Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kehtaako mennä ilman maskia?

Vierailija
27.10.2021 |

Meilläpäin on hyvin vähän koronaa. Nyt periaatteessa voisi harkita maskin jättämistä pois esimerkiksi kaupassa. Luulisikohan ihmiset minua "kriittiseksi", jos menisin kauppaan ilman maskia? En halua leimautua hörhöksi.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kehtaisi mennä ilman maskia ja näytää, että olen välinpitämätön hörhö.

Miksi pitäisin maskia kun olen omalta osaltani kantanut vastuun laumasuojasta (rokotteet, enkä pyöri missään väentungoksissa lähmimässä muita tai lähde nuhaisena minnekään)??

Siihen vastuun kantamiseen kuuluu myös maskin käyttäminen. Miksi ihmisen pitäisi olla oikeutettu "poimimaan rusinat pullasta" ja käyttämään vain niitä keinoja, jotka itseä tuntuvat miellyttävän?

En pidä rokotteen ottamista ja bileiden välttelyä ”rusinan pullasta poimimisena”.

Otin ja otan rokotteet vain ja ainoastaan laumasuojan vuoksi, koska olen nuori terve ihminen eli voin helposti ne ottaa.

Esim. isovanhempani eivät uskalla ottaa koska riskit on sen verran isot, mutta minun tilanteeni on eri joten annoin pistää kehooni ne rokotteet jonkun yhteisen hyvän vuoksi.

Vierailija
22/40 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

no tämähän on kansan älykkyystesti ja hyväuskoisuuden ja luottamuksen testi.

jos et luota itseesi niin kuka sitten? tätä aikaa on hieno  setviä jälkeenpäin varsinkin jos lapset kysyvät että menitkö massan mukana vai käytitkö omia aivojasi? vai pelkäsitkö ns.maineesi vuoksi? asutko sellaisella paikalla että tekemisesi joku rekisteröi? ja mitä sitten jos joku arvostelee? älä lue sitä some-hömppää, lapset on epävarmoja ei aikuiset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kehtaa, ei se tauti ole vielä minnekään poistunut

Sitä ei ole korjaan ollutkaan. 2000 kuollutta kahden vuoden aikana? Ylikuolleisuutta ei missään tilastossa näkyvillä. Vuodessa kuolee 55000 ihmistä muutenkin ilman koronaa

Tarkista tietosi.

Suomessa on kuollut 1150 ihmistä koronaan, Ruotsissa 15 000 ja venäjällä 225 000 virallisesti ja todellisuudessa 660 000.

Nyt on hyvät luvut! Vieläkö joku nokittaa?

Vierailija
24/40 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maskin kanssa suurin osa onnistuu näyttämään välinpitämättömiltä hölmöiltä.

Vierailija
25/40 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
26/40 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisin maskia kun olen omalta osaltani kantanut vastuun laumasuojasta (rokotteet, enkä pyöri missään väentungoksissa lähmimässä muita tai lähde nuhaisena minnekään)??

Siihen vastuun kantamiseen kuuluu myös maskin käyttäminen. Miksi ihmisen pitäisi olla oikeutettu "poimimaan rusinat pullasta" ja käyttämään vain niitä keinoja, jotka itseä tuntuvat miellyttävän?

Sen maskin tärkein tehtävä on että ihmiset kuvittelevat olevansa suojassa/suojaamassa muita ihmisiä. Lumelääke, todellista hyötyä ei näillä kertakäyttömaskeilla ole.

Perustelepa nyt sitten aukottomasti se että maskin läpi hengitettäessä yksikään virus ei koskaan tartu siihen maskiin!

Ei ilma suodatu maskin läpi vaan vaihtuu maskin reunoilta. Kokeile vaikka.

Vierailija
27/40 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen käyttänyt laadukkaimpia hengitys suojia venttiilillä jo ennen kuin niistä meillä edes mainittiin. Aion myös käyttää jatkossakin. Itse katselen kiitollisuudella kaikkia, ketkä maskia käyttävät, koska kuulun itse riskiryhmään.

Vierailija
28/40 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen maskin tärkein tehtävä on että ihmiset kuvittelevat olevansa suojassa/suojaamassa muita ihmisiä. Lumelääke, todellista hyötyä ei näillä kertakäyttömaskeilla ole.

Perustelepa nyt sitten aukottomasti se että maskin läpi hengitettäessä yksikään virus ei koskaan tartu siihen maskiin!

Esim. tässä videossa haastateltava lääkäri toteaa sen maskin suojauskyvyn olevan olematon, kertomalla mm. esimerkin elävästä elämästä sairaanhoidon parissa.

Turisee aika paljon muutakin, siis on aika pitkä video, mutta se maskiosuus alkaa 48:20 kohdasta

Vierailija
29/40 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käyttänyt maskia koko korona aikana enkä ole rokotettu. Korona rokotetta en ota. Mulle tämä korona aika on ollut helppo kun baareissa enkä ravintoloissa käynyt. En käytä alkoholia joten helppoa ollut.

