Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Veden juominen (2-3l/vrk) - jatkuva vessassa ravaaminen

Vierailija
02.01.2015 |

Suositsten mukaan vettä tulisi juoda tuo 2-3 l päivässä. Miten teillä onnistuu tuo normaalina työpäivänä tai kun olette liikkeellä jossain? Eihän sitä voi aina vessan lähettyvillä olla. Töissä ei voi koko ajan rampata vessassa saati sitten kun on jossain asioilla tai kaupungilla.

Vai tottuuko elimistö tähän jossain vaiheessa?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli sama ku kokeilin. Koko päivän sai ravata vessassa ja seuraavan yön. Ei tule kokeiltua ihan heti uusiksi.

Vierailija
2/33 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä juon varmaan tuon verran ja todellakin ravaan jatkuvasti vessassa. Juon siksi, koska janottaa. Ärsyttävää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 15:37"]Mä juon varmaan tuon verran ja todellakin ravaan jatkuvasti vessassa. Juon siksi, koska janottaa. Ärsyttävää.
[/quote]

Voiskohan sulla olla diabetes? Kannattais käydä paastasokerit vilkasees. Soita omalle sairaanhoitajalles ja pyydä labraan lähete.

Vierailija
4/33 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei totu kroppa. Hirvee vaiva muistaa juoda niin paljon ja juosta vessassa. Mutta kasvojen iho pysyy hitusen paremmassa kunnossa, jos nyt ei akneani poistakaan.

Vierailija
5/33 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloititko ap sen fb-kampanjan? Mä aloitin eilen ja koko ajan tosiaan saa juosta vessassa, kävin illalla lenkillä ja ei siitäkään meinannut tulla mitään, kun puolessa välissä alkoi niin kovin pissattaa.

Vierailija
6/33 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pysty työpäivinä. Ei kehtaa olla vessassa koko ajan, usein vielä olen yksin töissä ja ovet on auki. 

Vierailija
7/33 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 15:50"]

Aloititko ap sen fb-kampanjan? Mä aloitin eilen ja koko ajan tosiaan saa juosta vessassa, kävin illalla lenkillä ja ei siitäkään meinannut tulla mitään, kun puolessa välissä alkoi niin kovin pissattaa.

[/quote]

En, huomasin kyllä tuon(kin) kampanjan fb:ssa. Joo - uskon, olin kampaajalla enkä tajunnut että ei ehkä olisi kannattanut sinä päivän "juoda".

Vierailija
8/33 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse oon "aina" juonu paljon vettä. Lasi siis aina kotona ollessa pöydän reunalla ja ohi mennessä otan huikan. Ravaan jatkuvasti vessassa jos mieheen vertaa, joka ei ikinä juo pelkkää vettä. Ja tietoisesti rajotan juomista jos oon johonkin asioille lähössä. Ja töissä ei ehdi/unohtaa juoda niin paljon ja sit on jano.

Vierailija
9/33 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen vuosikausia juonut vettä litrakaupalla. (N. 15 vuotta jo). Vettä menee 3-4 litraa päivässä. En mä ainakaan joudu vessassa ramppaamaan, olen kai sitten niin tottunut jo. Toisaalta en tiä mikä on teidän mielestä normaalia. Itse käyn ehkä tunnin kahden välein, enkä koe sitä häiritsevänä tai rajoittavana. Kannattaa juoda vähän kerrallaan pitkin päivää, niin ei tule kovaa vessahätää.

