Negatiivinen testi muuttui roskiksessa positiiviseksi?
Oonkohan sitten raskaana? Tein testin ja odottelin ihan normaalisti ja negatiivinen testi. Laitoin negatiivisen testin roskikseen.
Kun tulin uudestaan vessaan n. tunnin kuluttua huomasin että testissä oli nyt kaksi viivaa. Onko tuo normaalia vai oonko nyt sitten kuitenkin raskaana? Siis kaksi ihan selkeää viivaa, ei mitään haamuviivaa.
Kommentit (64)
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 22:31"]ET OLE RASKAANA!!!!!!
[/quote]
Ymmärrätkö miten vaarallista on antaa vääriä tietoja? Todennäköisimmin ap on raskaana. Entä jos joku lähtee vaikka pettyneenä ryyppäämään kun täällä tollot puhuu ihan mitä sattuu. Raskaustesti toimii ihan normaalisti siten että heikko signaali vahvistuu kun aikaa kuluu enemmän.
Mun vastaavat on tuol nukkumassa 7v ja 9v ;)
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 22:43"][quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 22:31"]ET OLE RASKAANA!!!!!!
[/quote]
Ymmärrätkö miten vaarallista on antaa vääriä tietoja? Todennäköisimmin ap on raskaana. Entä jos joku lähtee vaikka pettyneenä ryyppäämään kun täällä tollot puhuu ihan mitä sattuu. Raskaustesti toimii ihan normaalisti siten että heikko signaali vahvistuu kun aikaa kuluu enemmän.
[/quote]
Häpönhöpön
Moni on täällä sen jo fiksusti sanonutkin, mutta kyllä taidat raskaana olla. Testi ei reagoi noin, jollei virtsassa ole istukkahormonia. Nimim. Kaksi roskisplussaa kokenut ja iloisesti yllättynyt
Positiivinen testitulos on luettavissa jopa alle 2 minuutissa, mutta testi varsinainen lukuaika on 5 minuuttia. Lukuajan jälkeen ilmaantunut tulos ei ole luotettava.
Et siis ole raskaana. Voithan vielä tehä huomenna uuden testin, mutta turhaan rahojasi tuhlaat.
Ensimmäisen raskauteni kohdalla kävi just noin. Ensin ei mitään, mutta reilusti yli sen lukuajan jälkeen ilmestyi haalea viiva. Roskishaamu siis! Kahden päivän päästä tuli ihan oikeat viivat :)
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 22:43"]
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 22:31"]ET OLE RASKAANA!!!!!! [/quote] Ymmärrätkö miten vaarallista on antaa vääriä tietoja? Todennäköisimmin ap on raskaana. Entä jos joku lähtee vaikka pettyneenä ryyppäämään kun täällä tollot puhuu ihan mitä sattuu. Raskaustesti toimii ihan normaalisti siten että heikko signaali vahvistuu kun aikaa kuluu enemmän.
[/quote]
Ei ole väärä tieto. Vittu sun kanssas.
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 22:31"]ET OLE RASKAANA!!!!!! [/quote] Ymmärrätkö miten vaarallista on antaa vääriä tietoja? Todennäköisimmin ap on raskaana. Entä jos joku lähtee vaikka pettyneenä ryyppäämään kun täällä tollot puhuu ihan mitä sattuu. Raskaustesti toimii ihan normaalisti siten että heikko signaali vahvistuu kun aikaa kuluu enemmän.
[/quote]
Oletko itse koskaan edes tehnyt raskaustestiä, kun annat noin väärää tietoa? Lue kuules seuraavalla kerralla käyttöohjeet, sellä on ihan määritelty se aika, kuinka kauan testin tulos säilyy tikussa.
Mulla tuli myös roskiksessa se viiva ja olin raskaana.
Mulla tuli se viiva jo, kun koskin siihen tikkuun!
Mulla näytti negaa, mutta olin raskaana parin vuoden päästä!
