kuinka usein teille sattuu läheltäpiti tilanteita autolla ajaessa?
Mulle viimesikoina sattunut ainakin kerran kuussa :\ pahinta on jos olen ajatuksissani. Ja valkoiset autot. En vain "näe" niitä :(!!!! Onko tämä normaalia enää?
Kommentit (15)
En muista minäkään milloin olisi ollut. Eikä siellä liikenteessä saa olla "ajatuksissaan" vaan valppaana. Auto on tonnin painoinen tappokone.
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 18:12"]Ei tuo nyt ihan normaalilta kuulosta. Itselleni sattuu vakavia läheltäpiti-tilanteita lähinnä muusta liikenteestä johtuen ja todella harvoin. En edes muista milloin viimeksi.
[/quote]:((( mun tarkkaavaisuus on pohjamudissa. Annanko kortin pois ennen kuin tapan ketään?
Jotain kerta / 5 vuotta, joku tulee pihasta tai kolmion takaa eteen tai peura tai hirvi ryntää tielle. Ajan noin 30 tkm / vuosi.
No kyllä sun kannattaisi olla huolissasi, etenkin jos koet, että olet omalla tarkkaamattomuudellasi aiheuttanut vaaratilanteet. Jos on väsymystä tai stressiä, niin hoida se pois. Ammattiapua on saatavilla.
Mulle saattaa sattua pari kertaa peräkkäin ja sit on kuukausien tauko.
Vuosien aikana on tullut useita pahija tilanteita, kun meidän isossa autossa on sivupalkki jotenkin niin, että sinne taakse jää tosi helposti isokin auto piiloon. Olen meinannut ajaa mm. kuorma-auton alle. Nykyisin muistan kyllä kurkkia palkin eteen ja taakse erityisesti.
Edellinen läheltä piti sattui omasta pihasta lähtiessä... ajoin portille ja rupesin katsomaan sivuille ja mun nenän edessä olikin rekka...
Ehkä kerran vuodessa tai kahdessa vuodessa, ajan noin 35tkm vuodessa. Olen kyllä huomannut että osaan aika hyvin haistaa ongelmatilanteet ja varautua niihin jo etukäteen.
t.mies43v
Omasta toiminnasta johtuvia äärimmäisen harvoin.
Muitten sähläyksestä johtuvia taas... huoh.
Tekisi mieli hakata pesismailalla naamaan törkeästi päin punaisia ajavia.
Ainoastaan kerran sattunut kun auto lähti luisuun jäällä. Sain nopeasti tilanteen hallintaan. Kortti ollut 3 vuotta.
N. Kerran kuussa ja noista ehkä kerta vuoteen oma moka. Tosin nyt viime lauantai oli paha 40min/30 mailin matkalle osui kolme tilannetta: ensin yhdeltä parkkipaikalta tuuppas eteen joku ja vielä pysähty poikittain mun kaistalle (sain jarrutettua ja mun takana olevatkin onnistu hidastaan tai väistään) sitten moottoritiellä oli kahdesti jotain pudonnu tielle (ei ollu mun kaistalla mutta mun täyty varoa niitä muita jotka joutu niitä esteitä väisteleen). Tässä kaupungissa tilastollisesti jokainen kortillinen ajaa kolarin keskimäärin kerran 7 vuodessa, vastaava luku on Suomessa kerran 20 vuodessa.
Joka päivä. Ei tosin itsestäni johtuen. Jos ei olisi valppaana, sais joka päivä ajaa kolarin. Ajan työkseni.
vajaat 100000km vuodessa ajavana todella harvoin, ehkä pari-kolme kertaa vuodessa ihan tosissaan (sitten on niitä ei-niin-läheltäpiti -tilanteista joissa mennään vähän jonkun eteen tai joku tulee eteen ja torvet soi mutta jompikumpi oli valppaana ;) ). niistäkin ainakin 1 eläimen kohtaaminen ja muut sitten omaa liukastelua tai toisten törttöilyä. ammatikseen pitää ajaa ennakoivasti :)
Ei tuo nyt ihan normaalilta kuulosta. Itselleni sattuu vakavia läheltäpiti-tilanteita lähinnä muusta liikenteestä johtuen ja todella harvoin. En edes muista milloin viimeksi.