Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ABC-huoltoasemat alkavat laskuttaa sähköautoilijoita suurteholataamisesta 0,25 € /kWh

Vierailija
27.10.2021 |

Sähköauto kuluttaa sähköä sadalla kilometrillä tyypillisesti 15-30 kilowattituntia joten sadan kilometrin ajomatka maksaa 3,75-7,5 euroa. Melko kallista kun huomioidaan sähköauton valtavan kallis ostohinta sanon minä.

Kommentit (97)

Vierailija
1/97 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän noi sähköautot kuitenkin pääasiassa ladata kotona. Joten tuo olisi vaan matkatilanteissa lomilla yms välttämätön palvelu?

Ja jos 100 km maksaa alle 4 euroa niin on se sentään vielä moninkertaisesti halvempaa kuin bensa.

Vierailija
2/97 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meinasitko, että niitä saa ikuisesti ladata ilmaiseksi??

Ei tietenkään saa. Myös autoveron poisto on väliaikainen porkkana, kyllä se vielä palaa ja todennäköisesti paljon isompana. Myös sähkön veroon ja kilowattitunnin hintaan tulossa isot korotukset.

Vai meinaatko, että valtio vaan tyytyväisenä luopuu niistä miljardeista, joita se vetää tällä hetkellä polttoaineista ja käyttövoimaveroista?! Hahaa, salli mun nauraa.

Sähköautoilu ei tasan tule olemaan ainakaan yhtään halvempaa, kuin polttomoottoriautolla ajo on ollut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/97 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä tiedä kun litra bensiiniäkin maksaa jo lähes  pari euroa

Vierailija
4/97 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halpaa kuin saippua. 

Vierailija
5/97 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, arki tulee näillä sähkökikottimillakin ajaville eteen.

Vai kuvittelettoko että muut maksaa teidän kikottimien latauksenkin?

Vierailija
6/97 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sähköautot maksa sen enempää kuin muutkaan autot uusina. Mistä on tullut käsitys että ovat muka kalliimpia?

Vierailija
7/97 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään saa. Myös autoveron poisto on väliaikainen porkkana, kyllä se vielä palaa ja todennäköisesti paljon isompana. Myös sähkön veroon ja kilowattitunnin hintaan tulossa isot korotukset.

Vai meinaatko, että valtio vaan tyytyväisenä luopuu niistä miljardeista, joita se vetää tällä hetkellä polttoaineista ja käyttövoimaveroista?! Hahaa, salli mun nauraa.

Sähköautoilu ei tasan tule olemaan ainakaan yhtään halvempaa, kuin polttomoottoriautolla ajo on ollut.

Ei tietenkään tule halvemmaksi. Se on kaiketi vain nykynäkemyksen mukaan ympäristölle ja sen kautta ihmiselle parempi muoto liikkua kuin bensiinin käryttäminen.

Vierailija
8/97 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän noi sähköautot kuitenkin pääasiassa ladata kotona. Joten tuo olisi vaan matkatilanteissa lomilla yms välttämätön palvelu?

Ja jos 100 km maksaa alle 4 euroa niin on se sentään vielä moninkertaisesti halvempaa kuin bensa.

Luuletko, ettei sähkönhinta nouse myös siellä kotona? Ihan luonnonlaki, että mitä enemmän alkaa sähköautoja tulla, sitä enemmän sähköä käytetään lisää, on yksi edellytys muiden joukossa sähkön korotuksille.

Vierailija
9/97 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma hybridini kuluttaa n. 4,5 litraa bensaa 100 kilometrillä, joten litrahinnan ollessa 1,75 minun kuluksi tulisi 7,88 euroa. Mikäli ostettaessa hintaeroa täyssähköiseen versioon autostani olisi se kymppitonni, niin siitä voi laskea millaisilla kilometreillä hankintahinnan erotus on kurottu kiinni pienempinä käyttökuluina.

Vierailija
10/97 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on myynyt sähköyhtiöt ulkomaalaisille sijoittajille. Kunhan koko Suomen tieliikenne saadaan toimimaan sähköllä niin ulkomaalaiset suirsijoittajat hallitsevat meitä.

Vierailija
11/97 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän sähköautot maksa sen enempää kuin muutkaan autot uusina. Mistä on tullut käsitys että ovat muka kalliimpia?

Mallista riippuen taitaa täyssähkö maksaa sen 10-15 k€ enemmän kuin samantasoinen polttomoottoriauto.

Vierailija
12/97 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja lisääntyneet sähköautopalot tulevat näkymään sähköautojen vakuutusten hinnoissa niitä korottaen.

Luulen myös, että sähköauton suuremmasta painosta johtuen teiden pinnoitus kuluu huomattavasti nopeammin, ja tämä tullaan ulosmittaamaan sähköauton autoverossa.

Vierailija
13/97 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mallista riippuen taitaa täyssähkö maksaa sen 10-15 k€ enemmän kuin samantasoinen polttomoottoriauto.

Mutta jos olen aina ostanut noin 50.000 euron auton niin ei se 50.000 euron sähköauto ole minulle yhtään kalliimpi kuin se edellinenkään. Ei kai ole mikään luonnonlaki että jokaisen ostetun auton pitäisi olla aina "samantasoinen" kuin se edellinen? Usein ihminen vain kuvittelee tarvitsevansa juuri tietynlaisen auton mutta ajettuaan toisenlaisella huomaa että se sopii omaan käyttöön ihan yhtä lailla.

Vierailija
14/97 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko, että latauspisteiden rakentaminen ja ylläpito on ilmaista?

Tai se sähkö?

Vierailija
15/97 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma hybridini kuluttaa n. 4,5 litraa bensaa 100 kilometrillä, joten litrahinnan ollessa 1,75 minun kuluksi tulisi 7,88 euroa. Mikäli ostettaessa hintaeroa täyssähköiseen versioon autostani olisi se kymppitonni, niin siitä voi laskea millaisilla kilometreillä hankintahinnan erotus on kurottu kiinni pienempinä käyttökuluina.

Alle 4 litran kesät, talvella pikkasen yli neljän mun prius kulkee.

Vierailija
16/97 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi, tämä on vasta alkua. Lobbareiden ja suurpääoman luoma uusi ilmasto-oppi.

Sähköautollehan juuri on tulossa vero, jok kohoaa v. 2023 yli kaksinkertaiseksi. 

Sähkön hinnat nousee rajusti lähivuosina, se on aivan väistämätöntä. 

Vierailija
17/97 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja lisääntyneet sähköautopalot tulevat näkymään sähköautojen vakuutusten hinnoissa niitä korottaen.

Luulen myös, että sähköauton suuremmasta painosta johtuen teiden pinnoitus kuluu huomattavasti nopeammin, ja tämä tullaan ulosmittaamaan sähköauton autoverossa.

Olisi mukava jos sähköautoilua ei aina lähetyttäisi vain pelkästään ongelmien kautta. Niissä kun on todella paljon hyviä puolia kuten hiljaisuus, mukavuus, välitön kiihtyvyys jne.

Vierailija
18/97 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet vastustaa sähköautoja naisia enemmän. Ter. M 38, sdp

Vierailija
19/97 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luuletko, että latauspisteiden rakentaminen ja ylläpito on ilmaista?

Tai se sähkö?

Niin ne kuvittelee että muut maksaa kaiken.

Vierailija
20/97 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

200000km? Jos siis joutuu tuota s-kaupan sähköä ostamaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kolme