Kannattaako ostaa vedenkeitintä jossa voi valita lämpötilan?
Kommentit (13)
Teenjuojat näitä harrastavat. Hifistelijät tosin väittävät, että se parhain teevesikin on käynyt siellä kiehuvana ja jäähtynyt sitten sopivaksi.
Induktiolieden omistaja ei tarvitse vedenkeitintä, hella ja kattila ihan yhtä nopea.
Joo on se kätevä jos juo monen sorttista teetä
Jos käyttää vettä leivontaan niin saa kätevästi 37-asteista.
Käytän usein kun lämmitän veden tietyn lämpöiseksi leipomista varten. Tosi kätevä. Pääasiallisesti sillä keitetään vettä teetä varten ja esim kun keittää pastaa yms.
Jos laite lämmittää veden johonkin alempaan lämpötilaan kuin kiehumispisteeseen niin ei se sitten mikään keitin olekaan. Keittäminen tarkoittaa veden kiehumista.
Mahtaako termostaatti olla kovinkin tarrka?
Leivonnassa tiukka raja milloin hiiva kupsahtaa.
Kattila levylle, niin yksi roska vähempää.
Mulle 100°C tee on liian kuumaa ja joudun odottelemaan jäähtymistä. 90°C on juuri sopivaa.
Turha. Teevesi pitää keittää ensin hymyileväksi ja sitten jäähdyttää haluttuun lämpötilaan.
Minulla on sellainen vedenkeitin, josta saa itse valita lämpötilan. Aluksi luulin, että se olisi kätevä, mutta todellisuudessa niitä muita asetuksia ei tule edes käytettyä, ainoastaan 100C asetus ja kiehuva.
Kannattaa ostaa mikäli käytät tee tai kahvilaatuja joissa veden lämpötilalla on väliä.
Jos tarvii lämpötilan säädön, sit se on hyvä, jos ei tarvi niin se on turha.