Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain huonoa palvelua liikkeessä, josta haluaisin pitää.

Vierailija
26.10.2021 |

Tässä taas avautuminen pienestä asiasta, ei kaada maailmaa jne, mutta vähän silti painaa mieltä joten avaudun.

Olen ollut melkein koko korona-ajan kotona. Pieniä lapsia on, etätyöt ei ole vieläkään päättyneet. Ei ole tullut käytyä oikein missään.

Olin jo varmaan vuoden pyöritellyt mielessä yhtä huonekalua, jollaisia myydään vain yhdessä liikkeessä.

Syyslomalla nyt sattui niin että olin kerrankin yli vuoden jälkeen ilman lapsia ja oikeassa paikassa ja lähdin käymään siellä paikan päällä. Varmistamassa, että tavara on sellainen kuin muistin. Tiedätte sen tunteen kun on jo melkein päättänyt että nyt se tapahtuu, tämä on sellainen päivä että sitä voi aina muistella kun katselee sitä esinettä.

Kun astuin sisään 20 min ennen sulkemisaikaa, myyjä tuskin tervehti. Kun herätin myyjän huomion, hän sanoi että se haluamani huonekalu on takahuoneessa ja hän ei nyt ennen sulkemisaikaa ehdi näyttää sitä. Ehdotti, että tulen toisen kerran uudestaan.

Kiitin ja menin ulos. Jäi tyhmä olo. Olisin oikeasti voinut ostaa sen heti. Tai huomenna verkossa, jos myyjällä oli kiire. Nyt tuntuu että vaikka se huonekalu ei ole tehnyt mitään pahaa, en haluakaan ostaa sitä. Sekin harmittaa, olen jo niin käyttänyt sitä mielessäni.

Onko muita yliherkkäsieluisia joilla samanlaisia murheita?

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lähes aina tehnyt autonvalinnan kahden parhaan vaihtoehdon välillä sen mukaan kummassa liikkeessä olen saanut parempaa palvelua. En kaipaa mitään nöyristelyä vaan ystävällistä käytöstä joka saa minut tuntemaan olevani tervetullut liikkeeseen.

Olen myös useamman kerran laittanut myyjän esimiehelle sähköpostia jossa olen kiittänyt saamastani palvelusta ja kertonut että valinta kohdistui heidän liikkeeseensä koska sain siellä hyvää palvelua. Minusta myös hyvästä palvelusta pitää kiittää eikä vain olla yhteydessä silloin kun on jotain valittamista.

Vierailija
22/42 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen myyjä ammatiltani, jään todellakin ylitöihin mielelläni sulkemisajan jälkeen jos minulle maksetaan siitä palkkaa. Jos palkkaa ei makseta hanskat tippuu tiskiin juuri silloin kun työaika loppuu.

Ymmärrettävää. Minäkin olin opiskeluaikana töissä huoltoaseman kahvilassa, joka oli auki 6-22. Minulle oli jätetty 15 minuuttia kassan laskuun ja siivoukseen sulkemisen jälkeen, ja todellakin laitoin oven lukkoon tasalta ja valot pois enkä avannut ovea enää kellekään nykijälle.

Mutta siihen 22 asti palvelin kyllä asiakkaita. Jos joku tuli 21.55 ostamaan pullan ja kahvin mukaan, myin. Siitähän tässä ketjussakin oli kysymys? Ei sulkemisajan jälkeen jäämisestä, vaan siitä mitä tehdään ennen sulkemista. Kyllä, minäkin yritin ennakoida aina sulkemistöitä jos oli hiljaista, saatoin aloittaa jo pesut ja näin, mutta kyllä asiakkaat menivät aina edelle jos niitä oli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo joo, tiedättekö kuinka moni tulee just ennen sulkemista pyörimään kaupoille?! On tosi kiva yrittää saada myymälä tyhjättyä, kun nää " mä vaan katselen hetken-tyypit" hengaa siellä. Kerran eräs asiakas meni 3 min ennen sulkua koppiin ja kyllä ketutti kun sanoin että suljetaan ihan just. Myyjilläkin on työajat.

