Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten jaksat seistä 8h päivässä?

Vierailija
02.01.2015 |

Aloitin tänään uudessä työpaikassani vaatekaupassa. Koko päivä seistään kassan takana, välillä laitetaan vaatteita omille paikoille pukukopeista ja varastoista. Nyt työpäivän jälkeen jalkani huutavat hoosiannaa. Ei selkänikään riemuitse. Varauduin hyvin laittamalla kunnon kengät mutta silti jalat särkevät. Onneksi työsuhteeni kestää vain kevään koska en usko, että paikkani kestäisivät enempää. Te siis jotka työskentelette seisoen, miten jaksatte?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen tottuu. Muutamassa viikossa huomaat pystyväsi seisomaan/kävelemään sen 8 h jo ihan helposti. Hyvät kengät pitää silti olla, muuten jalat voivat vaurioitua.

t. Ex-vaatekaupan myyjä

Vierailija
2/24 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seisomatyöhön tottuu parissa viikossa. Sen jälkeen pysyykin sitten paljon paremmassa kunnossa verrattuna istumatyöläisiin. Onnea työpaikasta, ja koita kestää pari viikkoa - sitten helpottaa. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin. T.pippeli

Vierailija
4/24 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä seiso paikallaan koko aikaa vaan kävele niin paljon ku pystyt

Vierailija
5/24 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mee kauaa niin jalat tottuu! Muista hyvät kengät, ja näin alkuun vaikka hiero jalkoja töiden jälkeen :)

Vierailija
6/24 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipainoisena siihen ei totu. Mä olin 15 kg ylipainoinennkun olin vaatekaupassa ja yhtä helvettiä se oli koko sen ajan.

Vierailija
7/24 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen koko työikäni 30v ollut työssä, jossa seisotaan tai parhaassa tapauksessa pääsee myös kävelemään. Nyt on lonkat kuluneet, muuten kyllä olen aina jaksanut, mitään turvotuksia tai muita särkyjä ei koskaan ole ollut.

Vierailija
8/24 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 17:13"]Ylipainoisena siihen ei totu. Mä olin 15 kg ylipainoinennkun olin vaatekaupassa ja yhtä helvettiä se oli koko sen ajan.
[/quote]

Höpö höpö. Mä olen vuosia tehnyt tätä työtä 20kg ylipainolla ja ei oo paha. Toisaalta, mulla on kyllä silti tosi hyvä kunto kilpaurheilutaustan vuoksi, mites sulla?

Vierailija
9/24 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota toiset, erikorkuiset työkengät mukaan ja vaihda parin tunnin välein.

Vierailija
10/24 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://yle.fi/uutiset/vyotaro_kasvaa_jopa_seitseman_senttia_jos_istuu_liikaa/6445684

Kiitän seisomatyötäni! Ortopediset pohjalliset sekä tukisukat/-sukkahousut auttavat.

Vierailija
11/24 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei jalat tottuneet ikinä seisomatyöhön vaan jalkapohjat oli helvetillisen kipeät koko ajan. Ilmeisesti jokin askelvirhe.

Vierailija
12/24 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan saman... Ekat päivät/viikko oli tuskaa. Sitten siihen tottuu :)

Vierailija
13/24 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei seiso 8h päivässä että silleen.

Vierailija
14/24 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 17:19"]Kukaan ei seiso 8h päivässä että silleen.
[/quote]

Ja kuinkahan niin. Mulla työpäivä kestää 9 h ja ilman taukoja, eikä kyllä missään välissä ehdi istumaankaan. Tuohon vielä lisäksi työmatkat kävellen.

Vierailija
15/24 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siihen tottuu. Itse kylläkin toimistotyössä, mutta mahdollisuus säätää pöytää. Eli seisoma-asennossa olen pöytäni takana (ihan vapaaehtoisesti, mahdollisuus olisi siis istuakin). Lounas- ja kahvitauolla istun tauon ajan.

Vierailija
16/24 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä seison noin 9h päivässä. Siihen tottuu kyllä. Ja kannattaa ainakin alkuun kokeilla useampia kenkiä että mitkä tuntuu parhailta. Mulla on vuorotellen kahdet kengät käytössä, toisissa kovempi pohja, toisissa melko pehmeä.

Vierailija
17/24 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan höpö höpö juttuja te neidit lauotte täällä. Älkää viitsikö.

Vierailija
18/24 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen tottuu, yritä vain liikkua mahdollisimman paljon pelkän seisoskelun sijaan niin eivät jalat kipeydy niin paljoa :)
T: tarjoilija joka kiireellisimpinä päivinä kävelee 15km pelkästään töissä

Vierailija
19/24 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, olen tehnyt seisomatyötä nyt yhdeksän kuukautta kassan takana seisten. Tuolia ei työn luonteen takia voi käyttää. Kahden kuukauden seisomisen jälkeen jalkakivut alkoivat kunnolla. Aamuisin heräämisen jälkeen jalkapohjiin sattuu niin hirveästi että ensimmäiset askeleet täytyy ottaa todella varovasti. Pikkuhiljaa n. puolen tunnin jaloittelun jälkeen kipu on vähentynyt siedettäväksi. Olen käyttänyt erilaisia kenkiä, mutta sama tilanne edelleen. Vapaapäivinä ärsyttää suunnattomasti kun ei pysty ottamaan yhtään turhaa askelta että jalat saisivat levätä. Kipua ei tunnu muuta kuin seistessä ja jalkapohjissa. Ylipainoa minulla ei ole. Hyvä jos jollakin kivut vähenevät muutaman viikon jälkeen. Mikä neuvoksi?

Vierailija
20/24 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin vilkas luonteeltani, että olisi painajainen jos pitäisikin istua se 8 tuntia! Siksi olen aina viihtynyt seisomatyössä, ja kuten joku jo mainitsikin, kunhan jalat vaan tottuu, niin seisominen/käveleminen pitää tukilihaksiston hyvässä kunnossa, minullakaan ei koskaan ole ollut selän, ryhdin tms. Kanssa mitään ongelmia. T: tarjoilija

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yksi