Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua joulu tulee ja lahjat hankkimatta

Vierailija
02.01.2015 |

Kuusikin pitäis hakea ja siivota

Kommentit (78)

Vierailija
21/78 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis huh tätä tekemisen määrää, kiire tässä taas tulee niinkuin joka joulu. Kertokaa hei viisaammat, ehtiikö lohi enää graavaantua aatoksi?

Vierailija
22/78 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 03:17"]

[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 03:14"]

[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 03:12"]

[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 03:08"]

[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 03:02"]

[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 03:01"]

[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 02:58"] [quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 02:52"]

[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 02:22"]

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 04:46"]

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 04:41"]

Arvatkaas ottaako päähän, kun firman pikkujoulukutsut tuli vasta tänään? :(  Kaikki pikkumustat on jo loppu alennusmyynneistä.

[/quote]

Minulla ei olisi ollut varaa edes ale-mekkoon ja kirppiksellä on surkea valikoima. Lisäksi äitini ei suostu hoitamaan lapsia. Jää tänäkin vuonna pikkujoulut väliin. Kyllä harmittaa.

[/quote]

Auttaisiko edes äkäinen naapurimies??

[/quote]

Kävimme siellä koko perheen kanssa puhumassa juuri pikkujouluista ja joulusta, mutta mies oli kyllä niin äkäinen, että ihan turha vierailu. Soitin sitten äidilleni, joka kertoi, että yksi tuttavaperhe saa jouluapuna säkillisen perunoita. Nauroin kyynisesti, kun tiedän, etteivät ne niitä syö kuitenkaan. Meille olisi kyllä kelvannut. Käytännössä siis on joulu piloilla.

[/quote] Jos edes linse-kyydillä kävisit päiväreissulla muualla, jos se vähän piristäisi? Vai oliko sitä varten sopivia vaatteita?[/quote]

Yhdet housut on, mutta ne on takamuksista puhki. Enkä voisi nauttia, jos mies ei olisi mukana. Jonkun on kuitenkin pakko hoitaa lapsia jos vähän kauemmaksi lähdemme. Jäämme siis molemmat kotiin. Emme vaan vietä joulua kun ei nyt ole varaa mihinkään.

[/quote]

Mikä koko? Voin antaa ilmaiseksi vaatteita, kunhan kerrot koon!

[/quote]

Miten muka antaisit ne, jos asut toisella puolella Suomea? Joulukin on jo ihan ovella ja niihin pikkujouluihin ilmoittautuminen on päättynyt. Lapsillekin on sanottu, että tänä vuonna pukki ei tule meille ollenkaan.

[/quote]

Mikä paikkakunta? Laitan pakettia tulemaa Matkahuollon kautta? Anna nyt se koko!

[/quote]

En kai mä nyt julkisella palstalla paikkakuntaa kerro. Kerran just tällä tavalla tunki yksi ihminen meidän perheen elämään ja vieläkin ollaan siitä henkisesti riekaleina.

[/quote]

Laita sähköpostiosoite, niin voin kysyä osoitteen yksityisesti! Mutta kerro nyt se koko!

[/quote]

En varmasti laita sähköpostiosoitettani koko kansan pällisteltäväksi. Kaikenlaiset kiusaajat yrittää vain tunkeutua köyhän elämään. Kyllä me joulun yli jotenkin selviämme. Tammikuussa saamme rahaa. Nyt vain on tällainen vaihe tässä joulun tienoilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/78 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 03:19"]

Siis huh tätä tekemisen määrää, kiire tässä taas tulee niinkuin joka joulu. Kertokaa hei viisaammat, ehtiikö lohi enää graavaantua aatoksi?

[/quote]

No ei. Aamulla menet pikapikaa stockalle ja ostat sieltä. Kukaan ei huomaa ettet ole itse graavannut jos kaikki muu on itse tehtyä.

Vierailija
24/78 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 03:09"]

[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 03:03"]

Voisiko täällä saada viime hetken neuvoja anopin suhteen? En enää ehdi kieltää häntä tulemasta aattona, joten ilmeisesti ei auta kuin omaa asennoitumista muuttaa.

[/quote]

Olisit miettinyt ajoissa, hyvä nainen. Jos näin viime hetkellä muutat suunnitelmia, saat anopin vihat niskaasi ja annat levottoman kuvan itsestäsi.

[/quote]

Se on kyllä totta :(. Anoppi aina muistuttaakin pojalleen, että olisi pitänyt naida naapuritalon Lissu eikä minua. Lissu se osaa laittaa joulupöydänkin niin nätiksi.

Vierailija
25/78 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 03:22"]

[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 03:19"]

[/quote]

No ei. Aamulla menet pikapikaa stockalle ja ostat sieltä. Kukaan ei huomaa ettet ole itse graavannut jos kaikki muu on itse tehtyä.

[/quote]En ole tuo edellinen, mutta en kyllä kehtaisi laittaa jotain kaupan graavilohta joulupöytää. Onneksi mies pyytää meille joulukalat ihan itse. Tämä on ollut traditio ja pidämme siitä kiinni tänäkin jouluna.

