Onko Netflix jo kiinalaisessa omistuksessa kun sinne on alkanut tulla niiden elokuvia nyt enemmän?
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikki aasialaispiirteiset ole kiinalaisia 😆
Aasialaiskulttuurin normalisointi palvelee kiinalaisia
Mitä sä selität?
Korealaiset tekee hyvää sisältöä, siksi niihin Netflix laittanut 500 miljoonaa tänä vuonna
Aasialaisten fanitus on positiivinen juttu myös kiinalaisten imagolle.
Täümä ketju on hyvä esimerkki siitä miten iso osa ihmisistä kuluttaa miettimättä seurauksia tai alkuperää.
En itsekään aiemmin kiinnittäyt niin huomiota alkuperään mutta nykyään tulee mietittyä enemmän. Ja vaikka kiinalaista on paljon, jätän sen ainakin väliin siellä missä voin.
Ja todellakin, Netflixiin on tullut nyt paljon kiinalaisia, ei tässä puhuta nyt korealaisista. Ja en usko että se tähän jää.
Kai te tiedätte, että se Netflix työntää teille tarjolle ohjelmia sen perusteella, mitä sieltä katsotte?
Eli kun olette katsoneet esim. Squid gamen, Netflix alkaa tarjota enemmän aasialaista sisältöä. Mä katson paljon esim. espanjalaisia ja muita eurooppalaisia sarjoja, joten niitä se Netflix mulle myös tarjoaa, kun selaan ja etsin uutta katsottavaa.
Ei se mulle juuri mitään jenkkisisältöä tyrkytä, kun en niitä juurikaan katso.
Mieheni profiilista kun menen selaamaan, loistaa kaikki eurooppalainen ( ja ylipäätään aikki muun kuin englanninkieliset) poissaolollaan, koska hän taas ei sellaisia katso ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Täümä ketju on hyvä esimerkki siitä miten iso osa ihmisistä kuluttaa miettimättä seurauksia tai alkuperää.
En itsekään aiemmin kiinnittäyt niin huomiota alkuperään mutta nykyään tulee mietittyä enemmän. Ja vaikka kiinalaista on paljon, jätän sen ainakin väliin siellä missä voin.
Ja todellakin, Netflixiin on tullut nyt paljon kiinalaisia, ei tässä puhuta nyt korealaisista. Ja en usko että se tähän jää.
Pahenee koko ajan. Hirvittää ajatella tulevaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiina on nouseva markkina monelle firmalle, joten palveluita kannattaa räätälöidä kiinalaisiin kuluttajiin vetoaviksi. Siksi esim Kong Skull Island-elokuvaan laitettu aika nolla roolissa oleva kiinalainen näyttelijätär tai peleihin tuodaan kiinalaisiin vetoavaa sisältöä.
Isot studiot on tehneet jo vuosia elokuvia, joissa ei ole mitään sisältöä juuri siksi, että ne käyvät Kiinan markkinoille. Siellä menee sensuurista läpi älytön räiskintä ja kauniit maisemat. Itse en kertakaikkiaan käsitä, että kuka siellä Kiinassa näitä kökköyden huipentumaelokuvia oikein katsoo? Ovatko kiinalaiset oikeasti tyhmiä?
Tämä.
Ja länsimaisen tekijän kiinalaisrahoitteinen filkka on aina ihan huttua. Jos siis tuotantoyhtiön tai muun nimi on kiinalainen, tietää, ettei kannata katsoa, vaikka on kuinka amerikkalaisilla niminäyttelijöillä tähditetty leffa.
Juonet niin myötähäpeää herättävän kökköjä, että saa miettiä, onko näitä katsovat koskaan lukeneet ainuttakaan oikeaa kirjaa.
Vierailija kirjoitti:
Kai te tiedätte, että se Netflix työntää teille tarjolle ohjelmia sen perusteella, mitä sieltä katsotte?
Eli kun olette katsoneet esim. Squid gamen, Netflix alkaa tarjota enemmän aasialaista sisältöä. Mä katson paljon esim. espanjalaisia ja muita eurooppalaisia sarjoja, joten niitä se Netflix mulle myös tarjoaa, kun selaan ja etsin uutta katsottavaa.
Mieheni profiilista kun menen selaamaan, loistaa kaikki eurooppalainen ( ja ylipäätään aikki muun kuin englanninkieliset) poissaolollaan, koska hän taas ei sellaisia katso ollenkaan.
Siellä on haku- ja järjestelytoiminto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieheni profiilista kun menen selaamaan, loistaa kaikki eurooppalainen ( ja ylipäätään aikki muun kuin englanninkieliset) poissaolollaan, koska hän taas ei sellaisia katso ollenkaan.Siellä on haku- ja järjestelytoiminto.
Niin??
Pontti oli siinä, että Netflix tarjoaa ohjelmia sen mukaan, mitä olet katsonut. Aika moni on katsonut Squid gamen, joten monelle varmaan nousee nyt enemmän aasialaista tuotantoa esille. Ei se tarkoita, että Netflix on nyt "täynnä kiinalaisia" 🤦♀️
Tottakai haulla löytää mitä vaan, mutta veikkaan, että iso osa käyttäjistä vaan ihmettelee, kuten tässäkin keskustelussa näkyy, että onko Kiina nyt valloittanut Netflixin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieheni profiilista kun menen selaamaan, loistaa kaikki eurooppalainen ( ja ylipäätään aikki muun kuin englanninkieliset) poissaolollaan, koska hän taas ei sellaisia katso ollenkaan.Siellä on haku- ja järjestelytoiminto.
Niin??
Pontti oli siinä, että Netflix tarjoaa ohjelmia sen mukaan, mitä olet katsonut. Aika moni on katsonut Squid gamen, joten monelle varmaan nousee nyt enemmän aasialaista tuotantoa esille. Ei se tarkoita, että Netflix on nyt "täynnä kiinalaisia" 🤦♀️
Tottakai haulla löytää mitä vaan, mutta veikkaan, että iso osa käyttäjistä vaan ihmettelee, kuten tässäkin keskustelussa näkyy, että onko Kiina nyt valloittanut Netflixin.
Niin, näitä kiinalaisia sarjoja ja elokuvia oli netflixissä paljon jo ennen squid gamea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin??
Mitä ihmettä sä selität?
Kerroin että on nyt tullut, eli sinne on lisätty, viime aikoina usea kiinalainen elokuva. Sen näet itsekin käyttämällä sitä hakutoimintoa. Kukaa ei ole sanonut että on täynnä kiinalaisia.
ja ajatus on se että nyt kun niitä on sinne lisätty useampi pienen ajan sisään, niin nitä varmaan on tulossa lisääkin.
Ihan sama mitä se sulle ehdottaa, siitä ei ole kyse.
Tämä on täysin länsimaisen vihervasemmiston syytä, kun karkoittivat firmat Aasiaan verorahojensa kanssa.
Vaikutukset alkaa nyt näkyä erittäin rumasti.