Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei sitten mennyt terveydenhoitajalle jakeluun!

Vierailija
27.10.2021 |

Olin eilen vuotuisessa terveystarkastuksessa. Siellä oli uusi, reilu viisikymppinen terveydenhoitaja. Hän ei tajunnut, miksi laitan aamupuurooni voisilmän. Sanoin, että se antaa puurolle täyteläisen maun, eräänlaisen loppusilauksen. Eikä asiaa auttanut sekään, kun kerroin hänelle, että en käytä aamupalaleipäviipaleissani ollenkaan levitettä, koska siirrän sen käytön puuroon, ts. ylimääräistä rasvaa ei tule. Olen normaalipainoinen, myös terveyteni on normaali. N40

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä niitä, jotka sotkee puuron sekaan vaikka mitä. Itse en laita mitään muuta, kuin joskus harvoin voisilmän, vaikka joka aamu syön kaurapuuroa. Marjat, kasvikset ja hedelmät syön joko salaattina tai aamujuomana puuron kanssa.

Vierailija
42/60 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveydenhoitohenkilöille kuuluu suositella kaikkea virallisen mukaan. Jos niistä poikkeaa, se on potkujen peruste.

Näin toimitaan vain Suomessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaha. Miksi kirjoitit tämän tarpeettoman päästön?

Kyllähän se 10 vuoden välein olevan työterveyden terveystarkastuksen turha terveyssaarna varmasti muitakin harmittaa?

Meillä on kolmen vuoden välein. Mutta meillä on kyllä toistaiseksi ollut ihan ymmärtäväiset ja maalaisjärjellä varustetut terkkari ja lekuri.

Vierailija
44/60 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn säännöllisesti lääkärissä terveystarkastuksissa ym., eikä koskaan ole kyselty syömisistä.

Vierailija
45/60 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en laita puurooni mitään.

Vierailija
46/60 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisillä on erilaisa ruokatapoja. En minäkään ymmärrä kaikkien tapoja, eikä kaikki ymmärrä minun tapoja.

Esimerkiksi olen ihmetellyt rahkan lisäämistä puuroon tai keittoon pitkään.

Jos on kolestrolin kanssa ongelmia, niin silloin kannattaa vähentää voita kaikesta mahdollisesta. Se yllättävän vaikeaa. Itse olen siirtymässä pois voisilmästä.

Rasvamyytti.

Vierailija
47/60 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne tyhjäpäät ei tajua että kukaan meistä ei ole kuolematon. Sitä paitsi mä menehdyn paljon mieluummin vaikka sydäriin seitsenkymppisenä kuin elän melkein 100-vuotiaana jossain laitoksessa raihnaisena avuttomana ja 24/7 muiden armoilla. Tätini oli tuollaisessa jamassa melkein 20 vuotta, joutui sinne muistisairauden vuoksi 77-vuotiaana ja kuoli vasta 96-vuotiaana. Eikä ikinä edes käyttänyt alkoholia eikä sauhutellut.

Vierailija
48/60 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kerro terkalle, mitä syön. Veriarvoni ovat ok, mutta ylipainoa on. Minusta ihan ok, että terkka antaa ruokavalio-ohjeita, koska paino sen jo kertoo, että syön väärin tai ainakin liikaa. Se ei sen sijaan kuulu kellekään, syönkö flooraa vai voita.

Vierailija
49/60 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi tai rasvalisä on tarpeellinen vitamiinien imeytymisen kannalta. Puuroon voi lisätä myös tilkan oliiviöljyä.

Hyi, sitten kyllä puuro on pilalla. Oliiviöljy maistuu kamalalle joka paikassa.

Vierailija
50/60 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, eikö sitten muuta ongelmaa tällä hetkellä ole kuin se, että terveydenhoitaja ihmettel voisilmiäsi.

Ei terkkari voi sinua pakottaa muuttamaan puurokäytäntöjäsi. Jos kaikki ok terveydentilassa, niin mikä mättää jos terkkari suositteli muuta kuin voita.

Et siis käytä voita kuin puurosilmänä. No, kuis iso paketti voita sulla jääkaapissa vanhenee....

Määkin käytän voita nykyään aina leivonnassa, kun en viitsi ostaa neljänneskilon leivontamargariinipakettia, luomuvoita saa tuota pienemmässä paketissa ja yleensä leivontaan menee vähintään puolet, sitten voi viikon kuluttua leipoa jotain muuta ja käyttää sen loppupaketillisen.

Mut mulla ei ole vuotuisia terveystarkastuksia, eikä tule, niin terkkarin täti ei tiedä tätä... Kolestereita multa ei ole mitattu koskaan, olen 60 v! Meillä tää terkkari toimii näin.