Vierailija
26/78 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 03:23"]

[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 03:09"]

[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 03:03"]

Voisiko täällä saada viime hetken neuvoja anopin suhteen? En enää ehdi kieltää häntä tulemasta aattona, joten ilmeisesti ei auta kuin omaa asennoitumista muuttaa.

[/quote]

Olisit miettinyt ajoissa, hyvä nainen. Jos näin viime hetkellä muutat suunnitelmia, saat anopin vihat niskaasi ja annat levottoman kuvan itsestäsi.

[/quote]

Se on kyllä totta :(. Anoppi aina muistuttaakin pojalleen, että olisi pitänyt naida naapuritalon Lissu eikä minua. Lissu se osaa laittaa joulupöydänkin niin nätiksi.

[/quote]Nyt ryhdistäydyt ja teet sen, mitä vielä voit. Miehesi valitsi sinut, vaikka oletkin surkea juuri jouluvalmisteluissa. Sinulla on muita avuja. Ehkä olet hyvä häviäjä lautapeleissä tms?

Käy ostamassa äkkiä joku kallis lahja anopille. Mutta sano sitten, että sait sen pilkkahintaan niin et vaikuta tuhlailevalta hupakolta. Jos heti aamulla käyt, niin ei ole vielä niin pahat ruuhkatkaan.

Vierailija
27/78 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

69: Kiitos vinkistä.

Olikohan kommenttinumerosi tarkkaan harkittu?

Vierailija
28/78 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan tässä harjoiteltu muutamaa joululaulua neliäänisesti ja alkaa kuulostaa aika hyvältä. Vielä pitää treenata joka ilta ennen joulua, mutta onneksi lapset ovat innostuneita ja meidän kuopuksen saksakin on jo ihan autenttisen kuuloista :)

Vierailija
29/78 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on nyt sitten kuusi. Viime jouluna ei ollut, kun asun yksin pienessä yksiössä, mutta siitä seurasi niin noloja tilanteita, että en toista kertaa sellaista häpeää halua osakseni. Ystäväpiirissäni kaikki laittavat aina joulun viimosen päälle ja olin jo vaarassa pudota ulkopuoliseksi oudokiksi. Eiköhän tämä tästä.

Vierailija
30/78 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niimpä! joulukortitki pitäis lähettää,et ehtii perille! 

Vierailija
31/78 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 20:41"]

Niimpä! joulukortitki pitäis lähettää,et ehtii perille! 

[/quote]

Voi kuule, ei ne välttämättä enää ehdi. On ehkä parempi, että jaat ne henkilökohtaisesti. Ainakin tavallisena postina kortit menevät perille kenties vasta välipäivinä tai uudenvuoden jälkeen.

Vierailija
32/78 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 00:15"]

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 00:11"]Meillä leivotaan jo huomenna. Jos mies ei suostu auttamaan, saa olla selibaatissa jouluaattoon asti. [/quote] Se voi olla, että meikäläinen hoitelee miehesi tänä vuonna hani :). terv. salarakas

[/quote]

Ja hah! Missä vaiheessa meinaat muka ehtiä imeltää ja tampata, jos keskityt vain miehen hoitamiseen? Sitäpaitsi haluaisitko tosiaan miehen, joka ei auta leipomusten kanssa? Te kakkoset olette niin miesten perään, että ikä vain kelpaa :(

Vierailija
33/78 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

*Mikä* vaan kelpaa

Vierailija
34/78 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Historian dosentti vastaa:

Joulun perinteisiin on Suomessa kuulunut joulusauna, joten kehotan ap:ta ostamaan nyt palstan metsää jotta voit lähettää miehesi sinne metsätöihin. Ja sitten niistä miehen kaatamista hirsistä pykäätte kesän aikana saunan jossa jouluna saunotte. Kiire tulee jos ette ole vielä aloittaneet.

Ja onko hevosetvielä  osatamatta tapanin ajoa varten?

Vierailija
35/78 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin just tortut uunista ja sanoin perheelle, että niitä ei sitten saa ottaa ennen joulua. Harmittaa, kun etenkin mies on niin malttamaton.

Vierailija
36/78 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei, sulla on kalenteri ihan sekasin? Justhan tässä valmistaudutaan pääsiäiseen. Pääset maalaamaan munia ja tipuja, eiks oo nastaa?

Vierailija
37/78 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ehdi munia maalaamaan, laatikot täytyy laittaa ja hyllypaperit vaihtaa

Vierailija
38/78 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aloin jo tiistaina kirjoittamaan joulukortteja, että ne kerrankin ehtisivät ajoissa. Silti hermostuttaa.

Vierailija
39/78 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aloin juuri puhaltamaan lasista purkkeja mihin säilötään miehen kalastamat joulusilakat

Vierailija
40/78 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 03:36"]

Minä aloin juuri puhaltamaan lasista purkkeja mihin säilötään miehen kalastamat joulusilakat

[/quote]

Etkö malttanut odottaa aamuun? Eri innokas olet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yhdeksän