Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kolmas lapsi vielä?

Vierailija
03.01.2015 |

Ei osata millään päättää! Lapset nyt 1v ja 3v, meillä ikää 36v ja 39v, joten kolmatta pitäisi yrittää heti, jos meinaa... minulla "varma" työpaikka hoitoalalla ja voisin hyvin olla vielä pari vuotta pois töistä. Miehellä parempi palkka, mutta tulisi varmaan auton ja asunnon vaihto eteen...? Kertokaa kokemuksia. Yhdet isovanhemmat on apuna, mutta hekin jo 62v ja 67v.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nyt kolmas tulossa, vanhemmat lapset jo eskarissa ja koulussa. Odotettiin ehkä liian kauan, toisaalta elämä oli niin hullunmyllyä lasten kanssa ettei olisi jaksettu. Isovanhemmista ei juuri meillä apua. Ikää 36 v, nopeasti onneksi tärppäsi.
Asunto menee jossain vaiheessa vaihtoon joka tapauksessa, menee kuitenkin vielä 3 v tässäkin. Toivottavasti mahtuvat autoon. Itsellä vain määräaikainen työsuhde, tosin hoitoalalta. Helpompaa olisi ollut kahden kanssa, mutta 1,5 v tätä kuumeisesti mietin ja sit aatelin että käsittää myöhemmin. Ajoittain mietin kauhulla vieläkin, että mitä olen mennyt tekemään..

Vierailija
2/3 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehellesi sattuisi jotain, niin pystyisitkö yksin kasvattamaan ja elättämään kolme lasta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kolme lasta, aina 2 vuotta (plus/miinus kuukausi) lasten välillä. Raskaus oli vaikea, mutta kaikki meni lopulta ihan hyvin - terve lapsi ja äiti. Pikkuvauva-aika oli aikamoista suota, vauva oli "vaikea", itkuinen ja vaativa. Vauvan ollessa noin puolivuotias oli pari-kolme kuukautta ihan oikeasti upeaa ja ihanaa aikaa, mutta nyt ensimmäisten synttäreiden lähestyessä alan olla ihan finaalissa. Mies tekee vuorotöitä, anoppi (ainoa "tukiverkko") ei ole luotettava lapsenvahti alkoholiongelmansa vuoksi, vauva on sairastellut (allergiaa, korvakierre) viikkoja ja uni on harvinainen herkku tälle äidille... 

Harkitse ihan tosissasi vakavasti. Kyllähän tämä ihan mahdollista vielä on, mutta mitä jos raskaudessa on komplikaatioita? Joudut vaikka pariksi kuukaudeksi vuodelepoon, kuten minä - mihin isommat lapset? Entä jos vauva on vaikea, pystytkö lepäämään päiväsaikaan ollenkaan? (Minä tein elämäni suurimman virheen ottaessani esikoisen pois päiväkodista kuopuksen synnyttyä...) Kestääkö parisuhde? 

Meillä on seitsemänpaikkainen auto, mutta lapset mahtuvat kyllä tarvittaessa riviin farmarin takapenkillekin (ainakin vielä, kun käytössä on turvavyöistuin, turvaistuin ja turvakaukalo). Kolmiossa asumme vielä hetken, ehkä vuoden tai kaksi, kunnes saamme raha-asiat sille mallille, että uskallamme vaihtaa isompaan...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kaksi