T. Vaatemyyjä

Ap:hän ei mennyt "vain katselemaan", vaan nimenomaan ostoaikeissa.

Kuka menee shoppailemaan huonekaluja 20min ennen sulkemista??

No, tässä tapauksessa ihminen, jolla oli se vapaahetki juuri tuolloin.

Minäkin olen asiakaspalvelualalla, ja minulle on kunnia-asia, että asiakas ehtii saada palvelua sulkemisaikaan asti. Tarvittaessa vähän ylikin - herranjestas, jos kauppaa ollaan tekemässä!

Palvelun laatu on yrityksen tärkein imagokysymys. Yksi ynseä työntekijä voi pilata hetkessä työtoveriensa pitkän työn yhteen hiileen puhaltamisen suhteen ja firma alkaa saada huonoa mainetta.

Kannattaa pitää mielessä 3/11 -sääntö: Hyvää palvelua saanut kertoo kolmelle ihmiselle hyvästä palvelukokemuksestraan, huonosti palveltu kertoo yhdelletoista.

Vierailija
24/42 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo joo, tiedättekö kuinka moni tulee just ennen sulkemista pyörimään kaupoille?! On tosi kiva yrittää saada myymälä tyhjättyä, kun nää " mä vaan katselen hetken-tyypit" hengaa siellä. Kerran eräs asiakas meni 3 min ennen sulkua koppiin ja kyllä ketutti kun sanoin että suljetaan ihan just. Myyjilläkin on työajat.

T. Vaatemyyjä

Joo, mutta mistä myyjä sen tietää. Pahimmassa tapauksessa myyjä olisi joutunut hakemaan tuotteen varastosta ja vielä palauttamaan sen varastoon omalla ajallaan.

Ja eihän ole varmaa että edes varastohenkilökunta oli paikalla ja myyjä ei vo jättää liikettä vartioimatta.

Ap. menee nyt kiltisti kauppaan tuntia ennen sulkemisaikaa ja saa haluamansa.

Vierailija
25/42 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lähes aina tehnyt autonvalinnan kahden parhaan vaihtoehdon välillä sen mukaan kummassa liikkeessä olen saanut parempaa palvelua. En kaipaa mitään nöyristelyä vaan ystävällistä käytöstä joka saa minut tuntemaan olevani tervetullut liikkeeseen.

Olen myös useamman kerran laittanut myyjän esimiehelle sähköpostia jossa olen kiittänyt saamastani palvelusta ja kertonut että valinta kohdistui heidän liikkeeseensä koska sain siellä hyvää palvelua. Minusta myös hyvästä palvelusta pitää kiittää eikä vain olla yhteydessä silloin kun on jotain valittamista.

Ihan sama täällä. Minulla oli alun perin kolme vaihtoehtoa. Yhdessä liikkeessä myyjät vain norkoilivat juttelemassa keskenään ja kaikki tieto piti oikein lypsää, mutta kaikki myyjät terästäytyivät heti kun miesasiakas astui sisään. Minuakin palvellut myyjä vilkuili vähän väliä uutta miesasiakasta ja selvästi olisi mieluummin palvelemassa häntä. Jätin sen porukan rauhaan.

Kahdessa toisessa paikassa sai kyllä palvelua, mutta toisessa paikassa myyjä selvästi yritti saada minut ostamaan heidän vanhenevaa mallia olevan esittelyautonsa. Kohta olisi tulossa uusi malli, mutta minähän varmasti tarvitsisi siinä olevaa ominaisuutta X tai Y, ja onhan tässä esittelyautossakin peruutuskamera. Oli tai ei, en pitänyt siitä että hän yritti vaikuttaa päätökseeni ja teki oletuksia siitä, mitä tarvitsen ja mitä en vaikka emme tunne toisiamme.

