Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi ei saa käydä suihkussa, koska on käynyt eilen.

Vierailija
03.01.2015 |

On siellä aina liian kauan. Onko ok?

Kommentit (99)

Vierailija
41/99 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 22:47"]

Mä rajoitan lapsen ja omaakin suihkussakäyntiä atooppisen ihon takia, mutta mikä toi syy on, että on siellä liian kauan? Kai sitä lasta voi hoputtaa tulemaan suihkusta pois? Munakello soimaan 5min kuluttua tai mikä nyt onkaan sopiva aika.

Olisi kieltämättä ihanaa voida käydä suihkussa etenkin näin talvisin vaikka vain kerran viikossa. Ei tarvitsisi lotrata rasvoilla ja iho ei kutisisi.

[/quote]

Ymmärtääkseni atooppisen ihon pesun rajoittaminen ei ole kovin suositeltavaa sekään?

Mutta siis kuten sanoin, teini huutelee vain "kohta", ja jatkaa pesuaan, ei siinä kellot auta, eikä karjuminen (sori naapurit). Ei sitä voi väkisin ovea aukoa ja hakea.

Vierailija
42/99 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 22:44"]

"Teini on ainakin puoli tuntia, hana päällä koko ajan, eikä tehoa koputtelut. Eikä se edes urheile tai muutenkaan käy missään että hikoilisi/hikoilusta olisi haittaa. Ei ainakaan kotona sitä haisteta. Kun ei sana tehoa että pitäisi olla nopea, niin mitä siinä voi kuin harventaa. ap"

Se kuuluu teinin elämään ja kehitykseen. Jos teinisi ei kävisi suihkussa, niin kyllä se hiki haisee, vaikka ei urheile tai paljon liiku. Entä hiukset? Eihän sen veden pitäisi maksaa maltaita.

Jos ap. on äiti, niin odotahan, kun itsellesi tulee vaihdevuodet, jolloin hikeä pukkaa, niin silloin voit käydä suihkussa jopa yöllä. Sama juttu se on teineillä. Eikä pelkkä hiki, vaan muut ihon epäpuhtaudet. Jos ei käy suihkussa, jopa vaatteet ja jalkineet haisevat. Samoin hyvin vanhoilla ihmisille tulee luonnostaan "vanhan ihmisen haju", ellei käy riittävän usein suihkussa (päivittäin). Teineillä suihkussa käynti pitäisi kuulua jo osana kasvatukseen.

[/quote]

No ei kyllä vanhuksia joka päivä suihkuun voi viedä! Eivät todellakaan jaksa. Itse olen 55v vanhuksia hoitanut. Nyt itse sairaana ja raskasta on pesulla käynti.

Nuorille nyt vaan kuuluu kehitykseen tuo jokapäiväinen pesulla käyminen. Omat teinimme nappasivat joka päivä saunan päälle ja saunoivat ja suihkuttelivat. Se menee ohi aikanaan. Tyhmää kieltää. 

Toki opastettiin, ettei vettä haaskata. Ei kielletty saunomasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/99 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
44/99 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 22:38"][quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 22:35"]

Teini on ainakin puoli tuntia, hana päällä koko ajan, eikä tehoa koputtelut. Eikä se edes urheile tai muutenkaan käy missään että hikoilisi/hikoilusta olisi haittaa. Ei ainakaan kotona sitä haisteta. Kun ei sana tehoa että pitäisi olla nopea, niin mitä siinä voi kuin harventaa.

ap

[/quote]

Ei teillä voi talous kaatua puolen tunnin suihkussa käymiseen. Kyllä vituttaisi, jos itseänikin olisi joku hoputtamassa pois suihkusta.
[/quote]

Vahinkoalapeukku, piti tehdä päinvastainen!

Vierailija
45/99 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 21:43"]

Teini siis. Vesi on kallista, eikä huuteleva nahkamunakello tehoa.

ap

[/quote]   Joo, sama täällä. Sälli kun menee suihkuun niin on siellä 30min-60min...joten saa luvan riittää että käy 2krt viikko. Ei usko kun  huutelen, että ala tulla jo pois! Hermo menee!!!!!!!!!!!

