Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ero ja lapset

Vierailija
02.01.2015 |

Kamala tilanne jos tulee ero ja molemmat haluavat lapsen luokseen asumaan. Kumpakaan ei halua luopua. Miten käy? Viikko molemmilla systeemikö paras?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vuoroasuminen. Viikko kerrallaan kummallakin.  Nyt vuoden ollut järjestelmällisesti viikko ja viikko. Selkeä systeemi. Ahdistukselta tuskin välttyy. Äitinä ainakaan. Lapset vaikuttaa sopeutuneen tilanteeseen. Loppu viikosta saattaa ikävöidä toista vanhempaa. Äitinä ikävöin ja ahdistun jos lapsi on sairas. Myös kasvatuslinjat mietityttää välillä.

Järjestely vaatii kuitenkin melko lähekkäin asumisen jotta arki pyörisi. Koulut,kaverit ja hoito.

Vierailija
2/8 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu myös minkä ikäinen lapsi. Pienelle viikko pitkä aika, meillä mennään 2-3 päivän sykleillä. Kannattaa kokeilla erilaisia järjestelyjä että löytyy teille kokonaisuutena sopivin lapsen etu edellä tietty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 vuotias. Kiintynyt yhtä paljon isään ja äitiin. Isä hoitanut paljon myös vauvasta asti. Vuorotyöni takia, ollut myös iltoja paljon lapsen kanssa. Jos asia menee oikeuteen. Voiko isä saada huoltajuuden tai asumisen? Emme ole naimisissa

Vierailija
4/8 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nuorin lapsi oli 3-vuotias kun erottiin. Olin myös silloin vuorotyössä ja mentiin 2-3 päivän sykleillä. Olen siis tuo 2 vastauksen kirjoittaja. Lyhyellä syklillä mentiin vajaan vuoden verran. Itse koin se erittäin sekavaksi ja väsyttäväksi. Vuorotyön takia itselle ei jäänyt käytännössä ollenkaan vapaata. Lapsi oli siis normaali päivähoidossa.Toki jos lapsi pääsee vuorohoitopaikkaan niin silloinhan viikko systeemi onnistuu.

Tuhon en osaa vastata voiko isä saada huoltajuuden. Uskon kuitenkin suomessa äidin olevan edelleen vahvoilla jollei ole raskaita syitä miksi olisi epä kelpo.

Vierailija
5/8 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 21:29"]

Meillä nuorin lapsi oli 3-vuotias kun erottiin. Olin myös silloin vuorotyössä ja mentiin 2-3 päivän sykleillä. Olen siis tuo 2 vastauksen kirjoittaja. Lyhyellä syklillä mentiin vajaan vuoden verran. Itse koin se erittäin sekavaksi ja väsyttäväksi. Vuorotyön takia itselle ei jäänyt käytännössä ollenkaan vapaata. Lapsi oli siis normaali päivähoidossa.Toki jos lapsi pääsee vuorohoitopaikkaan niin silloinhan viikko systeemi onnistuu.

Tuhon en osaa vastata voiko isä saada huoltajuuden. Uskon kuitenkin suomessa äidin olevan edelleen vahvoilla jollei ole raskaita syitä miksi olisi epä kelpo.

[/quote] Tuo se onkin ehkä eniten perseesestä oleva asia. Aina vouhotetaan tasa-arvoa, mutta ei tietenkään mies kuitenkaan olla parempi vanhempi. Se onko kulli vai pillu ei tee kenestäkään parempaa tai huonompaa vanhempaa Ps. en ole eronnut :)

Vierailija
6/8 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän se menee täällä meillä. Itse ei ole asioista tarvinnut takuta. Ihan sovinnossa tehty ratkasu siis yhteishuoltajuus ja vuoroasuinen.

Ei se ole äidinkään etu polttaa itseään loppuun yh:na! Näin itse ajattelen. Lapset on yhdessä hankittu joten yhdessä ne hoidetaan vaikke yhdessä asuta.

T:2 ja 5

Vierailija
7/8 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 21:33"][quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 21:29"]

[/quote] Tuo se onkin ehkä eniten perseesestä oleva asia. Aina vouhotetaan tasa-arvoa, mutta ei tietenkään mies kuitenkaan olla parempi vanhempi. Se onko kulli vai pillu ei tee kenestäkään parempaa tai huonompaa vanhempaa Ps. en ole eronnut :)
[/quote]

Vastuutakantavat miehet on todellakin vähemmistöä. Tilastojen mukniitä muitakin päätöktehdään
ä te

Vierailija
8/8 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi helvata tätä puhelinta t. 8

Otetaanpa uusiks. Vastuutakantavat miehet ovat todellakin vähemmistöä. Tilastojen ja todennäköisyyden mukaan muistakin asioista päätetään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kuusi