Kolmannessa paikassa myyjä oli avoimin mielin liikkeellä, vastasi kysymyksiini ja oli muutenkin asiallinen, ja häneltä ostin sen auton.

Vierailija
26/42 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Vaatemyyjä

Joo, mutta mistä myyjä sen tietää. Pahimmassa tapauksessa myyjä olisi joutunut hakemaan tuotteen varastosta ja vielä palauttamaan sen varastoon omalla ajallaan.

Ja eihän ole varmaa että edes varastohenkilökunta oli paikalla ja myyjä ei vo jättää liikettä vartioimatta.

Ei mistään ja siksi myyjän ei pidä ikinä olettaa asiakkaasta yhtä eikä toista. Juuri siitähän tässä oli kyse että myyjä perusteettomasti oletti että ei kannattanut tuhlata aikaa asiakkaaseen. Ja oli siis pahasti väärässä.

Vierailija
27/42 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa käyttäytynyt todella törkeästi. Ei tainnut olla itse yrittäjä. Tuolla palvelutasolla saa laittaa ovet säppiin ja melko pian. Hyvällä palvelulla on todella suuri merkitys asiakkaisiin. Eipä kukaan mene uudestaan sinne missä on kohdeltu huonosti ja muistaa vielä kertoa muillekin huonosta palvelusta.

Vierailija
28/42 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä osta häneltä sitä tuotetta jos oli itse myymälän omistaja. Mutta jos hän oli vain typerä myyjä, älä rankaise yrittäjää vain myyjän huonosta palvelusta. Ja anna ehdottomasti palautetta ko myyjästä,että pomo tietää millaista peliä siellä pidetään.

Vierailija
29/42 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostakin kumman syystä tosiaan huonekaluliikkeissä on yleisempää saada huonoa palvelua, kuin hyvää. Esimerkiksi joku Sotkakin, halpoja tai keskihintaisia tuotteita, ylimielinen palvelu vuodesta toiseen. Ihan kuin myyjille nousisi hattuun olla oikein huonekaluliikkeessä töissä. Surullista sikäli, koska minulla(kin) on varaa ostaa, mutta töykeä palvelu saa minut poistumaan paikalta. Nykyään ostankin lähinnä antiikkiliikkeistä.

Vierailija
30/42 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen myyjä ammatiltani, jään todellakin ylitöihin mielelläni sulkemisajan jälkeen jos minulle maksetaan siitä palkkaa. Jos palkkaa ei makseta hanskat tippuu tiskiin juuri silloin kun työaika loppuu.

Minä kyllä jäisin. Kertoisin myös pomolleni seuraavana päivänä, että meni hetken ylitöiksi, kun tein päivän päätteeksi 500 euron kaupat.

Vierailija
31/42 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Vaatemyyjä

Ei mistään ja siksi myyjän ei pidä ikinä olettaa asiakkaasta yhtä eikä toista. Juuri siitähän tässä oli kyse että myyjä perusteettomasti oletti että ei kannattanut tuhlata aikaa asiakkaaseen. Ja oli siis pahasti väärässä.

Ap:n itsenså kertomana "Varmistamassa, että tavara on sellainen kuin muistin."

Ei ollenkaan huonosti arvioitu, jos tullaan kiireellä muka ostamaan.

Vierailija
32/42 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlaisia viime minuuttien katselijoita riittää joka ilta. Myymälää ei saa suljettua ajallaan koska asiakkaita ei saa ulos. En minäkään yksin iltavuorossa ollessa lähde viime minuutilla kaivelemaan varastoon jotain mitä asiakas EHKÄ voisi ostaa. Sitten mietitään ostetaanko vai ei. Netistä saisi kyllä kolme euroa halvemmalla. Lopulta olen taas tilanteessa että asiakas ei osta mitään, työaikani loppui vartti sitten ja tilitykset yms sulkemiset tekemättä. Ja sinne varastoon pitää lähteä palauttamaan tuote, kun sen myös hainkin sieltä.

