Brittien nimisuosikit lapsille, mitä mieltä näistä?
Aika mielenkiintoiset lasten nimet pinnalla Briteissä.
Tytöillä; Imogen, Cora, Harper, Eleanor, Adeline, Ruby, Penelope ja Claire.
Pojilla; Atticus, Finn, Silas, Declan, Knox, Jasper, Bodhi, Soren ja Asher.
Mitä mieltä näistä? Onko trendi muuttumassa tuollaiseksi vanhahtavaksi tai "satuhahmomaiseksi" täällä pohjoisessakin päin?
Kommentit (62)
Bodhi ja Atticus nyt ehkä vähän pisti silmään, mutta muutenhan nuo on aika normaaleja brittinimiä.
Cora on kiva nimi, tosin täällä se muuntuisi joko vanhemman väen, näsäviisaiden ja kiusaajien keskuudessa Soraksi.
Mielenkiintoisia nuo poikien nimet. Siis Atticus hittinimenä? En ole kuullut kuin Downton Abbeyssä.
Imogen, Knox ja Jasper on ihania. Tosin noista vain Jasper toimisi suomessa, minun mielestä.
*oho, kirjoitusvirhe, piti kirjoittaa joko-tai, ei joko-ja. -4-
Tytöillä; Imogen, Cora, Harper, Eleanor, Adeline, Ruby, Penelope ja Claire.
Pojilla; Atticus, Finn, Silas, Declan, Knox, Jasper, Bodhi, Soren ja Asher.
Tykkään tummennetuista. Asher ois muuten kiva mutta kun on liian romani nimi.(Asser)
Harper varmaan tullut muotiin koska on Beckhamin tyttären nimi.
Suomessa nuo voisi toimia Eleanoora, Jesperi ja Sööreni muodoissa :)
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 15:08"]
Tykkään tummennetuista. Asher ois muuten kiva mutta kun on liian romani nimi.(Asser)
[/quote]
Mä olen aina kuvitellut että jossain tosi pohjoisessa on poika jonka nimi on Aslak ja hänellä on poro nimeltä Asser :D
Ovatko nuo siis todella Britannian suosituimmat (top ten) nimet tällä hetkellä? Onko sinulla lähdettä?
Bodhi on Megan Foxin pojan nimi. Niin tylsää matkia julkimoita.
Eivät nuo ap:n mainitsemat nimet mitään suosikkeja ole. Britannian suosituimmat poikalapsille annetut nimet v. 2013 olivat:
1. Oliver, 2. Jack, 3. Charlie, 4. Harry, 5. Oscar, 6. Thomas, 7. Jacob, 8. Ethan, 9. Noah, 10. James.
Ja tyttöjen nimet:
1. Olivia, 2. Emily, 3. Sophia, 4. Lily, 5. Isabella, 6. Isabelle, 7. Amelia, 8. Isla, 9. Sophie, 10. Ava.
http://www.babycentre.co.uk/popular-baby-names
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 15:33"]
Eivät nuo ap:n mainitsemat nimet mitään suosikkeja ole. Britannian suosituimmat poikalapsille annetut nimet v. 2013 olivat:
[/quote]
APn luettelemat nimet on 2014 suosituimmat nousunimet.
Imogenistä tulee mieleen Imu-Geeni :D
En tykkää :( t. Briteissä asuva ja esikoistaan odottava :D
Ihania nimiä mun mielestä.
Eleonoora tarkoittaa muuten kai jumalan valoa (?), kaunis nimi.
Joskus kuulin, että finn on nimenä hyvä amerikkalaisten mielestä, koska se viittaa suomalaisiin, joilla oli silloin siirtolaisaikoina hyvä maine, rehellinen ja työteliäs.
Naapurin poika on Siilas ihan täällä Suomessa.
Sitä on downton abbeytä brittimammat katselleet. :)
Olisiko tuolla sama kuin meilläkin, eli 1900-l alkuvuosikymmenien suosituimmat nimet ovat siellä nyt muodissa?
Silas on ihana!