Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mulla on skitsotyyppinen häiriö

Vierailija
26.10.2021 |

Se aiheuttaa aikamoista kärsimystä, koska kaikki aina käsittävät mut väärin ja luulevat että olen jotenkin kylmä ja pelottava ihminen. Vaikka olen persoonaltani välitön, kiltti, iloinen ja lämmin ja otan kaikki ihmiset aina huomioon. Silti mua vieroksutaan. Kaupan kassatkin ahdistuu jo mun piipahtamisesta maksamassa ostokseni, vaikka tervehdin ja kiitän. :( Voitteko lukea näistä linkeistä tietoa tästä häiriöstä, kun haluaisin levittää tietoisuutta, että kaikki oudon oloiset ja/tai näköiset ja pelottavat eivät välttämättä ole sellaisia oikeasti. Mua luullaan varmaan kaupassakin joksikin varkaaksi tai murhaajaksi tyyliin. Ja mua tuijotetaan ja teinit joskus naureskelee. Olen siis nuorehko nainen tosiaan.

https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Skitsotyyppinen_häiriö

https://www.evermind.fi/psykoosipiirteinen-persoonallisuus/

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skitsotyyppinen häiriö ja psykoosipiirteinen persoonallisuus on siis samoja asioita. Ap

Vierailija
2/25 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä! Toivottavasti löydät itsesi näköisen elämän jollei ole jo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä! Toivottavasti löydät itsesi näköisen elämän jollei ole jo.

On mulla ihan menettelevä elämä, mutta kaipaisin enemmän ystäviä mutta kun en osaa oikein tutustua tuon sairauden takia koska se tekee minusta sosiaalisesti niin kömpelön ja ahdistuneen. En ole koskaan ollut parisuhteessakaan kun miehet pelkää mua ja karsastaa, vaikka en ole mitenkään ruma. Ap

Vierailija
4/25 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai siis olen tavallisen näköinen. Siis silleen että ei se ulkonäöstä ole kiinni ettei parisuhdetta ole ollut. Olen vain niin outo ja pelottava miesten mielestä. Uskoisin ainakin. Ap

Vierailija
5/25 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaatko analysoida millä lailla olet pelottava? Onko teille vertaistukea? Vastaava mies?

Vierailija
6/25 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaatko analysoida millä lailla olet pelottava? Onko teille vertaistukea? Vastaava mies?

Olen varmaankin vakavan näkoinen, takakireän ja kylmän oloinen. Jotkut varmaan luulee joksikin psykopaatiksi. Haluaisinkin löytää sellasen miehen jolla on tämä sama tai sitten jonkun joka on muuten vaan outo ulospäin. Ap

Vierailija
7/25 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen varmaankin vakavan näkoinen, takakireän ja kylmän oloinen. Jotkut varmaan luulee joksikin psykopaatiksi. Haluaisinkin löytää sellasen miehen jolla on tämä sama tai sitten jonkun joka on muuten vaan outo ulospäin. Ap

Kaiken järjen mukaan ei pitäisi olla vaikeaa löytää miestä joka on vastaavalla tavalla outo, luulisi että heistä on jopa ylitarjontaa. Laita rehellinen profiili jonnekin ja ole varovainen tarjokkaiden kanssa.

Vierailija
8/25 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaiken järjen mukaan ei pitäisi olla vaikeaa löytää miestä joka on vastaavalla tavalla outo, luulisi että heistä on jopa ylitarjontaa. Laita rehellinen profiili jonnekin ja ole varovainen tarjokkaiden kanssa.

En taida laittaa mitään nettiprofiileja kun useamman kerran jo saanut sellasia roikkujia ja vainoajia perään. No, mutta ei tuo mies-asia ollut tässä se pääpointti vaan se että halusin levittää tietosuutta tästä sairaudesta ja muutenkin outoudesta. Ap

Vierailija
9/25 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnetko muita, joilla tämä diagnoosi, ap?

Tunnen ihmisen, jolla oman kertomansa mukaan tämä. En pidä häntä lainkaan outona tai kylmänä ihmisenä. Tosin hän itse pitää itseään ajoittain tunteettomana.

Teinit naureskelee kaikille, kuuluu ilmeisesti ikään?

Vierailija
10/25 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnetko muita, joilla tämä diagnoosi, ap?

Tunnen ihmisen, jolla oman kertomansa mukaan tämä. En pidä häntä lainkaan outona tai kylmänä ihmisenä. Tosin hän itse pitää itseään ajoittain tunteettomana.

Teinit naureskelee kaikille, kuuluu ilmeisesti ikään?

En tunne muita. On ilmeisesti vähän harvinaisempi häiriö. Mulla ei ole vielä tuota diagnoosia mutta tuo on täysin varma juttu että mulla on tuo, koska esim. tuo evermindin sivun kuvaus vastaa 100% minua ja olen siis mielenterveysongelmainen ja kokenut että olen sillä puolella ”alidiagnosoitu” ja liian terveeksi luultu. Siis kun olen sellanen että tarvin kaikelle itsessäni nimen ja selityksen ja lokeron. En halua olla se ”se nyt vaan on tuollanen outo” -tyyppi vaan tarvin selityksen outoudelleni ja lähes aina kaikelle löytyy joku selitys. Ap

Vierailija
11/25 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
12/25 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin halunnut keskustella tästä vielä, mutta tällasta tämä on kun en osaa keskustella silleen normaalisti. Ap

Vierailija
13/25 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin halunnut keskustella tästä vielä, mutta tällasta tämä on kun en osaa keskustella silleen normaalisti. Ap

Ihan normaalisti sinä keskustelet. Liiankin normaalisti kun et provosoi ja trollaa ihmisiä suuttumaan ja vastaamaan :D. Siitä se on kiinni kun ihmisillä ei ole kosketuspintaa asiaan.

