Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mulla on skitsotyyppinen häiriö

Vierailija
26.10.2021 |

Se aiheuttaa aikamoista kärsimystä, koska kaikki aina käsittävät mut väärin ja luulevat että olen jotenkin kylmä ja pelottava ihminen. Vaikka olen persoonaltani välitön, kiltti, iloinen ja lämmin ja otan kaikki ihmiset aina huomioon. Silti mua vieroksutaan. Kaupan kassatkin ahdistuu jo mun piipahtamisesta maksamassa ostokseni, vaikka tervehdin ja kiitän. :( Voitteko lukea näistä linkeistä tietoa tästä häiriöstä, kun haluaisin levittää tietoisuutta, että kaikki oudon oloiset ja/tai näköiset ja pelottavat eivät välttämättä ole sellaisia oikeasti. Mua luullaan varmaan kaupassakin joksikin varkaaksi tai murhaajaksi tyyliin. Ja mua tuijotetaan ja teinit joskus naureskelee. Olen siis nuorehko nainen tosiaan.

https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Skitsotyyppinen_häiriö

https://www.evermind.fi/psykoosipiirteinen-persoonallisuus/

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näillä kysymyksillä SCID II -kyselyssä yritetään tunnistaa skitsotyyppiset persoonallisuushäiriöiset:

Nähdessänne ihmisten keskustelevan, ajatteletko usein, mahtavatko he puhua teistä?

Onko teistä usein tuntunut, että asiat oli järjestetty erityisesti teitä ajatellen tai teitä varten?

Tunnetteko olonne usein hermostuneeksi tuntemattomien seurassa?

Onko teistä koskaan tuntunut, että saisitte jotakin tapahtumaan vain toivomalla tai ajattelemalla?

Onko teillä ollut kokemuksia yliluonnollisesta, astrologiasta, tulevaisuuden näkemisestä, ufoista, telepatiasta tai ”kuudennesta aistista”?

Erehdyttekö usein pitämään esineitä tai varjoja ihmisinä tai melua ihmisääninä? Onko teillä koskaan ollut sellaista tunnetta, että joku ihminen tai jokin voima on ympärillänne, vaikka ette voikaan nähdä mitään tai ketään?

Katsoessanne ihmistä, tai itseänne peilistä, oletteko koskaan nähnyt kasvojen ikään kuin muuttuvan edessänne?

Kuulostaako nuo yhtään tutulta?

Vierailija
22/25 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näillä kysymyksillä SCID II -kyselyssä yritetään tunnistaa skitsotyyppiset persoonallisuushäiriöiset:

Nähdessänne ihmisten keskustelevan, ajatteletko usein, mahtavatko he puhua teistä?

Onko teistä usein tuntunut, että asiat oli järjestetty erityisesti teitä ajatellen tai teitä varten?

Tunnetteko olonne usein hermostuneeksi tuntemattomien seurassa?

Onko teistä koskaan tuntunut, että saisitte jotakin tapahtumaan vain toivomalla tai ajattelemalla?

Onko teillä ollut kokemuksia yliluonnollisesta, astrologiasta, tulevaisuuden näkemisestä, ufoista, telepatiasta tai ”kuudennesta aistista”?

Erehdyttekö usein pitämään esineitä tai varjoja ihmisinä tai melua ihmisääninä? Onko teillä koskaan ollut sellaista tunnetta, että joku ihminen tai jokin voima on ympärillänne, vaikka ette voikaan nähdä mitään tai ketään?

Katsoessanne ihmistä, tai itseänne peilistä, oletteko koskaan nähnyt kasvojen ikään kuin muuttuvan edessänne?

Kuulostaako nuo yhtään tutulta?

1. Kyllä ajattelen että puhuvat pahaa minusta

2. Kyllä

3. Kyllä aina

4. Kyllä ja näen tuollasia unia jatkuvasti

5. Kyllä, uskoin kuudenteen aistiin yhdessä vaiheessa

6. Kyllä aika usein

7. Kyllä

8. Kyllä kasvoni muuttuivat kerrankin ikäänkuin vanhan mummon kasvoiksi

Multa on osastolla kysyttykin nuo mutta valehtelin ja vähättelin vastauksia kun jostain syystä tuo diagnoosi oli silloin mielestäni niin ahdistava. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä se on neuroottista? Se mitä koet?

Ei sinussa ole mitään vikaa.

Itse noin itseni myös jotenkin omituiseksi, mutta olen tsempannut itseni normaaliksi. Ja ettei kukaan kiinnostunut ym.

Sitten kun aloin enemmän ymmärtää itseäni ja itsetuntemus ja itseluottamus kasvoi, niin itse aloin kiinnostua ja jossain vaiheessa löytyi se sopiva.

Aikaa meni.

Opiskelin, kävin töissä.

Itsellä on ollut lapsuudessa etäinen isä ja isä ollut äitiä kohtaan väkivaltainen.

Ihmisiin luottaminen yleensä on ollut itsellä vaikeaa.

Sinulle ehdottaisin, että hakeudut keskustelemaan johonkin ryhmään tai ihan terapiaan.

Olet just hyvä omana itsenäsi.

Ihan faktana: yli 90 prosentilla ihmisistä on jossain elämänsä vaiheessa mielenterveyden häiriöitä tai ongelmia. ❤️

On minulla tuo häiriö, vaikka neuroottinenkin kyllä olen. Kiitos kommentistasi ja tsemppiä sullekin. ❤️ Ap

Vierailija
24/25 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin sitä, että voi myös hyvin olla, ettei sinulla ole tätä...

Minäkin koen olevani outo ja pelottava muitten mielestä jo senkin vuoksi, mitä luen nettikirjoittelijoitten ajattelevan pitkistä ja rumista naisista :D.

Kyllä minulla on tuo. :/ Ap

Vierailija
25/25 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas itsediagnisoitu mahdollisimman "coolilta kuulostava" personaallisuushäiriö vaikka jo aloitus kertoo ettei kyseessä voi olla skitsotyyppinen häiriö.

"Vaikka olen persoonaltani välitön, kiltti, iloinen ja lämmin ja otan kaikki ihmiset aina huomioon."

Tuo jo todistaa ettet ole epäluuloinen melkein paranoidi vaikka se onkin skitsotyyppisen tunnusmerkki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yhdeksän