Vierailija
10/33 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen juonut tuon 2-3 litraa päivässä nyt noin neljän vuoden ajan. Käyn vessassa päivittäin noin 6 kertaa, joskus harvoin öisin kerran. Tuntuuhan se paljolta verrattuna mieheen joka käy vessassa 2-3 kertaa päivän aikana mutta toisaalta se myös juo vähemmän. Ja ei tämä ole ainakaan mun reissulle tms lähtöä koskaan haitannut, kyllä sitä voi juoda vähemmän aamulla ja illalla sitten enemmän kun määränpäähän on päästy. :D

Vierailija
11/33 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Justiin uusimmassa tutkimuksessa todettiin, että veden kittaaminen ilman janoa on turhaa hommaa.
Naisten addikti

Vierailija
12/33 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi juoda noin paljon? Ärsyttää kun ei muka pärjätä tuntiakaan ilman vesipulloa, ei ihmiset ole aina kantaneet pulloja mukanaan, ja ovat tehneet raskaampaa työtä kuin nykyään. Samaan aikaan syödään teollista paskaruokaa, ja sitten joku vesi on muka se terveyden ykkösjuttu. 

Vierailija
13/33 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä juoksen vessassa varmaan kerta tuntiin muutenkin, joten ei edes huomais muutosta. Rupesin nyt vettä juomaan, ihan vaan embolioiden, rakon yms. tähen. Saas nähdä, vaikka sais vähemmän juosta vessassa. Kun tuo ärtyvä rakko puhdistuu paremmin, niin ei ole koko ajan pissahätä.

Vierailija
14/33 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 16:03"]Olen juonut tuon 2-3 litraa päivässä nyt noin neljän vuoden ajan. Käyn vessassa päivittäin noin 6 kertaa, joskus harvoin öisin kerran. Tuntuuhan se paljolta verrattuna mieheen joka käy vessassa 2-3 kertaa päivän aikana mutta toisaalta se myös juo vähemmän. Ja ei tämä ole ainakaan mun reissulle tms lähtöä koskaan haitannut, kyllä sitä voi juoda vähemmän aamulla ja illalla sitten enemmän kun määränpäähän on päästy. :D
[/quote]
Niin ja yöllä juosta vessassa. :-X

Vierailija
15/33 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen sitä mieltä että ihmistä EI ole oikeasti tarkoitettu juomaan vettä noin paljon. Ihmisellä on janontunne joka kertoo milloin pitäisi juoda. Tosin se on voinut madaltua ajansaatossa, mutta ei se ylimääräisen vedenkään kiskonminen terveelistä voi olla.

Vierailija
16/33 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa puhdistaa elimistöään tai laihduttaa, tuo veden juonti on todella tärkeää. Mulle tulee virtsatulehduksen tapaisia oireita ja väsymystä, turvotusta jos juon liian vähän. Kun jaksan juoda tuon 2-3litraa päivässä, voin paljon paremmin.

Vierailija
17/33 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennätys taitaa olla jotain 6 litraa ilman yhtään vessassakäyntiä. Tosin oli helteisellä heinäpellolla.

Vierailija
18/33 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siihen kyllä totu. Ravaan koko ajan vessassa ja yölläkin vähintään kolme kertaa. Jotenkin ei vaan enää osaa lopettaa veden juomista kun siihen on tottunut. Koko ajan pitää olla hörppimässä.

Vierailija
19/33 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravaan koko ajan vessassa. Aina kotoa lähtiessä, töissäkin aina vaan kun pääsee ja täytyy mennä. Ulkona ollessa jos käyn kahvilassa tai syömässä niin aina täytyy käydä vessassa. Juon paljon koska on jano ja koska kuuluu juoda paljon. Sit täytyy vaan juosta vessassa. Onhan se rasittavaa.

Vierailija
20/33 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ap ymmärtänyt tuon suosituksen väärin. Ihminen siis tarvitsee suunnilleen tuon verran vettä päivässä, mutta sitä ei tarvitse nauttia vetenä, vaan ihminen saa nestettä automaattisesti myös syömästään ruoasta.

http://www.hyvaterveys.fi/artikkeli/mika_vikana/ala_tankkaa_vetta_koko_ajan

http://www.valio.fi/ravitsemus/artikkelit/paivittainen-vedentarve-ja-parhaat-janojuomat/

Ei siis ole mitään syytä, miksi vettä pitäisi latkia pitkin päivää. Tietysti, jos esimerkiksi juot kahvia, se poistaa nestettä ja silloin veden tarve nousee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kuusi