Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain huonoa palvelua liikkeessä, josta haluaisin pitää.

Vierailija
26.10.2021 |

Tässä taas avautuminen pienestä asiasta, ei kaada maailmaa jne, mutta vähän silti painaa mieltä joten avaudun.

Olen ollut melkein koko korona-ajan kotona. Pieniä lapsia on, etätyöt ei ole vieläkään päättyneet. Ei ole tullut käytyä oikein missään.

Olin jo varmaan vuoden pyöritellyt mielessä yhtä huonekalua, jollaisia myydään vain yhdessä liikkeessä.

Syyslomalla nyt sattui niin että olin kerrankin yli vuoden jälkeen ilman lapsia ja oikeassa paikassa ja lähdin käymään siellä paikan päällä. Varmistamassa, että tavara on sellainen kuin muistin. Tiedätte sen tunteen kun on jo melkein päättänyt että nyt se tapahtuu, tämä on sellainen päivä että sitä voi aina muistella kun katselee sitä esinettä.

Kun astuin sisään 20 min ennen sulkemisaikaa, myyjä tuskin tervehti. Kun herätin myyjän huomion, hän sanoi että se haluamani huonekalu on takahuoneessa ja hän ei nyt ennen sulkemisaikaa ehdi näyttää sitä. Ehdotti, että tulen toisen kerran uudestaan.

Kiitin ja menin ulos. Jäi tyhmä olo. Olisin oikeasti voinut ostaa sen heti. Tai huomenna verkossa, jos myyjällä oli kiire. Nyt tuntuu että vaikka se huonekalu ei ole tehnyt mitään pahaa, en haluakaan ostaa sitä. Sekin harmittaa, olen jo niin käyttänyt sitä mielessäni.

Onko muita yliherkkäsieluisia joilla samanlaisia murheita?

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No toisaalta se myyjä on vaan töissä siellä, eikä saa ylimäärästä jos jää sua sinne palveleen. Jäisitkö itse huvikses ylitöihin? Entä jos sen myyjän piti hakee omat lapset tarhasta.

Vierailija
2/42 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon samanlainen. Yksi opettaja pilasi melkeen koko kiinnostukseni harrastukseen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis menin sinne 20 minuuttia ennen sulkemista ja muita asiakkaita ei ollut. En todellakaan odota, että minun takiani jäätäisiin yliajalle, mutta olen kuvitellut että aukioloaikana onnistuisi. Ap

Vierailija
4/42 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon samanlainen. Yksi opettaja pilasi melkeen koko kiinnostukseni harrastukseen

Just tää. Harrastuksenkin pitäisi olla sellainen asia, joka tuo valoa ja virtaa muuhun elämään. Jos on vaikka epäystävällinen tai sarkastinen opettaja niin se muuttuu tosi helposti vain yhdeksi suoritettavaksi lisää. Minulta loppui myös harrastus kun kannustava ja ryhmähenkeä vaalinut valmentaja vaihtui tympeitä kommentteja heittelevään mutta teknisesti taitavampaan valmentajaan.

Vierailija
5/42 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo joo, tiedättekö kuinka moni tulee just ennen sulkemista pyörimään kaupoille?! On tosi kiva yrittää saada myymälä tyhjättyä, kun nää " mä vaan katselen hetken-tyypit" hengaa siellä. Kerran eräs asiakas meni 3 min ennen sulkua koppiin ja kyllä ketutti kun sanoin että suljetaan ihan just. Myyjilläkin on työajat.

T. Vaatemyyjä

Vierailija
6/42 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo joo, tiedättekö kuinka moni tulee just ennen sulkemista pyörimään kaupoille?! On tosi kiva yrittää saada myymälä tyhjättyä, kun nää " mä vaan katselen hetken-tyypit" hengaa siellä. Kerran eräs asiakas meni 3 min ennen sulkua koppiin ja kyllä ketutti kun sanoin että suljetaan ihan just. Myyjilläkin on työajat.

T. Vaatemyyjä

Ap:hän ei mennyt "vain katselemaan", vaan nimenomaan ostoaikeissa.

Vierailija
7/42 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Vaatemyyjä

Kuka menee shoppailemaan huonekaluja 20min ennen sulkemista??

