Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuttavapiirissäni on 20-vuotias taaperon äiti.

Vierailija
02.01.2015 |

Mieleni tekisi jotenkin "kehua" tätä äitiä hänelle itselleen siitä, miten älyttömän rakastavasti, hienosti ja jämptisti kasvattaa lastaan ja pärjää äärettömän hyvin kaikin tavoin. Miten sen voisi tehdä, vai tarvitseeko mitenkään?

Onko tuo kuitenkaan millään tavoin soveliasta mennä kehumaan noin? "Olet tosi hyvä äiti noin nuoreksi." Tuo äiti kun ON hyvä äiti ja selvästi pitää itsestäänselvänä noita asioita. Ja tuon äidin lapsi myös. Minä en pitänyt vaan olin ennakkoluuloiinen ja pikkusieluinenkin..

t. neljän lapsen nelikymppinen äiti

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan ihan vaan todeta, "ihanaa seurata, kun olet noin hellä ja rakastava äiti", turha sitä ikää siihen on sotkea.

Vierailija
2/7 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun mielestä tarvitse siitä iästä sanoa mitään, mutta muuten toki voit kehua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo voit kyllä kehua! Itse nuorena äitinä olen niin otettu jos joku vanhempi ja viisaampi sanoo että olen hyvä äiti. Mutta älä sano että "olet hyvä noin nuoreksi äidiksi". Joku saattaa tulkita että vanhemman mittapuulla ei välttämättä niin hyvä. Jos ymmärrät? Että kehuu vaan että "olen huomannut että olet todella hyvä äiti". :)

Vierailija
4/7 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä jaksa.

Vierailija
5/7 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan sä jotenkin muotoilla, että "kyllä karisee kaikki ennakkoluulot ja stereotypiat nuorista äideistä, kun sinua katselee, kaikki sujuu niin fiksusti!"

Tai en mä tiedä tarviiko siitä erikseen mainita. Voithan sä levittää tuttavapiirissä juttua, että nuorella äidillä sujuu homma hyvin, varmaan sitä kautta kantautuu kohteen korviin.

Vierailija
6/7 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 22:25"]

Joo voit kyllä kehua! Itse nuorena äitinä olen niin otettu jos joku vanhempi ja viisaampi sanoo että olen hyvä äiti. Mutta älä sano että "olet hyvä noin nuoreksi äidiksi". Joku saattaa tulkita että vanhemman mittapuulla ei välttämättä niin hyvä. Jos ymmärrät? Että kehuu vaan että "olen huomannut että olet todella hyvä äiti". :)

[/quote]

Niin, no kyllä mä nuorena äitinä tuosta kehusta päättelisin, että "ai kiitos, vaikka olenkin näin nuori, vai mitä tarkoitat?" (enkä toki ääneen sanoisi koska osaan käyttäytyä...)

Vierailija
7/7 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, missä menee nuoresta äidistä huolehtimisen ja hyysäämisen raja? Toisaalta kannustusta ja kehua tarvitaan, mutta toisaalta taas nuoruutta ei saa vetää liiaksi esille.

En minäkään tiedä. Itselläni vähän sama mietintä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä viisi