Minulla tuli ekassa raskaudessa heti pissan oltua kosketuksissa tikkuun kaksi supervahvaa viivaa. Oli kuitenkin siinä kohtaa jo menkat reilusti myöhässä. Tässä raskaudessa n. 15min testin tekemisen jälkeen ilmestyi haalea viiva. Ennen sitä oli ihan nega. Tulos tuli siis testiajan jälkeen, jolloin sitä ei kuuluisi enää edes katsoa. Raskaana kuitenkin olen. Kai se on aika tapauskohtaista. Uutta testiä vaan.
Minulle kävi juuri näin ja olin raskaana. ☺
Katsotaanpas mitä raskaustestin ohjeessa sanotaan:
http://www.pregcheck.fi/tuotteet/raskaustesti/
"Huolehdi että testi on huoneenlämpöinen (15-30◦C), ja poista imupintaa suojaava korkki. Suuntaa näytteenottopää alaspäin ja pidä sitä virtsasuihkussa vähintään kolme sekuntia. Pidä sen jälkeen testiä vielä noin 10 sekuntia näytteenottopää alaspäin. Laita tulppa takaisin paikalleen. Positiivinen tulos on luettavissa noin minuutin kuluttua, mutta negatiivisen tuloksen varmistamiseksi tulee odottaa kolme minuuttia. Testitulos on luettava viimeistään 5 minuutin kuluessa.
Raskaustestin tuloksen tulkitsemisessa on tärkeää noudattaa ohjeita ja niissä annettua viiden minuutin lukuaikaa. Viiden minuutin kuluaika on annettu siksi että tuon viiden minuutin jälkeen testin tulos voi muuttua virheelliseksi. Viiden minuutin lukuaika johtuu yksinkertaisesti siitä että testi tehdään kotioloissa, eikä steriileissä laboratorio-olosuhteissa ja virtsanäyte ei ole puhdasta virtsaa vaan se sisältää luontaisesti erilaisia epäpuhtauksia. Tämä sääntö koskee kaikkia virtsasta tehtäviä kotitestejä."
Ohjeessa siis sanotaan selvästi näin: Viiden minuutin kuluttua testitulos ei enää ole luotettava. Roskikseen heitetyssä ja myöhemmin esille kaivetussa testissä voi siis olla kaksi viivaa vaikka ei olekaan raskaana tai yksi viiva vaikka olisikin raskaana.
ihme kinastelua, jos täällä kerran usea sanoo itselle käyneen samoin ja oli raskaana, miksi toisten pitää viellä vänkätä kiivaasti ettei ap voi olla raskaana. onks nää useat jotka vastaavassa tilanteessa olleet raskaana teidän mielestänne kaikki provoja vai?
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 23:47"]
ihme kinastelua, jos täällä kerran usea sanoo itselle käyneen samoin ja oli raskaana, miksi toisten pitää viellä vänkätä kiivaasti ettei ap voi olla raskaana. onks nää useat jotka vastaavassa tilanteessa olleet raskaana teidän mielestänne kaikki provoja vai?
[/quote]
Mieluummin kuin anonyymin mielipiteeseen suosittelisin luottamaan raskaustestin käyttöohjeeseen. Se kun ei harrasta provoilua.
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 23:21"]
[/quote]
Ei ole väärä tieto. Vittu sun kanssas.
[/quote]
*tyrsk* vai että ihan signaali :)
No niin. Jos testiviiva on oikealla paikallaan ja näyttää siltä kuin kuuluukin, on tulos positiivinen. Jos se on vaikka kaareva tai mutkainen tai väärässä paikassa, se johtuu vain reagenssien kuivumisesta siihen liuskan paperille. Nuo jotka puhuvat hapen kanssa kosketuksissa olemisesta tms eivät tiedä mistä puhuvat, raskaustestit eivät anna väärää positiivista vaikka aikaa kuluisi enemmänkin. Roskisplussa on ihan tavallinen ilmiö ja johtuu siitä että hormonia on virtsassa vielä niin vähän että tuloksen ilmenemiseen kuluu enemmän aikaa kuin 15 min. Tee muutaman päivän päästä uusi testi joka on jo selkeä plussa.