Vierailija
46/99 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
47/99 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yh, mun vanhemmat on juuri tuollaisia että suihkussa saa käydä max 2 kertaa viikossa, tai oikeastaan vaan kerran koska toinen kerta on sauna. Itse tätä teininä protestoin ja iljetti kuittailu jos halusin käydä useammin. Vanhemmilla ei mitään käryä miten muut ihmiset yleensä toimii.. Mielessä vaan vedestä koituvat maksut ja silmät pyöreenä ihmetteli mihin tarvitsen suihkua useammin. Kuulemma ei ala haisemaan. Ihan sama mulle, pitäisi olla oikeus käydä. Lapsena itseasiassa kävimme vain kerran viikossa me lapset ja kun joskus paljastin tuon vahingossa kaverille se ihmetteli kovasti. Vanhemmat oli maalaisia, kasvaneet joskus 60-luvulla, ehkä se oli silloin normaalia mutta ei ysärillä enää.

Minusta puutut henkilökohtaiseen hygieniaan ap ja se ei ole ok. Luot lapsessa ahdistusta. Mutta voisit kyllä sanoa lapselle että joka toinen päivä saa suihkutella pitkään, ja joka toinen päivä sellainen 5 min pikasuihku. Itse teen noin nyt aikuisena muutenkin, en pese hiuksia päivittäin. Luulisi teinille sopivan. Kieltää et voi kokonaan. Tai voit kai, mutta lasta ahdistaa ja hän tulee aikuisena avautumaan traumoistaan nettifoorumilla. Your choice!

Vierailija
48/99 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä teinin on hyvä käydä suihkussa vaikka joka päivä äsken. Mutta varmasti kyllä suihku aikaa on oikeus rajoittaa. Se ei ole ilmaista.

Vierailija
49/99 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Atooppisen ihon uusissa hoitosuosituksissa kehotetaan päivittäisiin pesuihin. Niin tieto muuttuu.

-hoitaja

Vierailija
50/99 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kuinka usein ois oikeesti hyvä käydä suihkussa? Aikuisen? Entä pitääkö alapesut tehä silti erikseen joka päivä vaik ei suihkussa käviskää? Onks jossai jotkut viralliset suositukset/ohjeet?

Vierailija
51/99 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa käydä!

Itseä kiusattiin ylä-asteella kun oli aina rasvainen tukka.. Äiti kielsi suihkussa käynnin päivittäin kun meni liikaa vettä.. En edes "lotrannut tms" :( (sauna oli 2 keraa viikko, eikä millään riittänyt itselle)

Vierailija
52/99 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 22:51"]

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 22:47"]

Mä rajoitan lapsen ja omaakin suihkussakäyntiä atooppisen ihon takia, mutta mikä toi syy on, että on siellä liian kauan? Kai sitä lasta voi hoputtaa tulemaan suihkusta pois? Munakello soimaan 5min kuluttua tai mikä nyt onkaan sopiva aika.

Olisi kieltämättä ihanaa voida käydä suihkussa etenkin näin talvisin vaikka vain kerran viikossa. Ei tarvitsisi lotrata rasvoilla ja iho ei kutisisi.

[/quote]

Ymmärtääkseni atooppisen ihon pesun rajoittaminen ei ole kovin suositeltavaa sekään?

Mutta siis kuten sanoin, teini huutelee vain "kohta", ja jatkaa pesuaan, ei siinä kellot auta, eikä karjuminen (sori naapurit). Ei sitä voi väkisin ovea aukoa ja hakea.

[/quote]

Joka päivä atooppisen ihon peseminen liittyy lähinnä siihen, että ihon tulee olla puhdas ennen rasvausta. Pitkä (yli 15min) suihku myös kosteuttaa ihoa. Meillä ei rasvata niinä päivinä kun ei käydä suihkussa. Lapsi tosin käy melkeinpä joka päivä, taaperoikäinen sotkee sen verran. Mutta omia suihkuja yritän rajoittaa niin ettei välttämättä joka päivä tarvitsisi käydä. Vähentää kutinaa huomattavasti.

