Mies tienaa, itse raskaana
Mitä mieltä olette seuraavasta..
Olen rv 21. Saan toimeentulotukea. Avomieheni opiskelee työkkärin kautta saaden pientä työmarkkinatukea ja ylläpitokorvausta.
Ylläpitokorvausta ei sossu huomioi tuloiksi.
Summa on noin 150e kk. Avomiehen mielestä raha on vain hänen. Muut tulot tasan. Hän perustelee sen niin, että hän käy koulua ja tienaa rahat. Minä olen vain kotona paksuna.
Olemme sopineet että hän saa opiskella tämän vuoden loppuun tutkintoon asti ja minä hoidan lapsia. Meillä on myös 3-vuotias lapsi joka saa nyt olla kotona eikä ole hoitokuluja.
Onko tämä reilua?
Kommentit (34)
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 19:44"]Jotenkin ymmärrän että teinipöhnässä seurustelee paskojenkin tyyppien kanssa. Mutta kyllähän tyhmempikin havahtuu siinä vaiheessa, kun lapset tulevat kuvioon.
Lähde litomaan. Otat lapsesi ja perustat kauniin kodin. Kodin jossa rakastetaan ja välitetään.
Pystyt siihen, koska sinulla aikaa. Sinun ei enää tarvitse miettiä paskan miehen tekemisiä.
Avomies on uhkaillut itsemurhalla. Hänellä on masennusta ja juuri saanut tietää aspergerista.. hän on ollut myös väkivaltainen. En tahdo lisää ongelmia.. Ap
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 19:48"][quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 19:44"]Jotenkin ymmärrän että teinipöhnässä seurustelee paskojenkin tyyppien kanssa. Mutta kyllähän tyhmempikin havahtuu siinä vaiheessa, kun lapset tulevat kuvioon.
Lähde litomaan. Otat lapsesi ja perustat kauniin kodin. Kodin jossa rakastetaan ja välitetään.
Pystyt siihen, koska sinulla aikaa. Sinun ei enää tarvitse miettiä paskan miehen
[/quote]
[/quote][quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 19:44"]Jotenkin ymmärrän että teinipöhnässä seurustelee paskojenkin tyyppien kanssa. Mutta kyllähän tyhmempikin havahtuu siinä vaiheessa, kun lapset tulevat kuvioon.
Pystyt siihen, koska sinulla aikaa. Sinun ei enää tarvitse miettiä paskan miehen tekemisiä.
[/quote]
Avomies on uhkaillut itsemurhalla. Hänellä on masennusta ja juuri saanut tietää aspergerista.. hän on ollut myös väkivaltainen. En tahdo lisää ongelmia.. Ap
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 19:42"]
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 19:35"]Yllöpitokorvauksella mies pitää joko bussilippua tai autoa kulkeakseen opintoihin ja ostaa kirjat ym opiskelutarvikkeet. Sitä ei siis lueta teidän perheen tuloksi mutta opiskelutarvikkeet ja auto tms. kulkuväline ja sen kulut sekä muut opiskelukulut eivät silloin kuulu perheen menoihin vaan mies maksaa ne itse ylläpitokorvauksestaan. Jos sitä jää yli, mies pitäköön sen itsellään. Toimeentulotuki ja työttömyytuki sitten jaetaan ja niistä ostetaan muut jutut. Lapsilisästä ostetaan vain lapselle tarvikkeita, vaatteita ym. [/quote] Avomies ajaa mun autolla ja maksoin aikoinaan hänen ajokorttinsa. Bensat maksetaan yhdessä. Kouluun ei tartte oikein opintomateriaalia ostaa. Asun Nokialla ja kunta säästää. Tuntuu ettei neuvoloissa ymmärretä mm. Aspergeria.
[/quote]
No ala periä kilometrikorvaus auton käytöstä.
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 19:49"]
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 19:48"][quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 19:44"]Jotenkin ymmärrän että teinipöhnässä seurustelee paskojenkin tyyppien kanssa. Mutta kyllähän tyhmempikin havahtuu siinä vaiheessa, kun lapset tulevat kuvioon. Lähde litomaan. Otat lapsesi ja perustat kauniin kodin. Kodin jossa rakastetaan ja välitetään. Pystyt siihen, koska sinulla aikaa. Sinun ei enää tarvitse miettiä paskan miehen [/quote] [/quote][quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 19:44"]Jotenkin ymmärrän että teinipöhnässä seurustelee paskojenkin tyyppien kanssa. Mutta kyllähän tyhmempikin havahtuu siinä vaiheessa, kun lapset tulevat kuvioon. Lähde litomaan. Otat lapsesi ja perustat kauniin kodin. Kodin jossa rakastetaan ja välitetään. Pystyt siihen, koska sinulla aikaa. Sinun ei enää tarvitse miettiä paskan miehen tekemisiä. [/quote] Avomies on uhkaillut itsemurhalla. Hänellä on masennusta ja juuri saanut tietää aspergerista.. hän on ollut myös väkivaltainen. En tahdo lisää ongelmia.. Ap
[/quote]
Tee laskelma miehelle nenän eteen paljonko olet häneen sijoittanut. Ja käske ryhdistäytyä. Asperger-diagnoosi on vain paperi minkä on saanut siitä, millainen on ollut syntymästään saakka. Se ei ole mikään syöpä.
