin, niin ärsyttää.
[/quote]
Tämä on totta, mutta sitä näkee joskus naistenlehdissäkin, kun taiteellisuuden tavoittelu on lähtenyt vähän handusta...

Vierailija
6/8 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei häiritse mikään muu kuin se, ettei kuvia käsitellä ollenkaan! Yksi kauhea esimerkki on blogi Retromoderni....katsokaa vaikka viimeisin postaus. Voi luoja!

Vierailija
7/8 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalatajan vaimo ja moni muukin kuvankäsittelyllä 'hampaita valkaisevan kannattaisi muistaa, että oikeasti hyvin hoidetuissa (ja valkaistuissa) hammasrivistöissä kulmahampaat ovat ainakin vähän kellertävät. Siksi kuvankäsittelyä harrastaessa voisi pyrkiä hieman luonnollisempaan lopputulokseen eikä koettaa tehdä purukalaustosta täysin vitivalkoista.

Vierailija
8/8 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun laitan kuvia omaan blogiini, muokkaan vain värejä vähän ja rajaan kuvaa.