Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei sitten mennyt terveydenhoitajalle jakeluun!

Vierailija
27.10.2021 |

Olin eilen vuotuisessa terveystarkastuksessa. Siellä oli uusi, reilu viisikymppinen terveydenhoitaja. Hän ei tajunnut, miksi laitan aamupuurooni voisilmän. Sanoin, että se antaa puurolle täyteläisen maun, eräänlaisen loppusilauksen. Eikä asiaa auttanut sekään, kun kerroin hänelle, että en käytä aamupalaleipäviipaleissani ollenkaan levitettä, koska siirrän sen käytön puuroon, ts. ylimääräistä rasvaa ei tule. Olen normaalipainoinen, myös terveyteni on normaali. N40

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisillä on erilaisa ruokatapoja. En minäkään ymmärrä kaikkien tapoja, eikä kaikki ymmärrä minun tapoja.

Esimerkiksi olen ihmetellyt rahkan lisäämistä puuroon tai keittoon pitkään.

Jos on kolestrolin kanssa ongelmia, niin silloin kannattaa vähentää voita kaikesta mahdollisesta. Se yllättävän vaikeaa. Itse olen siirtymässä pois voisilmästä.

Päinvastoin.

Vierailija
22/60 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan tässä oli pointtina nimenomaan se voin käyttö (vs. margariini). Terveydenhoitajathan ovat aina huolissaan kovan rasvan käytöstä. En usko, että pointti kohdistui siihen, mihin ruokaan sen nokareen voita lisää.

Valitettavasti näin ja ilman mitään perusteita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään Becelsilmästä, mies marjoista puuron lisäkkeenä. 

Vierailija
24/60 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi juututte tuollaisiin keskusteluihin henkilön kanssa, jonka tehtävänä on löytää korjattavaa ruokailutottumuksistasi ja elintavoistasi?

Vierailija
25/60 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luettelitko sä terveydenhoitajalle kaiken mitä syöt päivän aikana? Miksi?

Vierailija
26/60 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tykkään Becelsilmästä, mies marjoista puuron lisäkkeenä. 

Terveys on sulle toisarvoinen seikka?

Vierailija
27/60 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä ovat kolesteroliarvosi?

Vierailija
28/60 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun työterveyshoitaja meni hämilleen kun kerroin etten syö puuroa ja/tai leipää ollenkaan vaan laitan aamukahviini voita ja raa'an kananmunan.

Vierailija
29/60 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bodausta harrastava mies menee terveydenhoitajan luo.

”Painoindeksin mukaan sinun pitää laihduttaa…”

Vierailija
30/60 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seuraavalla kerralla jätä tuollainen kertomatta niin pääse helpommalla. 

Mitä sille tuollaisia kertoo, kertoo vaan hyveelliset ruuat ja muuten hiljaa.

Entäpä alkoholi, kuinka paljon kuukaudessa? No ihan lasillinen punaviiniä menee.

-Aiai kyllä tuota pitää tarkkailla, suuri vaara livetä alkoholismiin-

Eli oikea vastaus, minä paheksun kaikkea alkoholia. Juon vain sokeroimatonta kraanavettä.

Vierailija
31/60 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puuron ja leivän määttäämisestä tulee isänmaallinen olo? En ymmärrä näitä, jotka syö ravintosuositusten mukaan. Esim leipää, puuroa ja maito aamiaisella, kun joku vuonna nakki ja muusi keksi että se pitää miehen tiellä.

Mitä aamulla pitäisi syödä?

Vierailija
32/60 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä lisään puuroon marjoja, se on minun mielestäni paljon herkullisempaa kuin voisilmä. Kokkeileppa 😋.

Yök, marjat menee pilalle puurossa.

Vierailija
33/60 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun työterveyshoitaja meni hämilleen kun kerroin etten syö puuroa ja/tai leipää ollenkaan vaan laitan aamukahviini voita ja raa'an kananmunan.

Tottahan niillä menee pasmat sekaisin, kun joku "uskaltaa" syödä terveyttä ajatellen.

Vierailija
34/60 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan tässä oli pointtina nimenomaan se voin käyttö (vs. margariini). Terveydenhoitajathan ovat aina huolissaan kovan rasvan käytöstä. En usko, että pointti kohdistui siihen, mihin ruokaan sen nokareen voita lisää.

Varmaan terveydenhoitajia puuduttaa puhua samat asiat läpi monta kertaa päivässä. Joskus siitä puudutuksesta kuitenkin voisi herätä.

Muistan terkkarin, joka jatkoi luennointiaan rasvoista, vaikka ihan selvästi sanoin, etten käytä niitä eikä kotonani ole rasvoja tai öljyjä ollenkaan. Kummallisen vuoropuhelun lopputulos oli se, että minun pitäisi vaihtaa Oivariini johonkin kevyempään.

Vierailija
35/60 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle taas tuli vastaan pätijäterkkari, joka ei ollenkaan pitänyt siitä, että kävin uimassa väärässä uimahallissa. Olisi pitänyt hyödyntää työpaikan etua, eli 100 ilmaista uintikertaa vuodessa työpaikkakunnan uimahalleissa. Itse asun toisella paikkakunnalla, 300 metrin päässä uimahallista, ja sinne minulla on vuosikortti. Kerroin käyväni tässä oman paikkakunnan uimahallissa, mutta terkka vaan vikisi "kyllä vaan kannattaisi käydä täällä työpaikkakunnalla, pitäisi käydä täällä". Mitään perustelua en halunnut antaa, pelkkää "pitäisi" -marinaa etusormi pystyssä.

Vierailija
36/60 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaha. Miksi kirjoitit tämän tarpeettoman päästön?

Parempi tänne kun facen puskaradioon.

Ja kyllä, oman kunnan puskis on tän tyyppisiä "päivityksiä" täynnä

Vierailija
37/60 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei aikuisen tarvitse selitellä syömisiään kenellekään.

Vierailija
38/60 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottahan niillä menee pasmat sekaisin, kun joku "uskaltaa" syödä terveyttä ajatellen.

Huvittavinta tässä oli se, että olen normaalipainoinen ja veriarvot hyvin mallillaan, kun taas työterveyden terkka on sellainen pulleahko.

Vierailija
39/60 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselikö lihansyönnistä? Se kuormittaa elimistöä paljon enemmän kuin jokin voisilmä!

Vierailija
40/60 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyselikö lihansyönnistä? Se kuormittaa elimistöä paljon enemmän kuin jokin voisilmä!

Kerro ihmeessä miten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yksi