Vierailija
51/60 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaus valita ihmiset on erilaisia sentään. On niitäkin jotka syö aamulla aina greipin ja nokkoskeittoa tai omenapiirakkaa ja kahvia . On niitäkin jotka aamulla juoksee lenkin käy suihkussa ja vetää siansiivua leivälle ja juoksee töihin. Ennemmin sopii ihmetellä näitä joka aamu munakokkelia tyyppejä pekoni tirisee ja litra kahvia päälle.

Vierailija
52/60 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavalla kerralla terkkarin vastaanotolla kannattaa haastaa se opittua jargonia paasaava hoitaja tai lääkäri. Jos syö puuron voisilmän kanssa ja kaikki arvot ja paino on ok, niin voi vaatia vastauksia, miten voin vaihtaminen johonkin teolliseen, prosessoituun vaseliiniin edistää terveyttä tässä tapauksessa. Voi tulla kiusallinen hiljaisuus.

Vierailija
53/60 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla nakkeja munalla kirjoitti:

Vapaus valita ihmiset on erilaisia sentään. On niitäkin jotka syö aamulla aina greipin ja nokkoskeittoa tai omenapiirakkaa ja kahvia . On niitäkin jotka aamulla juoksee lenkin käy suihkussa ja vetää siansiivua leivälle ja juoksee töihin. Ennemmin sopii ihmetellä näitä joka aamu munakokkelia tyyppejä pekoni tirisee ja litra kahvia päälle.

Miksi niitä sopii ihmetellä? Väitän, että kukaan ei juo litraa kahvia ruoan päälle, mutta aika moni syö sen kokkelin pekonilla, ihan ilman ylimääräisiä hiilareita.

Vierailija
54/60 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö vaan rypsi öljy maistunut paremmalta kuin rapsi ??? Voi on parempaa kuin margariini ja luomumunat parempia kuin rehulla syötetyt . Lehmän maito parempaa kuin vuohen lampaan ja riistaliha parempaa kuin lammas. Sianlihakin on parempaa kuin kanan tai vuohen lihat. Mutta koska majoneesissa on kanaa eli keltuaista ja öljyä se lihottaa ja nostaa kolesterolia. Puuro on parasta voi silmä ja vähän maitoa . Puuroja on paljon erilaisia kaikille löytyy se mistä pitää eniten . On puolukkapuuroa on vispipuuroa on mannapuuroa on ohrapuuroa on myslejä. Monelle aamu on parasta aloittaa tuoremehulla ja teellä . Omenan kanssa.

Vierailija
55/60 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö rokottamattomat pääsee työterveystarkastukseen? Kun kuulemma Mehiläiseen ja Terveystaloon vaaditaan koronapassi.

Vierailija
56/60 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seuraavalla kerralla jätä tuollainen kertomatta niin pääse helpommalla. 

Mitä sille tuollaisia kertoo, kertoo vaan hyveelliset ruuat ja muuten hiljaa.

Entäpä alkoholi, kuinka paljon kuukaudessa? No ihan lasillinen punaviiniä menee.

-Aiai kyllä tuota pitää tarkkailla, suuri vaara livetä alkoholismiin-

Eli oikea vastaus, minä paheksun kaikkea alkoholia. Juon vain sokeroimatonta kraanavettä.

Tai sitten voi lyödä ihan läskiksi.

Jos hoituri vähänkään pulska, voi udella painoindeksiä. Ja odotettavissa olevaa elinikää.

Jos hoituri utelee voin käytöstä, voi vastata että vain anaaliyhdynnässä.

Jos hoituri kyselee alkoholin käytöstä, voi vastata että säännöllisesti.

No, tästä hoituri riemastuu, vetää keuhkot täyteen ilmaan ja aloittaa paheksuvan palopuheen alkoholin vaaroista.

Kun puhe on tauonnut, voit ilmoittaa, että 1 tölkki jouluolutta jouluna.

Tarjoa talouspyyhettä kyyneleiden ja nenän pyyhkimiseen.

Vierailija
57/60 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole syönyt puuroa vuoden 2002 jälkeen. Iljettävää proteiini/hiilihydraattimassaa joka ei maistu miltään.

Mä en ole sitten kevään -91 kun pääsin armeijasta, enkä syö.

Vierailija
58/60 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai jotkut pääsee joka vuosi terveystarkastukseen. 

Vierailija
59/60 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää antako tämän ketjun laskea, ennen kuin grahampuuro-persoona ehtii paikalle! 

Huhuu Grahampuuro, tämä ketju kaipaa sinua!!!!

Vierailija
60/60 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hajoaisi pää, jos pitäisi jonkin terveydenhoitajan pärstää katsella vuosittain tai kuunnella sitä olematonta tietämystä terveydenhoidosta, ravitsemuksesta tai ylipäätään mistään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi viisi