Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten jaksat seistä 8h päivässä?

Vierailija
02.01.2015 |

Aloitin tänään uudessä työpaikassani vaatekaupassa. Koko päivä seistään kassan takana, välillä laitetaan vaatteita omille paikoille pukukopeista ja varastoista. Nyt työpäivän jälkeen jalkani huutavat hoosiannaa. Ei selkänikään riemuitse. Varauduin hyvin laittamalla kunnon kengät mutta silti jalat särkevät. Onneksi työsuhteeni kestää vain kevään koska en usko, että paikkani kestäisivät enempää. Te siis jotka työskentelette seisoen, miten jaksatte?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla alalla toista vuotta ja jalkakivut ovat edelleen jokapäiväisiä ergonomisista kengistä ja geelipohjallisista huolimatta. Käsittämätöntä, että edes siinä kassan takana ei voi olla tuolia jotta välillä tulisi taukoa tuntien seisomiseen. Kaikki vapaa-aika menee mulla nykyään jalkojen palautumiseen, mikä on vaikuttanut omiin liikuntaharrastuksiin paljon. Tämän asian takia yritän päästä muualle töihin.

Vierailija
22/24 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei, olen tehnyt seisomatyötä nyt yhdeksän kuukautta kassan takana seisten. Tuolia ei työn luonteen takia voi käyttää. Kahden kuukauden seisomisen jälkeen jalkakivut alkoivat kunnolla. Aamuisin heräämisen jälkeen jalkapohjiin sattuu niin hirveästi että ensimmäiset askeleet täytyy ottaa todella varovasti. Pikkuhiljaa n. puolen tunnin jaloittelun jälkeen kipu on vähentynyt siedettäväksi. Olen käyttänyt erilaisia kenkiä, mutta sama tilanne edelleen. Vapaapäivinä ärsyttää suunnattomasti kun ei pysty ottamaan yhtään turhaa askelta että jalat saisivat levätä. Kipua ei tunnu muuta kuin seistessä ja jalkapohjissa. Ylipainoa minulla ei ole. Hyvä jos jollakin kivut vähenevät muutaman viikon jälkeen. Mikä neuvoksi?

Yritä päästä työterveyden kautta fysioterapeutille, niin selviää jos sulla on jaloissa virheasentoja tai tiettyjä tukilihaksia olisi syytä kehittää. Mulle tästä oli hieman apua, mutta ei valitettavasti ole poistanut kipuja kokonaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ei totu. Terv. plantaarifaskiitti kumpaankin jalkaan.

Vierailija
24/24 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksvitosena ja hyväkuntoisena totuin kyllä 8h seisomatöihin muutamissa viikoissa, mutta kyllä se sen verran rasitti että vapaa-ajan lenkkeily ja muu liikunta alkoi tökkiä. Kenkien valinta oli tosi tarkkaa kuten moni on sanonutkin, plantaarifaskiitti väijyi aina nurkan takana. Tuolloin tuli myös aika usein täydellisiä selkäjumeja. Tein töitä myymälässä jossa varsinaisen passissa seisoskelun lisäksi kannettiin laatikoita. Nyt viisitoista vuotta myöhemmin olen ihan kiitollinen siitä että teen nykyään niitä paljon parjattuja istumatöitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kolme