Vierailija
33/42 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Vaatemyyjä

Kuka menee shoppailemaan huonekaluja 20min ennen sulkemista??

Tavallinen ihminen, joka on päivän töissä? Jos menee vaikka klo 18 kiinni.. Siinä ehtii töistä just käydä kotona, syödä ja ajaa huonekaluliikkeeseen.

Vierailija
34/42 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikenlaisia viime minuuttien katselijoita riittää joka ilta. Myymälää ei saa suljettua ajallaan koska asiakkaita ei saa ulos. En minäkään yksin iltavuorossa ollessa lähde viime minuutilla kaivelemaan varastoon jotain mitä asiakas EHKÄ voisi ostaa. Sitten mietitään ostetaanko vai ei. Netistä saisi kyllä kolme euroa halvemmalla. Lopulta olen taas tilanteessa että asiakas ei osta mitään, työaikani loppui vartti sitten ja tilitykset yms sulkemiset tekemättä. Ja sinne varastoon pitää lähteä palauttamaan tuote, kun sen myös hainkin sieltä.

Uskon, että käy viime hetken katselijoita. Uskon senkin, että kaikki eivät osta mitään vaikka katselevat.

Jos kuitenkin suhtaudut ostoaikaisessa saapuvaan asiakkaaseen niin että nuo ajatukset loistavat naamastasi, voit olla varma että hän tosiaankin poistuu ostamatta mitään. Vaikka ei se sinua taida haitata, parempi vain että pääsee töissä helpolla.

Vierailija
35/42 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on juuri sitä pointtia tässä. Ap haluaisi kokemuksen, että häneen asiakkaana luotetaan. Jos myyjä osoittaa epäluottamuksensa heti kättelyssä, kokemus on pilalla.

Olin kerran matkoilla Pariisissa ja olin päättänyt että ostan sieltä erään pitkään haaveilemani laukun. Kävin liikkeissä katselemassa useampia kertoja ennen kuin menin viimeistä kertaa siihen liikkeeseen, josta olin päättänyt ostaa. Otin laukun ja menin peilin eteen vielä, vaikka tiesin jo että ostan sen.

Myyjä ilmaantui takaa ja sanoi: "madam, tuo on liian pieni sinulle. Tuo sopii sirolle petite-naiselle, sinun kaltaiselle naiselle sopii paremmin tämä isompi laukku." Myyjä toi toisen saman malliston laukun. Se oli kyllä hieno myös, vaikka olin ajatellut juuri pienempää laukkua juhlia varten.

Lähdin kaupasta sen isomman laukun kanssa. Joka kerta kun otan sen käyttöön, muistan myyjän sanat ja tunnen itseni isoksi naiseksi. Vähän paremmin valituilla sanoilla myyjä olisi voinut jättää paremman mielen.

Vierailija
36/42 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No toisaalta se myyjä on vaan töissä siellä, eikä saa ylimäärästä jos jää sua sinne palveleen. Jäisitkö itse huvikses ylitöihin? Entä jos sen myyjän piti hakee omat lapset tarhasta.

Älä viitsi

Asiakaspalvelu työssä pitää osata välillä joustaa, koska asiakas on se kaikkein tärkein.  Myyjä teki Aloittajalle tosi tökerösti: Ap meni kauppaan 20 minuuttia ennen sulkemista, kyllä myyjä olisi hyvin ehtinyt esitellä siinnäajassa huonekalun hänelle. Hyvä asiakaspalvelija ymmärtäisi asiakkaan tärkeyden, ja olisi kyllä valmis jäämään ylitöihin, koska asiakashan hänen palkkansa käytännössä maksaa. Jos asiakaspalvelijalla omia lapsia, niiden haku tarhasta tms pitää pystyä hänen itse järjestämään niin, että hän voi hoitaa työnsä moitteetta ja jäädä vaikka yli töihin jos tarvis on !