Vierailija
53/99 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 22:49"][quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 21:54"]No, kyllähän ihan minkä tahansa ikäisen pitää käydä suihkussa joka päivä. Oksettavaa mennä lakanoiden väliin nukkumaan, jos ei ole käyny suihkussa. Meillä käy yksivuotiaskin joka päivä pesulla. Puistattaa lukea tällaisia juttuja ihmisistä, jotka ei pidä henk koht hygieniasta huolta.
[/quote]

Ei ennenkään käyty joka päivä. Tää on vaan joku nykyajan trendi et käydää suihkussa joka päivä. Ei se tee susta epähygienistä jos käyt 3-4 krt. viikossa. Jokapäiväinen saippuan ja shampoon käyttö kuivattaa ihoa ja hiuksia. Kysy keltä tahansa parturilta. Kaikki sanovat että hiuksia ei saisi joka päivä pestä koska ne kuluvat ja viä kun nykyään aineet ovat niin ytyjäkin.
[/quote]

T. 15 v tyttö joka ei haise hieltä koko ajan koska ei ole totuttanut kroppaansa ja itseään elämään suihkun alla 24/7

Vierailija
54/99 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä normaalin puheen pitäisi auttaa. Jos ei, niin teillä on isompia ongelmia, kuin suihkussakäynti. Kerrotte asiallisesti, ettei vettä voi lotrata 30-60 min. kerrallaan, jos teillä ei kerran ole siihen varaa. Ainakin oppii pistämään hanan kiinni, kun vaahdottaa, saippuoi, laittaa hoitoainetta, yms. 

Muistan itsekin, että saippuoin teininä (12 v. ->) jokaisen neliösentin kropastani tarkkaan joka ikinen aamu. Hirveintä olisi ollut haista hielle. Heräsin aina kahta tuntia ennen, kun piti lähteä kouluun. Sitten ehti juuri pestä, kuivata, kihartaa ja meikata. 

(Näin nelikymppisenä valmistautumiseen menee alle tunti kaikkineen.)

Vierailija
55/99 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano että saa mennä suihkuun, mutta äiti tulee sovitun ajan jälkeen sulkemaan hanan jos ei itse "osaa". Kyllä nyt suihkussa täytyy saada käydä, muttä turhaa lotraamista joka päivä ei tarvitse sallia...

Vierailija
56/99 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 23:00"]

Atooppisen ihon uusissa hoitosuosituksissa kehotetaan päivittäisiin pesuihin. Niin tieto muuttuu.

-hoitaja

[/quote]   Itsellä atooppinen iho ja en pysty käymään suihkussa joka päivä koska alkaa hirveä kutina. Nuorempana sain ihan järkyttävän ihottuman reisiini . Vanhemmat meinasi etten pese tarpeeksi kunnes olin siinä kunnossa että reidet mäti. Sitten lääkäriin ja rasvat sun muut ja pesukielto 2 viikkoa. senkin jälkeen pitkään vain nopea pesu 2krt viikko. Kävi ilmi, että olen allerginen vedessä käytettävälle puhdistusaineelle eli ei se vesi kaikille sovi niin hyvin kuin mitä voisi luulla.

Vierailija
57/99 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:tä sillä meilläkin teini suihkussa lähemmäs tunnin ja m ikään ei auta. En mä sitä sieltä poiskaan ala kantamaan. Eli laitoin ehdot että 2 krt viikko saa olla ihan rauhassa tai sitten joka päivä vartin verran. No hän haluaa mieluummin olla sen 2 krt pitkään...omapahan on valintansa. On ihan eri asia maksaa vedestä 40e kun 140e kuussa. 

Vierailija
58/99 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei teini minkään puhdistautumisen takia tuntia suihkussa ole. Nyt vähän valoja päälle. Kuka on niin yksinkertainen ettei tätä tajua.

Vierailija
59/99 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 22:56"]

ap

[/quote]   Joo, sama täällä. Sälli kun menee suihkuun niin on siellä 30min-60min...joten saa luvan riittää että käy 2krt viikko. Ei usko kun  huutelen, että ala tulla jo pois! Hermo menee!!!!!!!!!!!

[/quote]

Minä käyn sammuttamassa hanan, jos viipyy liian kauan eivätkä lukuisat lopetuskehotukset ole tehonneet. Enkä tietenkään katso teiniin päin silloin, jos nyt olette huolissanne teinin yksityisyydestä...

Vierailija
60/99 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 23:23"]

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 22:56"]

ap

[/quote]

Minä käyn sammuttamassa hanan, jos viipyy liian kauan eivätkä lukuisat lopetuskehotukset ole tehonneet. Enkä tietenkään katso teiniin päin silloin, jos nyt olette huolissanne teinin yksityisyydestä...

[/quote]

sairasta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yksi