Miksi! Puette lapsenne niihin kamaliin Disneyvaatteisiin!
Tähän luetaan myös Hello Kitty, Cars ym hirvitykset! Samalla hinnalla ja vaivalla saa sieltä H&Mltä tai marketista siistejä, kauniita vaatteita!
Siis mä en kestä. Kestävyys on samaa luokkaa tai jopa parempaa kuin niissä trikoorytkyissä.
Kertokaahan nyt miksi !!
Kommentit (56)
Koska meillä lapset haluavat niitä vaatteita. En näe syytä, miksi kieltäytyisin ostamasta.
Ja mun lapsi haluaisi barbin aina kun käydään kaupassa. En näe mitään syytä olla ostamatta.
Ja hei, mun lapset haluaisi syödä arkena hamppareita, pizzaa, tortilloja, sipsejä, karkkia, nugetteja, juoda kokista. Enkä näe mitään syytä olla ostamatta!
Hohhoijjaa..
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 04:13"]Koska meillä lapset haluavat niitä vaatteita. En näe syytä, miksi kieltäytyisin ostamasta.
[/quote]
Paitsi että leimaannut äidiksi jolla ei ole aikaa eikä mielenkiintoa pukea lastaan edustavasti. Taidat itsekin pukeutua kokomustaan.
Jos ei maailmasta enää muuta kauhisteltavaa löydy niin asianne ovat varmaan harvinaisen hyvin. Ovatko teidän omat lapsenne kuin joitain äidin pikkunukkeja, joita puette kivoihin muotivaatteisiin? Kenen luulette olevan kiinnostuneita lastenne tyylikkyydestä, toisten lasten vai toisten pinnallisten aikuisten, jotka kyttäävät lastenne vaatetusta?
Ps. Hampurilaispaikkaesimerkki oli heikoin analogia pitkiin aikoihin.
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 04:21"]
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 04:13"]Koska meillä lapset haluavat niitä vaatteita. En näe syytä, miksi kieltäytyisin ostamasta. [/quote] Paitsi että leimaannut äidiksi jolla ei ole aikaa eikä mielenkiintoa pukea lastaan edustavasti. Taidat itsekin pukeutua kokomustaan.
[/quote]
Mustaan, punaiseen ja tummanlilaan. Näin goottina ei tule noita värejä niin kauheasti käytettyä =)
En koe kauheasti tarvetta puuttua lasten pukeutumiseen/vaatemakuun kunhan ovat sään mukaiset. Minusta on nyt aika kaukaa haettua verrata asiaa vaikkapa noihin syömisiin. Vaatteet eivät vahingoita kuin korkeintaan av-mamman silmiä =)
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 04:18"]
Ja mun lapsi haluaisi barbin aina kun käydään kaupassa. En näe mitään syytä olla ostamatta. Ja hei, mun lapset haluaisi syödä arkena hamppareita, pizzaa, tortilloja, sipsejä, karkkia, nugetteja, juoda kokista. Enkä näe mitään syytä olla ostamatta! Hohhoijjaa..
[/quote]
Tää oli varmaan typerin perustelu ikinä. Jos mä ostan lapselleni yhden hänen haluamansa paidan, niin eihän siitä nyt maailma lähde luisumaan mihinkään.
Meillä ei syödä hampurlaisia, eikä harrasteta barbeja kuin ehkä kahdesti vuodessa jne. Jos sen kerran vuodessa ostan disney vaatteen/tuotteen, niin hopsan palstamamman perserepeää ja automaatio on, että kaikki annetaan periksi.
Relatkaas nyt himpun verran. :D OIKEESTI!
ps. ei ne disneyn vaatteet sen kurjempia ole kuin Hömpänkään. Ellei sitten osta halpoja kopioita.
Koska musta on hölmöä kun lapset koitetaan pukea pikkuaikuisiksi ja jo 3 vuotilalla pitäisi olla farkut ja kauluspaita päällä. Toki juhlavaatteet erikseen, mutta arkena meidän muksulla on lasten vaatteet, ihan niinkuin oli vanhemmillaankin aikanaan. Toki jos lapsi itse haluaisi pukeutua "tyylikkäästi", niin annettaisiin.
