Ajatusleikki, saisit miljoonan
Mutta ehtona olisi, että tuhlaat sen kuukaudessa, eikä saisi jäädä mitään jäljelle, eikä saisi tuottaa mitään, mitä tekisit? Asuntoa tai osakkeita ei siis hyväksytä. Tuli mieleen, kun meillä on sellainen peli, missä pitää tuhlata miljoona saadakseen ison perinnön.
Kommentit (10)
Ekana päivänä kylväisin rahaa hyväntekeväisyyteen ja kavereille (pitäisi jotenkin järkätä että lahjavero tulisi hoidettua saman tien), sitten lähtisin viimeisen sadan tonnin kanssa kiertämään Britanniaa ja ehkä vähän muutakin Eurooppaa.
Nyt on niin teoreettinen skenaario etten osaa sanoa. Mielikuvitukseni ei vaan riitä.
Huoriin. Tuolla summalla saa luxus-huoran.
Palkkaisin sisustussuunnittelijan + koko asunto sisältä uusiksi, uima-allas pihaan, kylpylätason saunaosasto. Perhe ja kaverit New Yorkiin shoppailemaan, uusi auto ja mulle aito italialainen vespa (aina haaveillut), vanhempien kotitila kuntoon, tulevaa synnytystä varten varaisin yksityissairaalaasta paikan, miehelle uusi vene ja kalastusvehkeet vimpan päälle, mönkijänkin mies kuulemma haluaisi... Oiskohan reilut puoli miltsiä tähän mennessä kulunut? Huhhuh, kova homma ois kyllä tuhlata!
Meillä on sama peli. On kyllä vanha mutta hauska peli. Kaikista hauskin osio on laukkarata. Siinä pelissäkin jää kyllä osakkeita vaikka menettäisi kaiken (=voittaisi) Minä maksain lainat pois ja rakennuttaisin talon järven rannalle. Ostaisin myös uudet autot. Kävisin ulkomailla koko perheen kesken ja voisin lahjoittaa luonnon suojeluun sekä kehitysmaiden naisten koulutukseen rahaa.
Asunto -ja muut velat pois. Kotiin totaalinen remontti. Pari uutta autoa, venettä ja asuntoauto. Antaisin perheenjäsenille. Hyväntekeväisyyteen. Voisi myös ostaa esim. arvokkaita tauluja ja muuta taidetta.
Olet ilmeisesti katsonut vanhan elokuvan se missä piti laittaa 40miljoonaa menemään, että saisi perinnön:) Siitä löytyy mun vastaus.
Mutta arvotaiteenkin voi laskea sijoitukseksi?
Ostaisin miljoonaasunnon jonka voi tietty myydä myöhemmin eli rahat pysyisivät talella loppuelämäksi.
Asuntovelka pois -150t, kodin täysi remontti -50t, uusi auto -50t, pari ulkomaanmatkaa koko lähisuvulle -50t, vaatekaapit uusiksi -20t... Kyllähän noita näyttäisi löytyvän. Loppupuoli voisi sitten mennä tuhlatessa :)