Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä tekee minusta naismaisen?

Vierailija
02.01.2015 |

Tulin nyt tänne kysymään asiasta, kun olen sitä aina miettinyt. Olen reilusti yli parikymppinen perheellinen mies, hetero aika lailla tietääkseni. Jo ollessani teini-ikäinen humalainen naispuolinen kaverini sanoi tyyliin "sori vaan, muttet sä kovin miehekäs ole". En tiennyt, miksi hän koki asian niin. Samoin epäsuoria vihjailuja on tullut aina sukupolisuudestani ja seksuaalisesta suuntautumisestani. Tännekin joskus kirjoitin ja useampi piti minua miehenä esiintyvänä naisena. Mikä voisi olla syynä? Tai millaiset asiat laittavat yleensäkin ihmiset miettimään toisen miehekkyyttä tai naisellisuutta, kun kyseessä on mies? Myös seksuaalinen suuntautuminen mietityttää, mikä vaikuttaa toisten käsityksiin jonkun suuntautumisesta?

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti vaikka Justin Bieberiä hetki.

Vierailija
2/46 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

*Siis mikä tekee miehestä naismaisen ja mikä miehekään naisten silmissä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaankin olet hygieeninen, kohtelias ja sosiaalisesti korrekti. Naisten ominaisuuksia junttilandiassa jossa moni nainenkin heiluu kalja kädessä vittua huutaen :)

Vierailija
4/46 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä aiheesta on niin monta erilaista käsitystä kuin on ihmisiäkin joten en voi ottaa kantaa kuin omasta puolestani. Sanoisin, että ehkä miellyttämisen halu on pääsyy siihen miksi joku mies vaikuttaa minusta naismaiselta. Sellainen, että vilkuillaan sivuille ja katsotaan mitä muut tekee ja yritetään olla samanlaisia. Eli siis muoti-ilmiöiden seuraaminen ja niihin mukaan meneminen, statuskilpailu, opettajien ja muiden auktoriteettihenkilöiden mielistely (tai jossain alakulttuureissa vastustaminen), silmänpalvonta, ulkokultaisuus jne.

Miehekkäät miehet tekevät mitä katsovat parhaaksi ja jos joku ei siitä pidä, niin sitten ei pidä. Tätä ei kuitenkaan pidä sekoittaa kusipäisyyteen ja itsekkyyteen.

Vierailija
5/46 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 07:33"]

Varmaankin olet hygieeninen, kohtelias ja sosiaalisesti korrekti. Naisten ominaisuuksia junttilandiassa jossa moni nainenkin heiluu kalja kädessä vittua huutaen :)

[/quote]

Naismaisuus tulee usein äänestä, puhetavasta, eleistä ja tavasta liikkua.

Vierailija
6/46 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aika lailla oman tien kulkija. En ole tietyillä tavoilla mikään äijämäisyyden perikuva siinä mielessä, kuin se usein käsitetään. En muista kenenkään sanoneen juntiksi tms. Totta kyllä sekin, että jokaisella on oma käsityksensä miehekkyydestä ja naisellisuudesta, tai sukupuolisuudesta ja siitä mikä miellyttää yleensäkin. AP

Vierailija
7/46 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 07:10"]Myös seksuaalinen suuntautuminen mietityttää, mikä vaikuttaa toisten käsityksiin jonkun suuntautumisesta?[/quote]

Tähän vaikuttaa eniten sen toisen epävarmuus omasta seksuaalisuudestaan.

Vierailija
8/46 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle sanotaan usein että seurustelen naismaisten miesten kanssa. Tarkoittanee kohteliasta, sivistynyttä käytöstä.

Vierailija
9/46 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 07:57"]

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 07:10"]Myös seksuaalinen suuntautuminen mietityttää, mikä vaikuttaa toisten käsityksiin jonkun suuntautumisesta?[/quote]

Tähän vaikuttaa eniten sen toisen epävarmuus omasta seksuaalisuudestaan.

[/quote]

Sepä tuossa mietityttääkin, kun en ole ollut koskaan kovin epävarma seksuaalisesti lyhyttä vaihetta lukuunottamatta. AP

Vierailija
10/46 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on vähän /ja joskus enemmänkin/ naismainen figuuriltaan. Tykkää kuitenkin miesten kiinnostuksenkohteista (pesis monen teistä miehet mekaniikan, remppaus ja kokkaustaitojen saralla) joten kyse on fyysisistä ominaisuuksista. Tai ei, laiha mies on, tavattaessa todella kireälihainen ja rasvaton kun sinkkuna sitä aikaa oli kuntoilla eli ei fyysinen olemus vaan eleistä!
Meidän miehellä monet liikeradat on vähän naismaisia, siro kädenheilautus jne. Eleistö on varmaan ihmisissä se ainoa asia jota luetaan heti alitajuisestikin: eleet, mikroilmeet ja ruumiinkieli. Ehkä sullakin joitakin eleitä jotka ovat yleisempiä naisilla ja siksi oot saanut naismaisen leiman. Itseäni nuo miehen naismaiseet eleet (joita näkyy olevan väsyneenä enemmän) eivät haittaa. Aluksi se vähän mietitytti mutta kun tajusin seksin ja kiinnostuksien kautta hyvin miehekkääksi, sillä ei ollut mitään väliä. Joten AP mulla on sullekin viesti. "Who cares?"