Vierailija
8/42 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kaupat ei sitten ilmoita aukioloaikojaan esim. 12-18.55, kun kerta työntekijöillä on niin kiire pois? Kyllä kolmessa minuutissa ehtii paidan sovittamaan. Jos sinne ei saa viimeisillä minuuteilla tulla ostamaan, niin sulkekaa sitten aikaisemmin

Vierailija
9/42 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kaupat ei sitten ilmoita aukioloaikojaan esim. 12-18.55, kun kerta työntekijöillä on niin kiire pois? Kyllä kolmessa minuutissa ehtii paidan sovittamaan. Jos sinne ei saa viimeisillä minuuteilla tulla ostamaan, niin sulkekaa sitten aikaisemmin

Joo, mutta kun ne ei ehdi sieltä kopista ulos kassalle maksamaan kun pitäis olla jo SULJETTU. Jotkut jopa kehtaa kysellä kokoja ym säätöä vaikka on tehty selväksi että liike on jo kiinni. Tätä kun tapahtuu usein, niin kyllä tekin ymmärtäisitte.

Vierailija
10/42 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonekaluliikkeissä on valitettavan usein todella huonoa palvelua. Etenkin miesmyyjät aivan kamalia.

Poikkeuksena eräs ruotsalainen (nyk. hollantilainen?) ketjuliike. Siellä ei meininki ole kuin basaarissa tai käytettyjen autojen kaupassa.

Vierailija
11/42 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä tämä on, kun kaupassaköynnin pitää tarpeen lisäksi täyttää elämys.

Sympatiani ovat puolellasi, ap. Minä menin nuorena ja rahojani säästäneenä ostamaan itselleni nojatuolia. Myyjä esitteli tuotteita tosi asiallisesti ja sitten tein jo mielessäni ostopäätöksen.

Sitten tämä miesmyyjä otti ja nosti jalkansa siihen nojatuolin käsinojlle ja oli valmis clousaamaan "No niin, tuliko kaupat?" Sävähdin. Vaikka liikkeen puolella oli vain koottu näytekappale ja oma tuotteeni oli paketissa takahuoneessa, tuntui siltä että hän oli nostanut pskaisen kenkänsä MINUN nojatuoliini!

Myynti on taitolaji.

Vierailija
12/42 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olit varmaan liian kiltin ja innostuneen näköinen, sellaisen joka ei sanoisi vastaan, ja hän ehkä luonteeltaan ihminen joka ei arvosta pehmeitä push over ihmisiä (hänen mielestään?) Hänellä oli parempaakin tekemistä, ja näki että olet tosiaan kiltti pehmeä ihminen joka ei sano vastaan, joten ei jaksanut vaivata itseään sinun takia. Siinäpä se.

Vierailija
13/42 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kävi kerran vähän sama vaatekaupassa. Menin töiden jälkeen suoraan 25 minuuttia ennen sulkemisaikaa etsimään juhlamekkoa. Myyjä oli puhelimessa ja sen verran keskeytti, että sanoi suljemme puolelta, kello oli 17.05. Sitten hän jatkoi puheluaan ja mä typerys jäin odottamaan että keskeyttäisi. Selvästi puhui yksityisasiaa, juttu ei liittynyt liikkeeseen mitenkään. Kaipa se oli tärkeä, vaikka itselleni kuulosteli rupattelulta. Se kesti yli 10 minuuttia ja sitten myyjä tuli nyrpeänä sanomaan että niin meillä on nyt tässä alle viisitoista minuuttia aikaa.  No hän vaivautui palvelemaan ja toi jotain näytille, maku oli kyllä myyjällä huono, sillä ei ne mekot sopineet yhtään. Vaikutti siltä, että hän etsi minulle edullisia, köyhältä vissiin näytin. No katsoin kelloa 17.25 ja sanoin että sun pitää varmaan ruveta sulkemaan, käyn joku toinen kerta uudestaan ja lähdin pois. En ole ko. liikkeessä käynyt ikinä sen jälkeen ja juhlamekon sain muualta. 

Huono palvelu saattoi johtua siitä, että olin ns. tuulipuvussa kun kuljin pyörällä ja näytin kai liian köyhältä. Ko. myyjä oli yrittäjä-omistaja itse, se selvisi vasta jälkeenpäin. 

Jos liikkeeseen ei saa mennä 20 minuuttia ennen sulkemisaikaa, miksei voi ottaa käytäntöä, että asiakkaita ei oteta sisään? Työnantajatkin voisivat tässä joustaa, eli työaika voisi olla puoli tuntia yli sulkemisajan ja se pitäisi kirjoittaa myös työsopimukseen. Niinhän monissa ravintoloissakin on, että keittiö suljetaan tunti ennen sulkemisaikaa. 