Vierailija
37/42 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on vähän niinkin, että mistä asiakas voisi tietää, että mitä tavaraa liikkeessä on esillä ja mitä takahuoneessa? Jos niitä takahuoneessa olevia esineitä ei ole mahdollista nähdä kun tulee spontaanisti käymään, niin ei kai silloin pitäisi nettisivuillakaan mainostaa, että tervetuloa katsomaan tuotteita myymäläämme. Jos siellä myymälässä ei kuitenkaan saa katsoa muuta kuin mitä sattuu olemaan esillä.

Mitä ikinä tapahtuukaan, asiakkaalle ei pitäisi jättää sellaista oloa että teki jotain väärin tullessaan käymään.

Vierailija
38/42 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No toisaalta se myyjä on vaan töissä siellä, eikä saa ylimäärästä jos jää sua sinne palveleen. Jäisitkö itse huvikses ylitöihin? Entä jos sen myyjän piti hakee omat lapset tarhasta.

Älä viitsi

Asiakaspalvelu työssä pitää osata välillä joustaa, koska asiakas on se kaikkein tärkein.  Myyjä teki Aloittajalle tosi tökerösti: Ap meni kauppaan 20 minuuttia ennen sulkemista, kyllä myyjä olisi hyvin ehtinyt esitellä siinnäajassa huonekalun hänelle. Hyvä asiakaspalvelija ymmärtäisi asiakkaan tärkeyden, ja olisi kyllä valmis jäämään ylitöihin, koska asiakashan hänen palkkansa käytännössä maksaa. Jos asiakaspalvelijalla omia lapsia, niiden haku tarhasta tms pitää pystyä hänen itse järjestämään niin, että hän voi hoitaa työnsä moitteetta ja jäädä vaikka yli töihin jos tarvis on !

Se nyt on vaan tyhmää tehdä palkatonta ylitöitä jos ei saa takaisin edes liukumana.

Eri asia jos on osakkuus yrityksessä.

Vierailija
39/42 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä viitsi

Se nyt on vaan tyhmää tehdä palkatonta ylitöitä jos ei saa takaisin edes liukumana.

Eri asia jos on osakkuus yrityksessä.

Mitä ylitöitä? Ap oli kaupassa 20 minuuttia ennen sulkemista.

Vierailija
40/42 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ihmistyypit eivät kai jää miettimään tällaisia. Minä jään, ja se on heikkouteni. Viime yönäkin heräsin ja päähän pöllähti muisto myyjästä työlääntyneenä ilmoittamassa, että ei hän nyt voi enää tästä lähteä takahuoneeseen. Tuli mieleen sekin, että ajattelikohan myyjä että alan pölliä kaupasta tavaraa takintaskut täyteen jos jään liikkeeseen vahtimatta?

Olen monta kertaa toivonut että kasvattaisin kovemman kuoren. Niin monta kertaa valvon vatvomassa tällaisia periaatteessa turhia juttuja, jotka moni voisi vain laskea toisesta korvasta ulos. Minulla ei onnistu. Ja muutenkin minun elämäni suola on se, kun asiat sattuvat yksityiskohtia myöten kohdalleen.

Moni varmaan voisi ratkaista tämän niin, että ottaisi yhteyttä liikkeeseen ja kertoisi suorin sanoin tilanteesta. Minä en halua - se ikään kuin todistaisin konfliktin tapahtuneen, ja jos keskustelu ei sujuisi hyvin, sitten vasta minulla olisikin murehtimista.

Olen ollut tällainen aina. Oltiin joskus kansallispuistossa kun olin lapsi, ja kun tultiin nuotiopaikalle, jollain oli siellä villi iso koira irrallaan. Isäni sanoi omistajalle vähän tiukasti, että koira kiinni. Koiran omistaja ei halunnut, ja tiuski jotain vastaan. Tuo ”riita” ahdisti minua viikkoja silloin lapsena, ja se tulee aina mieleeni kun ajattelen sitä kaunista paikkaa ja muistoa. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kuusi