Vierailija
14/25 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan normaalisti sinä keskustelet. Liiankin normaalisti kun et provosoi ja trollaa ihmisiä suuttumaan ja vastaamaan :D. Siitä se on kiinni kun ihmisillä ei ole kosketuspintaa asiaan.

Mulla on tapana olla liian korrekti. Sekin näytti olevan tuon häiriön yksi oire. En osaa olla muutakaan, ainakaan netissä tai vieraiden ihmisten kesken kun en halua suututtaa tai loukata ketään tahallani. Ihan kivastihan minä sain vastauksia tähän kuitenkin. Ap

Vierailija
15/25 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei se nyt siitä johdu. Jotkin avaukset vaan tyssähtävät heti alkuunsa. Tämä häiriö ei nyt taida valitettavasti kiinnostaa ihan kaikkia.

Onnea elämääsi!

Kun olet sinut tämän häiriön kanssa on sinun helpompi myös elää ja olla miettimättä mitä muut ajattelee sinusta. Ja ethän sinä ole ajatustenlukija joten voit tulkita toisten ilmeet ja ajatukset väärin.

Vierailija
16/25 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut teineistä nyt on tuommoisia mulkeroita, ne just naureskelee kaikelle ja kaikille kun porukassa lyövät viisaita päitään yhteen. Huoh.

Ap, suurin osa ihmisistä on ihan solidaarista ja mukavaa porukkaa, se ei vaan näy välttämättä ulospäin toisin kuin huono käytös. Mulla on itellä taustaa ahdistuksen kanssa ja hyvin ymmärrän jos joku on "outo." Olen silloin välittömästi sen toisen ihmisen puolella. Ymmärrän että pelko voi näkyä myös sellaisena ilmeettömyytenä ja "kylmänä" käytöksenä. It's okay. Ymmärrystä ja sympatiaa riittää ihmisillä varmasti paljon enemmän kuin voit kuvitellakaan. Toivon sulle kaikkea hyvää ja että löydät arvoisiasi ihmisiä ympärillesi!

T. N29v.

Vierailija
17/25 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei se nyt siitä johdu. Jotkin avaukset vaan tyssähtävät heti alkuunsa. Tämä häiriö ei nyt taida valitettavasti kiinnostaa ihan kaikkia.

Onnea elämääsi!

Kun olet sinut tämän häiriön kanssa on sinun helpompi myös elää ja olla miettimättä mitä muut ajattelee sinusta. Ja ethän sinä ole ajatustenlukija joten voit tulkita toisten ilmeet ja ajatukset väärin.

No joo ei kaikki aiheet voi kiinnostaa kaikkia. Minun täytyisi päästä terapiaan jotta voisin käsitellä ja hyväksyä tämän, että minulla on psykoosisairaus ja vielä tällainen joka aiheuttaa väärinkäsityksiä ja -tulkintoja ihmisissä. Ja tuosta ajatustenlukemisesta puheenollen joskus tosiaan kuvittelen, että entä jos osaan lukea ajatuksia. 😂 Ap

Vierailija
18/25 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se on neuroottista? Se mitä koet?

Ei sinussa ole mitään vikaa.

Itse noin itseni myös jotenkin omituiseksi, mutta olen tsempannut itseni normaaliksi. Ja ettei kukaan kiinnostunut ym.

Sitten kun aloin enemmän ymmärtää itseäni ja itsetuntemus ja itseluottamus kasvoi, niin itse aloin kiinnostua ja jossain vaiheessa löytyi se sopiva.

Aikaa meni.

Opiskelin, kävin töissä.

Itsellä on ollut lapsuudessa etäinen isä ja isä ollut äitiä kohtaan väkivaltainen.

Ihmisiin luottaminen yleensä on ollut itsellä vaikeaa.

Sinulle ehdottaisin, että hakeudut keskustelemaan johonkin ryhmään tai ihan terapiaan.

Olet just hyvä omana itsenäsi.

Ihan faktana: yli 90 prosentilla ihmisistä on jossain elämänsä vaiheessa mielenterveyden häiriöitä tai ongelmia. ❤️

Vierailija
19/25 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut teineistä nyt on tuommoisia mulkeroita, ne just naureskelee kaikelle ja kaikille kun porukassa lyövät viisaita päitään yhteen. Huoh.

Ap, suurin osa ihmisistä on ihan solidaarista ja mukavaa porukkaa, se ei vaan näy välttämättä ulospäin toisin kuin huono käytös. Mulla on itellä taustaa ahdistuksen kanssa ja hyvin ymmärrän jos joku on "outo." Olen silloin välittömästi sen toisen ihmisen puolella. Ymmärrän että pelko voi näkyä myös sellaisena ilmeettömyytenä ja "kylmänä" käytöksenä. It's okay. Ymmärrystä ja sympatiaa riittää ihmisillä varmasti paljon enemmän kuin voit kuvitellakaan. Toivon sulle kaikkea hyvää ja että löydät arvoisiasi ihmisiä ympärillesi!

T. N29v.

Niinpä. On sitä itekki tullu naureskeltua teininä ihmisille ennen tätä psyykkistä sairastumistani. 😓 Ja kiitos kivasta kommentista ja tsemppauksesta. Ap

Vierailija
20/25 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin sitä, että voi myös hyvin olla, ettei sinulla ole tätä...

Minäkin koen olevani outo ja pelottava muitten mielestä jo senkin vuoksi, mitä luen nettikirjoittelijoitten ajattelevan pitkistä ja rumista naisista :D.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yksi