Vierailija
14/42 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus on mennyt ns. periaatteiden puolelle enkä kyseistä kauppaa/ palvelua tarjoavaa firmaa ole käyttänyt enää kertaakaan.

Vierailija
15/42 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olit varmaan liian kiltin ja innostuneen näköinen, sellaisen joka ei sanoisi vastaan, ja hän ehkä luonteeltaan ihminen joka ei arvosta pehmeitä push over ihmisiä (hänen mielestään?) Hänellä oli parempaakin tekemistä, ja näki että olet tosiaan kiltti pehmeä ihminen joka ei sano vastaan, joten ei jaksanut vaivata itseään sinun takia. Siinäpä se.

Nythän se selvisi keitä nämä käsittämättömän m*lkut ihmiset oikein ovat, eivät vaan arvosta push over -ihmisoletettuja xD

Vierailija
16/42 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nythän se selvisi keitä nämä käsittämättömän m*lkut ihmiset oikein ovat, eivät vaan arvosta push over -ihmisoletettuja xD

No toi on totta valitettavasti, mutta ei se sitä tarkoita, ettäkö se ei olisi väärin ja vieläpä taloudellisesti todella typerää. T. Eri

Vierailija
17/42 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Vaatemyyjä

Kuka menee shoppailemaan huonekaluja 20min ennen sulkemista??

Ohis. Shoppailu on naisten termi renkaiden potkimiselle.

Ostamaan meneminen on sitä, että on jo tehnyt hyvin pitkälle päätöksen ostaa jokin tietty tuote, eikä vain kierrellä aikaa käyttäen etsimässä jotain kenties ostamisen arvoista. Ap, oli ostamssa tuotetta -- ei shoppailemassa.

Vierailija
18/42 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myyjä ammatiltani, jään todellakin ylitöihin mielelläni sulkemisajan jälkeen jos minulle maksetaan siitä palkkaa. Jos palkkaa ei makseta hanskat tippuu tiskiin juuri silloin kun työaika loppuu.

Vierailija
19/42 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle kävi kerran vähän sama vaatekaupassa. Menin töiden jälkeen suoraan 25 minuuttia ennen sulkemisaikaa etsimään juhlamekkoa. Myyjä oli puhelimessa ja sen verran keskeytti, että sanoi suljemme puolelta, kello oli 17.05. Sitten hän jatkoi puheluaan ja mä typerys jäin odottamaan että keskeyttäisi. Selvästi puhui yksityisasiaa, juttu ei liittynyt liikkeeseen mitenkään. Kaipa se oli tärkeä, vaikka itselleni kuulosteli rupattelulta. Se kesti yli 10 minuuttia ja sitten myyjä tuli nyrpeänä sanomaan että niin meillä on nyt tässä alle viisitoista minuuttia aikaa.  No hän vaivautui palvelemaan ja toi jotain näytille, maku oli kyllä myyjällä huono, sillä ei ne mekot sopineet yhtään. Vaikutti siltä, että hän etsi minulle edullisia, köyhältä vissiin näytin. No katsoin kelloa 17.25 ja sanoin että sun pitää varmaan ruveta sulkemaan, käyn joku toinen kerta uudestaan ja lähdin pois. En ole ko. liikkeessä käynyt ikinä sen jälkeen ja juhlamekon sain muualta. 

Huono palvelu saattoi johtua siitä, että olin ns. tuulipuvussa kun kuljin pyörällä ja näytin kai liian köyhältä. Ko. myyjä oli yrittäjä-omistaja itse, se selvisi vasta jälkeenpäin. 

Jos liikkeeseen ei saa mennä 20 minuuttia ennen sulkemisaikaa, miksei voi ottaa käytäntöä, että asiakkaita ei oteta sisään? Työnantajatkin voisivat tässä joustaa, eli työaika voisi olla puoli tuntia yli sulkemisajan ja se pitäisi kirjoittaa myös työsopimukseen. Niinhän monissa ravintoloissakin on, että keittiö suljetaan tunti ennen sulkemisaikaa. 

Siis aivan kuin oma kokemukseni. Minäkään en ollut pukeutunut tehdäkseni vaikutusta keneenkään, olinhan päivällä ollut leikkipuistossa märässä säässä lasten kanssa joten business-tyyli olisi ollut aika epäkäytännöllinen.  En vaan ymmärrä, että miksi asiakkaan ulkonäön pitäisi vaikuttaa kohteluun.