Vierailija
11/46 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 07:48"]Tästä aiheesta on niin monta erilaista käsitystä kuin on ihmisiäkin joten en voi ottaa kantaa kuin omasta puolestani. Sanoisin, että ehkä miellyttämisen halu on pääsyy siihen miksi joku mies vaikuttaa minusta naismaiselta. Sellainen, että vilkuillaan sivuille ja katsotaan mitä muut tekee ja yritetään olla samanlaisia. Eli siis muoti-ilmiöiden seuraaminen ja niihin mukaan meneminen, statuskilpailu, opettajien ja muiden auktoriteettihenkilöiden mielistely (tai jossain alakulttuureissa vastustaminen), silmänpalvonta, ulkokultaisuus jne.

Miehekkäät miehet tekevät mitä katsovat parhaaksi ja jos joku ei siitä pidä, niin sitten ei pidä. Tätä ei kuitenkaan pidä sekoittaa kusipäisyyteen ja itsekkyyteen.
[/quote]

Mun mies tekee mitä haluaa ja on itsepäinen.

/se naisellisen miehen nainen

Vierailija
12/46 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ei tuo minua haittaakaan. Mietin vain syitä, miksi minut nähdään sillä tavoin. En ole muutenkaan sitä tyyppiä, joka jaksaa todistella miehuuttaan ja heterouttaan kaiken aikaa. Ehkä se onkin se syy siten. AP

Vierailija
13/46 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan pienet eleet ja mikroilmeet voivat tehdä naismaisen vaikutelma. Sellaiset, joita henkilö ei itse edes tajua tekevänsä. Miten sukaise tukkaa tai keinauttaa päätään tai heilauttaa kättään tai nyrpistää nenäänsä. Meillä töissä yksi ilmeisesti hetero mies sukii itsensä niin sliipatuksi, tietää vaatemerkit ja on kiinnostunut pukeutumisestaan, nyppii kulmakarvansa ja kynnet on manikyyrin jäljiltä, että väkisin tulee homo mieleen, vaikka ainakin hän naisystävistä puhuu.

Vierailija
14/46 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun koira on chihu.

Vierailija
15/46 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 08:11"]

Nimenomaan pienet eleet ja mikroilmeet voivat tehdä naismaisen vaikutelma. Sellaiset, joita henkilö ei itse edes tajua tekevänsä. Miten sukaise tukkaa tai keinauttaa päätään tai heilauttaa kättään tai nyrpistää nenäänsä. Meillä töissä yksi ilmeisesti hetero mies sukii itsensä niin sliipatuksi, tietää vaatemerkit ja on kiinnostunut pukeutumisestaan, nyppii kulmakarvansa ja kynnet on manikyyrin jäljiltä, että väkisin tulee homo mieleen, vaikka ainakin hän naisystävistä puhuu.

[/quote]

Totta, huoliteltu ulkoasu tulkitaan ainakin Suomessa(?) usein naismaiseksi. Toisaalta hassua, kun kyseessä ei tunnu olevan sukupuoleen vaan luonteeseen liittyvä piirre.

Vierailija
16/46 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään, ellet ole nainen tai koe itseäsi naiselliseksi.

Vierailija
17/46 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 08:04"]

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 07:48"]Tästä aiheesta on niin monta erilaista käsitystä kuin on ihmisiäkin joten en voi ottaa kantaa kuin omasta puolestani. Sanoisin, että ehkä miellyttämisen halu on pääsyy siihen miksi joku mies vaikuttaa minusta naismaiselta. Sellainen, että vilkuillaan sivuille ja katsotaan mitä muut tekee ja yritetään olla samanlaisia. Eli siis muoti-ilmiöiden seuraaminen ja niihin mukaan meneminen, statuskilpailu, opettajien ja muiden auktoriteettihenkilöiden mielistely (tai jossain alakulttuureissa vastustaminen), silmänpalvonta, ulkokultaisuus jne. Miehekkäät miehet tekevät mitä katsovat parhaaksi ja jos joku ei siitä pidä, niin sitten ei pidä. Tätä ei kuitenkaan pidä sekoittaa kusipäisyyteen ja itsekkyyteen. [/quote] Mun mies tekee mitä haluaa ja on itsepäinen. /se naisellisen miehen nainen

[/quote]

No kun sinä tiedät miehesi paremmin kuin me täällä netissä, niin osaatko sinä sanoa mikä siinä tekee naisellisen vaikutelman?

Vierailija
18/46 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaverista tekee naismaisen siro vartalo, liikkuu kuin tanssija ja on luonteeltaan todella herkkä. Mutta toisaalta asia on katsojan silmässä, sillä hän on myös upean lihaksikas, hänellä on komea ääni, on miesmäisen juro ja kiinnostunut koneista, seuraa jääkiekioa. Se sitten riippuu siitä miten kukakin näkee näitä kumpaakin puolta toisessa.

Vierailija
19/46 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 07:33"]

[/quote]Eli joku Niko Saarinen on äijien äijä? 

Vierailija
20/46 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei ole niin naismaista kuin oman ja toisten ihmisten käytöksen ja tunteiden vatvominen av-palstalla ja mielipiteiden kysely av-mammoilta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan seitsemän