Vierailija
30/40 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin viime keväänä kaksi pakettia kertakäyttömaskeja. Toisessa lukee, että ei suojaa viruksilta. Toisessa maininta, että suojaa bakteereilta mutta viruksista ei mitään mainintaa. Tuolla ne paketit ovat käyttämättöminä kaapissa.

Vierailija
31/40 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen käyttänyt laadukkaimpia hengitys suojia venttiilillä jo ennen kuin niistä meillä edes mainittiin. Aion myös käyttää jatkossakin. Itse katselen kiitollisuudella kaikkia, ketkä maskia käyttävät, koska kuulun itse riskiryhmään.

Esimerkiksi Finnairin koneessa ei saa käyttää venttiilillistä maskia.

Vierailija
32/40 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan tervejärkinen enää käytä maskia. Normaali elämä alkoi, jos ette huomanneet, ihan virrallisestikin jo viikkoja sitten. Ja koska maskeista ei kerran ole edes hyötyä tartunnan ehkäisyssä, niin miksi ihmeessä niitä pitäisi käyttää?

Vierailija
33/40 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoleton kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se venttiili päästää käyttäjänsä uloshengitysilman suodattamattomana ulos.

Vierailija
34/40 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa-a, en tiedä kun en ole maskia käyttänyt kertaakaan. Ja sairaana olen ollut viimeksi vuosia sitten.

Niin, en tiedä. Minulla rokko x 2 ja viimeksi olin taudissa n.1.5 vuotta sitten. Nyt olen ja hemmetin kovassa taudissa! Ei ole ikinä ollut tämmöistä tautia. En tiedä mikä tämä on, koska en testiin mennyt. Täällä ei 2 x rokoterruja testata, ellei ole erityistä syytä. Maskia olen pitänyt joka yhteydessä paitsi työssäni, missä se ei ole mahdollista asiakaspalvelun takia. Puhu nyt puhelimeen rätti suun edessä. Niin, en ole puhelinmyyjä vaan kauppoja tehdään jo sovituista asioista vanhojen ja uusien asiakkaiden kanssa.

Vierailija
35/40 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huoleton kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se venttiili päästää käyttäjänsä uloshengitysilman suodattamattomana ulos.

Niin tekee ja silti ”vastuulliset” niitä käyttävät.

Vierailija
36/40 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirurgisen maskin hyöty on suunilleen samaa luokkaa kuin pitäisit tennismailaa pääsi yläpuolella ja minä kaataisin maalia sinun päällesi. Jotain jää tennismailaan, mutta suurempi osa on sinun päälläsi

No mitähän varten kirurgit sitten käyttävät sitä maskia jos siitä ei ole mitään hyötyä?

Vierailija
37/40 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkäs nyt, jos jokainen vain lähtisi tahoillaan huolehtimaan että verensä D-vitamiinipitoisuus on >100 nmol/l tasolla, niin nähtäisiin kuinka paljon sitä koronaa oikein jää enää tänne ihmisiä kiusaamaan.

Se >100 nmol/l taso edellyttää S-vitamiinia nautittavan vähintään 100 µg/vrk, eikä sekään todennäköisesti riitä tason saavuttamiseen, mutta lähelle pääsemiseen kyllä.

Jos lisäksi vielä 3 kuukauden kuluttua D-vitamiinin aloituksesta mittauttaisi veren D-vitamiinitasonsa, niin voisi sitten lisätä tarvittaessa annostusta.

Vierailija
38/40 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käyttänyt kuukausiin maskia, enkä käytä. Missään tilanteessa. Rokotukset on otettu, eikä sen jälkeen ole covid kiinnostanut. Jos tulee tartunta läpi niin loistavaa - saa paremman immuniteetin loppuelämäksi eikä tarvitse ottaa enää boosterirokotuksiakaan. En ole ylipainoinen tupakoiva läski joten ei pelota covid tippaakaan.

Mutta jos pelottaa, voi pysyä kotona.

Vierailija
39/40 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyn vaan kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirurgisen maskin hyöty on suunilleen samaa luokkaa kuin pitäisit tennismailaa pääsi yläpuolella ja minä kaataisin maalia sinun päällesi. Jotain jää tennismailaan, mutta suurempi osa on sinun päälläsi

No mitähän varten kirurgit sitten käyttävät sitä maskia jos siitä ei ole mitään hyötyä?

Tämä on ollut monta kertaa jo esillä. Kirurgit käyttävät maskia estääkseen pärskeiden (jos sattuvat yskäisemään) ja bakteereiden joutumisen leikkaushaavan. Juuri ne bakteerit aiheuttavat hengenvaarallisia haavatulehduksia. Virukset eivät niitä aiheuta. Maskit ovat hyvä suoja bakteereiden leviämiseen. Virusten leviämistä maskit eivät estä. Etsi vaikka netistä virusten ja bakteerien kokoeroa käsitteleviä kuvia. Ero on valtava. terv. leikkaussalissa työskennellyt hoitaja.

Vierailija
40/40 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyn vaan kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirurgit käyttävät maskia suojautuakseen/suojellakseen bakteereja vastaan. Niitä vastaan maski toimii hyvin, mutta viruksia vastaan ei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kuusi