Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Negatiivinen testi muuttui roskiksessa positiiviseksi?

Vierailija
02.01.2015 |

Oonkohan sitten raskaana? Tein testin ja odottelin ihan normaalisti ja negatiivinen testi. Laitoin negatiivisen testin roskikseen.

Kun tulin uudestaan vessaan n. tunnin kuluttua huomasin että testissä oli nyt kaksi viivaa. Onko tuo normaalia vai oonko nyt sitten kuitenkin raskaana? Siis kaksi ihan selkeää viivaa, ei mitään haamuviivaa.

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole luotettava tulos

Vierailija
42/64 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on täällä kotona nukkumassa kolme "roskishaamua". Ikinä en itse ole raskaustestiin väriä saanut testiajan jälkeen, jos en ole ollut raskaana. Testejä olentehnyt  varmaan kymmenittäin. Kehoitan tekemään uusintatestin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli noin... negatiivinen oli tulos, sen jälkeen testi seisoi pöydällä vielä parituntia. Sitten tuli vaan tunne, että pitää käydä tarkistuttamassa se ja olihan siinä kaksi viivaa. Nyt tuo kahden viivan tulos nukkuu tuolla makkarissa 1v6kk tyttö. Tämä oli siis apteekin testi.

Vierailija
44/64 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ottamatta sen kummemmin kantaa raskaustestin toimintaperiaatteeseen, itselläni tuli "roskisplussa". Ja muutaman päivän päästä vielä toinen samanlainen. Nyt tuo roskisplussa tuhistelee sängyssään.

Vierailija
45/64 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on molemmista lapsista eka testi ollut eka negatiivinen, joka sitten sinnikkään tuijottamisen jälkeen alkoikin näyttää vaimean positiiviselta. En hellittänyt edes roskiin vaan kattelin vaan sitä että eikö siinä mitään ole, oisko kuitenkin... muutaman päivän päästä tuli jo selvempi viiva määräajassakin mutta aluksi kävi just noin kuin sulla. Raskaana molemmilla kerroilla.

Vierailija
46/64 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 21:18"]

Oonkohan sitten raskaana? Tein testin ja odottelin ihan normaalisti ja negatiivinen testi. Laitoin negatiivisen testin roskikseen.

Kun tulin uudestaan vessaan n. tunnin kuluttua huomasin että testissä oli nyt kaksi viivaa. Onko tuo normaalia vai oonko nyt sitten kuitenkin raskaana? Siis kaksi ihan selkeää viivaa, ei mitään haamuviivaa.

[/quote]

Mun roskisplussa nukkuu tuolla ja on 3-vuotias.

Vierailija
47/64 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kävi myös noin. Negatiivinen testi ja reilu 30min päästä olikin positiivinen. Tein uuden testin pari päivää myöhemmin ja positiivinen tuli heti. Mutta saahan sen verikokeillakin selvitettyä jos menkat myöhässä mutta testi ei näytä positiivista heti. Minulla näkyi vasta 3 viikkoa siitä kun menkkojen olisi pitänyt alkaa. Testaa uudelleen myöhemmin, ei ole kallista :)

Vierailija
48/64 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
49/64 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 22:44"]Mun vastaavat on tuol nukkumassa 7v ja 9v ;)
[/quote]
Minunkin vastaava 10 kk yöunilla. :) Testi oli roskiksessa puoli tuntia.

Vierailija
50/64 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 00:13"]

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 21:18"]

[/quote]

Mun roskisplussa nukkuu tuolla ja on 3-vuotias.

[/quote]

Olen säilyttänyt sen haalean positiivisen tuloksen... on se vieläkin luettavissa. Se oli joku yyberhalpa, netistä tilattu liuskatesti. Samalta se on näyttänyt jo neljä vuotta ;D Pitäisköhän heittää kohta pois?

Vierailija
51/64 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 00:13"]

Testaa uudelleen myöhemmin, ei ole kallista :)

[/quote]

Tuolle ääni.

Vierailija
52/64 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
53/64 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Suosittelen testaamaan uudelleen. En luottaisi kumpaankaan vaihtoehtoon tuon testin kohdalla. Ei voi olla varma oliko nega vai kuitenkin positiivinen. Uusi testi ja ihan vaikka se digitaalinen. Se ei muuta tulosta.

Vierailija
54/64 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama kuinka monta roskishedelmää teillä örisee sängyssä, se ei muuta sitä että testiä ei voi lukea luotettavasti enää tietyn ajan päästä. Onhan monilla tullut negatiivinen tuloskin pitkään kunnes pidemmällä raskautta vasta muuttuu testikin näyttämään positiivista, ei se silti tarkoita että negatiivinen=raskaus. 