Koska se lapsi on lapsi, eikä mikään mallinukke. En halua vetää lapseeni katseita jotka jollain tapaa arvostelisi häntä "paremmaksi lapseksi". Disney ja hello kitty vaatteet ovat pitkälti h&m mallistoa :P varaa olisi pukea tyttö vaikka mihin merkki vaatteisiin joka päivä tarhaankin, mutta miksi? Kollarit jalkaan ja disney paita päälle, niitä hän rakastaa ja niissä on hyvä leikkiä! Merkkivaatteet sitten myöhemmin kun on sen ikäinen että myös ymmärtää niiden päälle. Ainakin meidän 6 vuotiaalle on aivan sama onko se h&m vai burberry.
Miksi sen lapsen vaatteet pitäisi kestää sukupolvelta toiselle, kun ne joka tapauksessa vuoden päästä ovat liian pienet? Itselleni voin ostaa kalliita vaatteita jotka kestävät sukupolvetla toiselle, mutta itse en kauheasti ravassa rämmi tai polvillani pyöri nämä vaatteet päällä. Lasten vaatteet jos jokin on minun mielestä kulutustavaraa.
Koska hyvinkäyttäytyvä ja puhdas, söpö pieni poikani rakastaa Autot elokuvaa. Meillä on niitä pikkuautoja kerättynä ja on onnensa kukkuloilla kun sai paidan ja pyjaman, jossa elokuvan autojen kuvia. Ei raukka ollenkaan ymmärrä että joku tantta ei nyt ollenkaan kestä hänen vaatteitaan:) ps. ne vaatteet ovat yllättävän hyvälaatuisia, kestävät käyttöä yhtä hyvin kuin kuvattomatkin vaatteet.
Mä olen ratkaissut tän niin, että saavat valita mieleisensä printtiyöpuvut. Ovat innoissaan yhtä lailla Hello Kitty tai Cars yöpaidasta, alushousuista tai sukista. On meillä ollut joskus t-paitojakin, en ole sentään täysin kieltänyt. Onneksi nuo vaiheet on molemmilla olleet suht. lyhyet. Tyttö ei ollutkaan ikinä mikään superprinsessa ja pojan kiinnostus on kääntynyt jo nuorena salamasta urheilu- ja pelipaitoihin. Pidän siitä, kun lapsilla on kivat vaatteet päällä. Tottakai sellaiset, joissa on hyvä leikkiä.
Minä vihaan näitä! Lapsilla on atopiaa, joten pesen lastenvaatteet 60 tai joskus jopa 90 asteessa, jotta kone ja vaatteet ei mene ihovoiteista pilalle. Kokemusta on kertynyt, että näin käy jos pesen kylmemmällä. Valitsen sellaiset vaatteet, että ne kestää kuumassa pesut. No, sitten on näitä sukulaisia ja tuttavia, jotka kantaa näitä kumiprintillisiä disneyvaatteita tänne, jotka ei kuumassa pesua kestä. Täällä ne sitte menee samaan 60 pesuun, lukipa pesuohjeessa mitä vaan. Jokusen kerran on sitte käynyt niin, että muksu huutaa minkä pystyy kun äiti tai iskä on taas pessyt disneykuvat vaatteista pois ja sitte vaatteita antaneiden silmät pyörii päässä kun ne näkee nämä vaatteet 10 pesun jälkeen käytössä.
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 13:46"]Eipä siinä mitään jos ne vaatteet ovat ehjät ja siistit, mutta munkin lasten kavereista lähes kaikki kulkee rikkinäisissä vaatteissa. Yleensä ovat just näitä h&mn prinsessa- cars vaatteita. Polvet kuluneet puhvi, vaatteet likaisi. Kaiken huippu oli se kun eräs tyttö kertoi saaneensa äitipuoleltaan ihanan neuleen, johon oli sitten itse vahingossa tehnyt reiän eikä äiti suostunut korjaamaan paitaa? Mitä ihmettä?! Korjasin paidan tytölle joka innoissaan puki takaisin päälle. En vaan käsitä tuollaista laiskuutta, kuinka moni teistä kullisi rikkinäisissä tai likaisissa vaatteissa?!
[/quote]
Saitko jossain slummissa? Meidän asuinympäristössä lapsilla on ihan ehjät ja puhtaat Disneyvaatteet:)