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 19:35"]Yllöpitokorvauksella mies pitää joko bussilippua tai autoa kulkeakseen opintoihin ja ostaa kirjat ym opiskelutarvikkeet. Sitä ei siis lueta teidän perheen tuloksi mutta opiskelutarvikkeet ja auto tms. kulkuväline ja sen kulut sekä muut opiskelukulut eivät silloin kuulu perheen menoihin vaan mies maksaa ne itse ylläpitokorvauksestaan. Jos sitä jää yli, mies pitäköön sen itsellään. Toimeentulotuki ja työttömyytuki sitten jaetaan ja niistä ostetaan muut jutut. Lapsilisästä ostetaan vain lapselle tarvikkeita, vaatteita ym. [/quote] Avomies ajaa mun autolla ja maksoin aikoinaan hänen ajokorttinsa. Bensat maksetaan yhdessä. Kouluun ei tartte oikein opintomateriaalia ostaa. Asun Nokialla ja kunta säästää. Tuntuu ettei neuvoloissa ymmärretä mm. Aspergeria.
[/quote]
Sittenhän mies maksaa sen ylläpitokorvauksen sulle korvauksena sun auton käytöstä ja bensasta. Ylläpitokorvaus on tarkoitettu kattamaan opiskelusta tulevat lisäkulut. Siksi sitä ei lasketa teille tuloksi kun se on sossunkin mielestä opiskelun menojen kattamiseksi mm. nuo matkat kouluun/harjoitteluun ja takaisin. Jos sinä maksat ne teidän perheessä, ylläpitokorvaus kuuluu sulle.
Muut tulot jaetaan. Ja lapsilisä kuuluu lapselle ja teidän kuuluu ostaa lapselle ruoka omista tuloistanne.
Neuvolan ei varmaan kuulukaan ymmärtää aspergeria. Ne hoitavat lapsia ja äitejä, eivät asperger-isää. Mutta jos sinä tarvitset tukea ja apua koska mies ei aspergerin takia ymmärrä raskauttasi tai lasta, siihen neuvolan kuuluu auttaa. Niiden kuuluu auttaa vaikka miehellä ei olisi aspergeria ja miehellä on ongelmia raskauden tai lapsen kanssa. Toki apu on lähinnä keskustelua, mutta silti.
Niin ja tee toinen laskelma veloistanne.
Alunperin pointtina oli kysyä, että onko avomies itsekäs sanoessaan, että hän tienaa ne rahat.. minä olen hänelle opiskelun tehnyt mahdolliseksi, auttanut kouluun haussa, noussut asmu kuudelta pakkaan eväitä hänelle, siivonnut ja huolehtinut ruoasta ja kaupankäynnistä sekä lapsesta. Ap
Hän myös sanonut ettei tällaista kukaan ottaisi, jos jäisin yksin lasten kanssa.. ap
[/quote]
Tää selittää paljon, koko kylä tuntuu olevan täynnä tuollaista sakkia.
Seuraavaksi kun sanoo ettei kukaan muu ottaisi sinua niin kysy että haluaako hän kokeilla sitä. Ihan varmasti monelle kelpaisit. Vähemmän itsekkäillekin tyypeille kuin miehesi.
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 19:49"]Avomies on uhkaillut itsemurhalla. Hänellä on masennusta ja juuri saanut tietää aspergerista.. hän on ollut myös väkivaltainen. En tahdo lisää ongelmia.. Ap[/quote]
Jos et itse tajua lähteä, toivottavasti lapset otetaan huostaan. Ei niiden kuulu elää väkivaltaisen, itsemurhalla uhkailevan hullun kanssa! Älä hyysää miestä vaan lapsiasi!
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 19:48"][quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 19:44"]Jotenkin ymmärrän että teinipöhnässä seurustelee paskojenkin tyyppien kanssa. Mutta kyllähän tyhmempikin havahtuu siinä vaiheessa, kun lapset tulevat kuvioon.
[/quote]
[/quote]
Et tahdo lisää ongelmia? Mistä ongelmat johtuvat? Haluatko elää elämääsi kärsien ongelmista?
Jos lähdet ja keskityt itseesi ja lapsiisi, ongelmille tulee päätepiste.
Ja olen tehnyt ilman ammattia toimistosiivousta rahoittaen opintoni ja ennen opiskelua työskentelin myös vknloppuisin. Eli minä tienasin joskus avomiestäkin enemmän. Olen maksanut hänen velkojaan, takuuvuokrat, ajokortin, lääkärireissut yms. Nyt kun itsellä minimitulot niin sekin extra mitä hän saa niin on vain hänen.. kunhan kysyin täältä teidän mielipidettä ennenkuin vaadin avomieheltä mitään.. summa sinänsä pieni mutta nyt mm. sähkö- ja puhelinlaskut perinnässä. Ap