Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on saunakalja? jne jne

Vierailija
03.01.2015 |

Kerro mikä se on? Ja mikä on vain yksi olut? tutut aikuiset sanovat että joskus juon yhden janoon kylmä kalja kuuma kesäpäivä tai saunan jälkeen janoon, kysyin miksi et juo vettä? kohautti olkapäitään. Jos mausta tykkää niin onhan kaiketi myös alkoholitontakin olutta.

Itse en harrasta tissuttelua enkä yhden annoksen juomista eikä minulla ole edes tarvetta käyttää alkoa mutta sitten kun juon, niin sitten juon kunnolla. Alkolla ei ole minulle muuta tarkoitusta kuin että siitä humallutaan piste. En juo nautiskellakseni. Joo ja hei vaan allihopa en ole alkki, olin viime vuonna tasan 2 kertaa jurrissa.

Kaveri sanoi että vain yhdessä pysyminen tarkoittaa ettet ole alkoholisti, sulla on itsekuria, mutta miksi sinun pitää juoda se yksi, esim vain nautiskeltavaksi, miksi et juo vaikka jotain makeutettua raikasta alkoholitonta. vaikka sitä vettä, vanhin voitehista.

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 11:32"]

Yhdestä kaljasta se kannabis lähtee ja kohta suonensisäisiin.

[/quote]

Alkoholi on miedonmpi päihde, kuin kannabis. Yksi saunakalja tuskin humalluttaa. Kannabis päihdyttää ja on huume.

Vierailija
42/51 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 12:30"][quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 10:11"]

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 10:06"]

Koska kalja maistuu hyvälle. Alkoholi tuo oman makunsa myös.
Alkoholinton ei ole hyvää

[/quote]

Eikö limppari sitten maistu? Olet tainnut jo pari nauttiakin, kirjoitusvirheistä päätellen..hehhhhe

[/quote]

Ap taitaa olla kännissä, kun näkee tuossa viestissä kirjoitusvirheitä.
[/quote]
Minäkin näen sen kirjoitusvirheen ihan vesilinjalla...

Vierailija
44/51 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin lastenvaunussa junassa ja lapset leikki liukumäessä. Tytöt siinä nyherti kiltisti ja joku n.3 vuotias poika, joka halusi ilmeisesti toimintaa, liittyi mukaan hokemalla äänekkäästi "täältä tulee saunakalja, täältä tulee saunakalja"..

Vierailija
45/51 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ihmetellyt tuota alkoholin juomista saunan yhteydessä. Sauna laittaa ihmisen hikoilemaan, kyllä. Pitää juoda, kyllä. Mutta EI alkoholia, koska alkoholi ei nesteytä, vaan kuivattaa.

Vierailija
46/51 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 14:00"]

Olin lastenvaunussa junassa ja lapset leikki liukumäessä. Tytöt siinä nyherti kiltisti ja joku n.3 vuotias poika, joka halusi ilmeisesti toimintaa, liittyi mukaan hokemalla äänekkäästi "täältä tulee saunakalja, täältä tulee saunakalja"..

[/quote]

öö.........

Vierailija
47/51 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekään en ennen ymmärtänyt, että miksi joisi vaan yhden lasillisen/pullollisen alkoholia, että miksei siinä tapauksessa joisi mielummin jotain alkoholitonta. Tuohon aikaan kävin siis enemmän bileissä ja baareissa, jolloin alkoholia nautittiin aina nimenomaan hiprakan takia.

Nykyään lasillinen punaviiniä talvella tai kylmä siideri kesäterassilla on mielestäni oikein nautinnollista, kun taas ei kiinnosta enää yhtään juoda paria annosta enempää edes juhlissa. Eli niin ne mielipiteet muuttuu! ;)

Vierailija
48/51 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 11:55"]

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 11:16"]

Kahdesta tai yhdestäkin oluesta tulee pienen hiprakkaan ja se rauhoittaa. Sauna ilman kaljaa on kuin perse ilman paitaa.

[/quote]

Eli humalaa tuossakin haetaan. Ei ap

[/quote]

Ensisijaisesti makua. Jos siitä tulee 15-30 min rento olo niin kyllä siitä selviää. Oluessa maku on tärkein ja alkoholilla on maun kanssa tärkeä suhde.

Vierailija
49/51 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
50/51 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä myönnän ihan suoraan että pidän pienestä päihtymisestä. Saa sanoa alkkikseksi jos haluaa ja on pakko vaikka juon tosi harvoin.

Vierailija
51/51 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 15:58"]

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 11:55"]

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 11:16"]

Kahdesta tai yhdestäkin oluesta tulee pienen hiprakkaan ja se rauhoittaa. Sauna ilman kaljaa on kuin perse ilman paitaa.

[/quote]

Eli humalaa tuossakin haetaan. Ei ap

[/quote]

Ensisijaisesti makua. Jos siitä tulee 15-30 min rento olo niin kyllä siitä selviää. Oluessa maku on tärkein ja alkoholilla on maun kanssa tärkeä suhde.

[/quote]

Jo oluen luonteen mukaankin se sopii lähinnä ruokajuomaksi tai janojuomaksi. Ei oluella ole tarkoitus humaltua ja kännätä.

Sehän pistää virtsatuttamaan. Jokainen nuorena olutta juoneena tietää oluesta päihtymisen pistämän urinoimattamaan. Se on pois sosiaalisesta toiminnasta, joita nuorempana bileiksikin kutsuttiin.

Hyvien bileiden eli karkeloiden onnistuminen on siinä ettei synny vessajonoja. Olut ei sovi bilettämiseen.

Olut on kaikkien aikojen miedoin päihde eikä oluella saa itseään hengiltä.