Ajeletteko sääri- ja kainalokarvat, kun menette lääkärin vastaanotolle?
Minulla on suhteellisen nuorella iällä vaikeita selkävaivoja. Olen menossa tänään terveyskeskuslääkärille ja mietin, pitäisikö ns. siistiytyä, koska minun täytyy todennäköisesti riisuutua.
Ajan kyllä sääret ja kainalot kesäisin suhteellisen säännöllisesti, kun on toppi- ja mekkokeli, mutta syksyllä ei enää mielestäni maksa vaivaa.
Pohdin tätä siksi, että periaatteessa minua itseäni eivät karvaiset kainalot haittaa, mutta onko ikään kuin ”kunnioittavaa” lääkäriä kohtaan mennä vastaanotolle siistinä, siistittynä?
Onko niin, että sillä ei ole lääkärin näkökulmasta yhtään mitään väliä, mutta ajelette kuitenkin?
Kiitos ajatuksista!
Kommentit (22)
En ajele. Kummastuttaa tämä karvafobia. Lääkärit kyllä tietävät ihmisen anatomian ja siihen kuuluvat karvat, ei se ole niille mikään shokki jos jalassa tai kainalossa kasvaa karvaa. Hyvänen aika sentään.
Mistä olet ap saanut päähäsi että karvat ovat joku roska joka pitää siivota pois.
En ymmärrä "siistimis"puheitasi.
Ikinä en ole munakarvoja ajanut. Että tämäkin piti tänne kirjoittaa.
Ei ole mitään väliä. Jos toimenpide pitää tehdä karvalliselle alueelle, kyllä se vastaanotolla ajellaan sileeksi.
lääkäri
Sheivaisin…. Toisaalta kerran nolotti gynellä, kun olin siistinyt biksualueen ja ihoni on sieltä hyvin herkkä, niin tietysti oli sitten paljon punaisia näppyjä vaikka kuinka olin rasvannut ja hoitanut sitä ihoaluetta. Niin en sitten tiedä kumpi olisi ollut parempi, pieni sänki vai ne karseat näpyt…
Vierailija kirjoitti:
Mistä olet ap saanut päähäsi että karvat ovat joku roska joka pitää siivota pois.
En ymmärrä "siistimis"puheitasi.
Minun mielestäni ei tarvitse ajella, en itsekään ajele syksyisin enkä talvisin. Kesällä sitä vaan näkee, että suurin osa kyllä ajelee, ja siitä on syntynyt mielikuva että pitäisi.
Siistiytymisestä puhun, koska se nyt vaan on ns. nätti ja helppo sana karvojen ajelemiselle, ja siistiytymisestähän ajelussa kai on useimmille kyse. Siksi sanavalinta, ei mitään syvällistä taka-ajatusta siinä.
Ap
Näppyjen takia sheivaan sääret usein pari päivää ennen niiden "esittelyä". Alapääsektoriin en koske juuri tuon iänikuisen näppyongelman takia.
Itsellä on juuri selkä huonossa kunnossa enkä kertakaikkiaan pysty ajelemaan säärikarvoja.
Ajelkoon itse jos haluaa, minulle ihan sama kunhan ei nyt haise sentääb.
Ajan säärikarvat koska ne on mustat ja monen sentin mittaiset.
Minulla kun säärikarvoja ei ole ollenkaan. Kainalot ajelen koska mielestäni hiki herkemmin jos kainalot ei ole ajeltu.
En ole lääkäri mutta hoitaja kuitenkin. Itselleni on täysin yhdentekevää onko ihmisellä karvoja tai ei.
Jos nainen on kovin karvainen, lääkäri voi nostaa esille hormonitoiminnan poikkeavudet.
en ole koskaan ajanut, en edes alapääkarvoja :D
Ajaako munakarvat ja pillukarvat?
Kysyy Roineen Esko
Juu, pillukarvat myös, kiitos.