Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äitini vanhentunut 48-55 välillä..

Vierailija
28.12.2014 |

Katselin muutaman vuoden vanhoja valokuvia. Aloin miettiä tapahtuuko vanhan näköiseksi muuttuminen huomaamatta, siis henkilöltä itseltään. Vai voiko siihen vaikuttaa?

Ainakin äitini kohdalla noina vuosina muuttunut pukeutumistyyli, hiustyyli lyhyeen, lihonut ehkä 10 kg. Kaikki vaikuttaa. Mutta on siis todella nuoren näköinen noissa alle 48 kuvissa. Ei ryppyjä, nuorekas olemus.

Nelikymppinen täällä huolestuu.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 12:19"][quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 12:06"]

Enpä oo koskaan kuullu kenestäkään joka ois nuorentunu vanhemmiten.

[/quote]

Jos mulle oli vastauksesi, niin luulin että laihtuminen nuorentaisi, en sitä että iän myötä nuorenisi. -13
[/quote]

Ei aina. Laihtuminen tuo rypyt esiin.

Vierailija
2/15 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse uskon, että juuri se ikä kun vaihdevuodet ovat niin nainen vanhenee armottomasti. Itse täytän ens vuonna 48 v ja vielä ihan ok.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh. En pelkää vanhenemista. Mutta nämä kuvat oikeesti vähän järkytti, yllätti ainakin.

Äitini on kaunis nainen. Mutta näyttää kuin kuvissa olisi äiti ja tytär. Vaikka toisessa 48v ja toisessa 55v.

Alan pitämään parempaa huolta itsestäni. Siinä mun lupaus uudelle vuodelle. Lisää kasviksia, ulkoilua ja unta.

ap

Vierailija
4/15 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 11:30"]Huh. En pelkää vanhenemista. Mutta nämä kuvat oikeesti vähän järkytti, yllätti ainakin.

Äitini on kaunis nainen. Mutta näyttää kuin kuvissa olisi äiti ja tytär. Vaikka toisessa 48v ja toisessa 55v.

Alan pitämään parempaa huolta itsestäni. Siinä mun lupaus uudelle vuodelle. Lisää kasviksia, ulkoilua ja unta.

ap

[/quote]
Vai että VIELÄ lisää kasviksia. Taidat rupsahtaa aika paljon nopeammin.

Vierailija
5/15 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 11:35"][quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 11:30"]Huh. En pelkää vanhenemista. Mutta nämä kuvat oikeesti vähän järkytti, yllätti ainakin.

ap

[/quote]
Vai että VIELÄ lisää kasviksia. Taidat rupsahtaa aika paljon nopeammin.
[/quote]

En nyt ihan ymmärtänyt tätä.
ap

Vierailija
6/15 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se humaamatta tapahdu, mutta ei siihen silti juurikaan voi vaikuttaa. Tosiasia on, että kun ihminen vanhentuu, hänen ulkonäkönsäkin muuttuu vanhemmaksi. Onni on kuitenkin, että useimpien elämään tulee muuta mielenkiitoista, kun ulkonäkö tylsistyy.

Vierailija
7/15 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla ,että niin käy.Itsekin olin 50vuotiaaksi nuorekas. Kukaan ei uskonut, että olin jo sen ikäinen. Sen jälkeen muutamassa vuodessa on selvästi vanhentunut omastakin mielestä. Ja oman ikäiset tuttavatkin alkavat näyttämään ykskaks vanhoilta.Olen aina ollut hoikka ja pitänyt kunnostani huolta. Liikkunut paljon, juossut, hiihtänyt, uinut ja omaan terveet elämäntavat.Silti ei auta, vanhuus tulee. Ja nyt kun vaihdevuodet ovat alkaneet painoa tulee kuin itsestään. Koskaan en ole joutunut näkemään vaivaa kilojen eteen, olen aina ollut itsestään hoikka.Nyt ei auta vaikka ei söisi "mitään" ja liikkuu, paino vaan nousee...

Vierailija
8/15 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitten vaikka ihminen vanhenee? Herran tähden, se on luonnonlaki josta nykyihminen on tehnyt luonnotonta. Nuoren leikkiminen eri vippaskonsteilla on itsensä pettämistä. Kunnioitan ihmisiä jotka hyväksyvät itsensä siinä iässä kun ovat.

Vierailija
9/15 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdevuodet. Tukka ohenee ja monet leikkaa sen lyhyeks. Hormonimuutokset lihottaa. Sama edessä meillä kaikilla, valitettavasti. 

Vierailija
10/15 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikää tulee mutta painoa ei mulle oo tullut.
Vuosi sitten otetuissa kännykkäkuvissa näytän
kolmekymppiseltä, mutta en enää.

Vierailija
11/15 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se haittaa? Olen 56-vuotias ja elämäni on yhtä täynnä kaikkea kivaa ja mielenkiintoista kuin nuorempanankin. Minulla on ihana perhe, vaikka lapset ovatkin jo muuttaneet kotoa, lapsenlapsi, kiinnostava työ jne. Fyysinen vanheneminen on väistämätöntä, ei sitä kannata pelätä eikä surra. Keskity siihen, mitä sinulla on nyt ja nauti siitä. Älä hötkyile tulevaan tai sure mennyttä, vaan elä täysillä tätä päivää.

Vierailija
12/15 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni juuri tuossa iässä tapahtuu "äkkipyrähdys" vanhenemisessa. Tosin itsestään sitä ei niin huomaa, mutta kun katsoo työtovereitaan ja ystäviään.

Vierailija
13/15 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin täytin just 55v ja hyvin huomaa itsessään muutokset. Olen vielä parin viime vuoden sisällä laihduttanut aika reilusti, joten vaikka luulisi, että muuttuu nuoremman näköiseksi, taitaa asia ollakin päinvastoin. Naamaa kun on vähän vaikeempi treenata. Mutta pääasia on, että liikkuu ja liikuttaa itseään myös psyykkisesti.

Nuorille kanssasisarille voin vakuuttaa, että mieli ei muutu, jos siis on nuorekasta tyyppiä aina ollut, eikä keho tunnu mitenkään raihnaalta. Toinen kinttu ei ole hautakuopassa, eikä lähtölaskenta alkanut. Menkattomuus on iiihaaanaaa, kun ei tarvitse tätä miettiä koskaan, ja rahaakin säästyy :)

Ja parasta on, että vanheneminen tuo mukanaan miellyttävää ikirauhaa, paskantärkeys poistuu ja voi olla ihan sellainen oma itsensä vaan. Kaikki eivät tietenkään koe asiaa samoin, mutta nyt tuntuu kuin oma maailma jotenkin aukeaisi ja osaisi arvostaa omaa naiseuttaan ja iloita pienemmistäkin asioista. Ja turhat morkkiksen ja häpeän tunteetkin voi dissata, kunhan ei muille pahaa tee. Löysää pipoa vaan...

Mitäs tässä kuolemaa pelkäämään, katsellaan koko pätkä loppuun saakka, kun se näin antoisaa on ollut. Ymmärrän nyt myös erittäin hyvin niitä, jotka löytävät uuden rakkauden jopa 80-vuotiaina. Tää on vaan elämää.

Vierailija
14/15 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
15/15 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 12:06"]

[/quote]

Jos mulle oli vastauksesi, niin luulin että laihtuminen nuorentaisi, en sitä että iän myötä nuorenisi. -13