Ja tosiaankin, kun ei itse harrasta shoppailua siinä mielessä että kuljeksisi kaupoissa hypistelemässä asioita aikaa viettääkseen. Se kaupan aukiolon viimeinen puoli tuntia voi olla ainoa aikaikkuna jolloin on ikinä mahdollista päästä käymään siellä, jos omista töistä ei pääse aikaisemmin. Jos silloin ei enää sovi tulla sisään, niin aukioloajat pitäisi ilmoittaa eri tavalla. Vaikka että tervetuloa sisään liikkeeseemme 17.30 saakka.

Minulla on paljon pitkiä asiakassuhteita pieniin liikkeisiin. Etsin yleensä kaikkiin tarpeisiin yhden kivijalkaliikkeen, jossa laatu vastaa tarpeitani, ja sitten ostan kaikki sen alan asiat aina siitä kaupasta. Pienissä liikkeissä myyjät/omistajat tulevat vuosien ja kymmenien vuosien aikana tutuiksi. Monesti myyjä sanoo jo ovesta tullessani, että heille on tullut uusi tyyliini sopiva malli jota voisin kokeilla. On mukava asioida molemminpuolisessa kunnioituksessa ja tietää, että molemmin puolin halutaan toisen parasta. Tähän kuuluu juuri se, että en koskaan jää liikkeeseen maleksimaan sulkemisajan jälkeen vaan pidän huolen, että olen itse hätäisestä aikataulustani vastuussa. Olen juuri niin yliherkkä, että minusta on mukavampi käyttää sellaisia vaatteita ja elää sellaisten esineiden kanssa, joihin liittyy vain mukavia muistoja.

Koko koronasulkujen ajan olin usein ajatuksessani tuttujen pienten kivijalkaliikkeiden pitäjien luona ja toivoin, että jokainen heistä selviäisi tämän ajan yli. Joistain paikoista tilasin ihan vain tukemisen takia, vaikka tarve oli vasta myöhemmin. Nyt tunnen itseni vähän aisankannattajaksi, kun olin oikein tämänkin liikkeen puolesta huolissani, että toivottavasti pärjäävät hankalan ajan yli. Näköjään kumminkin pärjäsivät niin hyvin, että minun asiakkuuttani ei tarvittukaan.

Liike sijaitsee vielä sellaisessa paikassa, joka on minulle muutenkin tärkeä. Usein kun haluan irrottaa ajatukseni työstressistä, kuvittelen käveleväni kesäillan auringossa siellä. Nyt harmittaa sekin, että keskellä tätä mielikuvaa on nyt tuo liike, josta lensin ulos kuin leppäkeihäs.

En ehkä edes kutsuisi itseäni alistujaluonteeksi. Teen melko kovaa luonnetta vaativaa työtä ja joudun päivittäin kertomaan ihmisille suoraan sellaista, mitä kuulija ei haluaisi kuulla. Taistelen tarvittaessa ja otan tilaa, jos sitä ei anneta tilanteessa jossa se rooliini kuuluisi. Ehkä juuri vastapainoksi tuolle haen elämääni näitä pehmeitä ja ristiriidattomia kokemuksia.

Olen varma, että myyjä olisi sittenkin alkanut näyttää minulle takahuonetta, jos olisin julistanut että olen ostamassa tämän noin 500 euroa maksavan tuotteen ja ajanut tänne 150 kilometriä vain sitä varten. Sitä en kuitenkaan halua tehdä, se olisi tuntunut hyväksynnän ostamiselta. En olisi halunnut, että huonekalu muistuttaa minua tulevaisuudessa siitä, miten kaivoin pankkikortin esiin todistaakseni olevani oikea asiakas enkä turha haahuilija, jolle ihan ensimmäiseksi pitää tehdä selväksi että ovi menee kohta kiinni.

Minulle jäi tunne, että olin vaivaksi. Ap

Vierailija
20/42 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen myyjä ammatiltani, jään todellakin ylitöihin mielelläni sulkemisajan jälkeen jos minulle maksetaan siitä palkkaa. Jos palkkaa ei makseta hanskat tippuu tiskiin juuri silloin kun työaika loppuu.

Palkkasi maksetaan sillä myynnillä. Jos paljonkin kauppoja jää syntymättä, ei sinulle ole varaa maksaa palkkaa. Joskus se kannattavuus voi olla ihan pienestä kiinni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kahdeksan