Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ostin changesta liivit ja kuppikoko kasvoi kolme pykälää

Vierailija
02.01.2015 |

Kävin tänään mittauttamassa itseni alusvaateliikkeessä ja yllätyin tosi paljon heidän kokotaulukostaan. Olen aikaisemmin käyttänyt kokoa 75A koska olen hieman pullea mutta rinnaton lauta, siihen malliin ettei minulla ole edes rintavakoa vaan pikemminkin laakso eikä mitään rinnanalusia. Myyjän mielestä 65/70 oli oikea ympärys (edes vyötäröni ei ole noin kapea!) ja sovittelu aloitettiin E-kupista. Marssin ulos D-kuppisena, huh huh.

Mikä changen kokoja oikein vaivaa? Onko sovitusasteikko tehty hivelemään vain naisten itsetuntoa? Kyllähän sokeakin jo näkee etten minä mikään 70D ole, 70A olisi samalla asteikolla miinusmerkkinen... Mielestäni on typerää että koot menevät noin naurettaviksi.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on normaalisti kans 75A, mutta Changessa tyrkyttivät 70B:tä. Tiedän, että nämä ovat ns. rinnakkaiskoot, mutta voi sun saatana, kunka 70 cm ympärysmitta salpaa hengen! En myöskään halua, että kyljistä ja selästä rintaliivien reunuksen alta pursuaa läskit. En pystynyt pitämään ostamiani (kure)liivejä, mutta onneksi keksin laittaa niihin sellaisen lisäpalan, jolla ympärysmittaa saa vähän kasvatettua. Supertiukkojen rintsikoiden kauppaaminen meille laudoille on aivan turhaa, koska meille riittää vähempikin tuki. En käy enää Changessa.

Vierailija
22/30 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä, jos malli on sopiva?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 23:23"]

Mulla tuli 70G, oikeasti olen 75E tai F. En ymmärrä miksi ympärysmitta on 70 jos mittani rinnan alta on 76cm?

[/quote]

Rintaliivien ympärysmitta lasketaan niin, että siitä rinnanalusmitasta vähennetään 5 cm, ja pyöristetään alaspäin siihen seuraavaan kokoon. Sulla juurikin 70, niinkuin mullakin t. rinnanalusmitta 77, käytän kokoa 70F

Vierailija
24/30 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se kyllä ole mitenkään seksikästä, jos liivi on alta niin tiukka, että selkälihat kainaloiden vierestä puristuvat makkaroille.

Omasta mielestäni myöskään yli D:n menevä kuppikoko ei varsinaisesti kuulosta seksikkäältä vaan tulee mieleen lehmät.

Mutta joo, varmasti on "imartelemaan" tehty tuo kokoluokitus. Oikeasti sen alaympärysmitan pitäisi tarkoittaa ihan senttimetrejä ja tuloksen pitäisi selvitä mittanauhalla ja kuppikoon pitäisi viitata rinnanympäryksen ja rinnan aluksen ympäryksen erotukseen. Mutta joissakin maissa mitat ovat ihan ihmeelliset, esim. Italiassa (?) näkee usein ympärysmittoja 100, 110 ym. ihan tavallisissa koissa, vaikka eihän sentit voi venyä miksikään eri maissa.

Vierailija
25/30 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 23:28"]Changella myyjät suitsuttaa että kyllä pitää sovituskopissa olla ympärys tosi kireä kun käytössä löystyy niin paljon. No eipä löystyny, kyljissä painaumat ku veitsen viillot ja liivit päällä ei saa henkeä.
[/quote]

Just näin. Viimeksi kun ahdoin sen "napakan ympärysmitan päälleni, niin oli ihan tuskaa koko ilta ja kotona kivat verestävät painaumat kyljissä ja rinnan alla kun puristaa niin perkeleesti. Käyttämättä jäi. :-( kuppikokoa kyllä löytyi noistakin kuristimista.

Vierailija
26/30 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen varsin tuhtitäti. Kyseisestä puljusta ostan rintsikat K80. Ja sanon suoraan, että ahistaa ostaa tuota kokoa. Mutta istuvat kaikista parhaiten päälle

Vierailija
27/30 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin alus vaate liikkeessä ostamassa rintaliivejä.itsellä ongelma, pieni ympärysmitta iso kuppi. Myyjän kanssa eetsittiin yksistä liiveistä oikea koko ja sen jälkeen se pysty tuomaan muita liivejä sovitettavaksi. Kaikissa eri valmistajien liiveissä oli eri koko merkintä. Ja mulle isorintaisena on todella tärkeää, että ympärysmitta on oikea, eli uutena juuri mahtuu päälle, ettei nouse seljältä ja rinnat tipu alas. Ne kun tuppaa venymään käytössä ja puolen vuoden käytön jälkeen ympärysmitta an tullut 3-5 senttiä lisää, laadusta riippuen. Tuntui se oikea ympärysmitta aluksi ahdistavalta, mutta kun siihen tottui. Noin viikon käytön jälkeen, en enää päälleni laita liian isoja "mukavan tuntuisia" eli liian isoja.

Vierailija
28/30 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 01:12"]

Kävin alus vaate liikkeessä ostamassa rintaliivejä.itsellä ongelma, pieni ympärysmitta iso kuppi. Myyjän kanssa eetsittiin yksistä liiveistä oikea koko ja sen jälkeen se pysty tuomaan muita liivejä sovitettavaksi. Kaikissa eri valmistajien liiveissä oli eri koko merkintä. Ja mulle isorintaisena on todella tärkeää, että ympärysmitta on oikea, eli uutena juuri mahtuu päälle, ettei nouse seljältä ja rinnat tipu alas. Ne kun tuppaa venymään käytössä ja puolen vuoden käytön jälkeen ympärysmitta an tullut 3-5 senttiä lisää, laadusta riippuen. Tuntui se oikea ympärysmitta aluksi ahdistavalta, mutta kun siihen tottui. Noin viikon käytön jälkeen, en enää päälleni laita liian isoja "mukavan tuntuisia" eli liian isoja.

[/quote]

Oliko nuo tarkoituksella kirjoitettu päin mäntyä? Alusvaateliike, kokomerkintä... (ohis ja sori, oli pakko nussia pilkkua, miten voikaan noin väärin kirjoittaa...)

Vierailija
29/30 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasin pyörtyä kun mulle suositeltiin G-kuppia. Härreguud, oon luullut itseäni A:ksi! Mutta liivit on hyvät, sitä ei voi kiistää ;)

Vierailija
30/30 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tyrkytetään aina kokoa 60F, mutta ne puristaa niin paljon ettei voi pitää. 65 olisi sopiva ympärys, mutta sitä ei tunnu monista kaupoista löytyvän :/