HUOH!

Vierailija
55/64 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mullekin tuli roskishaamu. Enkä todellakaan ollut raskaana. Eikä edes pitänytkään olla koska mulla oli hormonikierukka.

Vierailija
56/64 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 00:22"]Ihan sama kuinka monta roskishedelmää teillä örisee sängyssä, se ei muuta sitä että testiä ei voi lukea luotettavasti enää tietyn ajan päästä. Onhan monilla tullut negatiivinen tuloskin pitkään kunnes pidemmällä raskautta vasta muuttuu testikin näyttämään positiivista, ei se silti tarkoita että negatiivinen=raskaus. 

HUOH!
[/quote]

No ei se silti tarkoita etteikö uutta testiä kannattaisi tehdä vaikka moni täällä niin väittääkin. Pari päivää odottaa ja sitten uusi. Jos on raskaana niin todennäköisimmin näkyisi testissä ajallaan. Mutta ainahan voi verikokeilla selvittää, ei ne testitkään 100% jokaisella toimi.

Vierailija
57/64 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 00:25"]

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 00:22"]Ihan sama kuinka monta roskishedelmää teillä örisee sängyssä, se ei muuta sitä että testiä ei voi lukea luotettavasti enää tietyn ajan päästä. Onhan monilla tullut negatiivinen tuloskin pitkään kunnes pidemmällä raskautta vasta muuttuu testikin näyttämään positiivista, ei se silti tarkoita että negatiivinen=raskaus.  HUOH! [/quote] No ei se silti tarkoita etteikö uutta testiä kannattaisi tehdä vaikka moni täällä niin väittääkin. Pari päivää odottaa ja sitten uusi. Jos on raskaana niin todennäköisimmin näkyisi testissä ajallaan. Mutta ainahan voi verikokeilla selvittää, ei ne testitkään 100% jokaisella toimi.

[/quote]

Enpä minä niin väittänytkään ettei uutta testiä voi tehdä.

Vierailija
58/64 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 00:26"][quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 00:25"]

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 00:22"]Ihan sama kuinka monta roskishedelmää teillä örisee sängyssä, se ei muuta sitä että testiä ei voi lukea luotettavasti enää tietyn ajan päästä. Onhan monilla tullut negatiivinen tuloskin pitkään kunnes pidemmällä raskautta vasta muuttuu testikin näyttämään positiivista, ei se silti tarkoita että negatiivinen=raskaus.  HUOH! [/quote] No ei se silti tarkoita etteikö uutta testiä kannattaisi tehdä vaikka moni täällä niin väittääkin. Pari päivää odottaa ja sitten uusi. Jos on raskaana niin todennäköisimmin näkyisi testissä ajallaan. Mutta ainahan voi verikokeilla selvittää, ei ne testitkään 100% jokaisella toimi.

[/quote]

Enpä minä niin väittänytkään ettei uutta testiä voi tehdä.
[/quote]

Kukaan ei väittänytkään että sinä väitit. Vittuako täällä nyt pitää vängätä kaikesta :D Ap tee uusi testi ja sillä selvä. Muiden kokemuksilla ja mielipiteillä ei ole väliä koska ei kukaan voi varmuudella sanoa että oletko raskaana vai et. Voi olla että olet tai sitten et.

Vierailija
59/64 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 22:39"]

...Nuo jotka puhuvat hapen kanssa kosketuksissa olemisesta tms eivät tiedä mistä puhuvat, raskaustestit eivät anna väärää positiivista vaikka aikaa kuluisi enemmänkin. ...

[/quote]

Ikävä romahduttaa sut jakkaralta, mutta

"Voidaanko testituloksia tulkita yli viiden minuutin testausajan jälkeen?

Ei. Testin tulos on luettava viiden minuutin kuluessa. Vaikka positiivisen tuloksen pitäisi pysyä muuttumattomana usean päivän ajan, negatiivinen voi muuttua virheellisesti positiiviseksi jo muutamia minuutteja viiden minuutin testausajan jälkeen. Kannattaa aina katsoa tulos viiden minuutin testausajan sisällä ja hävittää sen jälkeen testi väärinkäsitysten välttämiseksi."

Lähde: http://www.pregcheck.fi/tuotteet/usein-kysyttya/

Vierailija
60/64 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle on kaksi kertaa tullut roskishaamu ja kummallakaan kerralla en ollut raskaana. Tuli hiukan liikaakaan sijoitettua raskaustesteihin 9 kuukauden yritysvaiheessa. Ja kun lopulta olin raskaana, ei tosiaan tarvinnu arvuutella, onko roskishaamu/viivanpaikka...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kolme