perheen koira hyökkäsi!
olin menossa tupakalle ulos kun koira kävi kunnolla päälle, niin että tarvitsen tikkejä.. en edes katsonut sitä kun se hyökkäsi päälle omalta paikaltaan monen metrin päästä ! puri käteni auki niin että kulmahammas meni peukalon ja etusormen välisestä lihasta läpi.
Koira on 1,5v palkittu tokokoira :/ Mihin sen saa tähän aikaan yöstä? perheessä 2vko ikäinen vauva joten sen pitäminen ei ole vaihtoehto.
Kommentit (86)
Koira saattoi pelästyä jotain. Onko ääniarkuutta? Nyt kun on raketit paukkuneet ja Helsingissä asutte niin ne paukkeet eivät lopu siihen, paniikissa voi yrittää puolustautua.. Jos on aina ollut luotettava lastakin kohtaan niin veisin kyllä välittömästi eläinlääkärille ja laajat tutkimukset, vaikka suoraan päivystykseen. Ei ole normaalia käytöstä hyökätä tuolla tavalla eikä varmasti "pahuuttaan" ole sitä tehnyt. Voi olla kivulias jostain, päässä kasvain, etc. Eristä lapsesta.
Minun koirani pelkokäyttäytyy lapsia kohtaan aggressiivisesti, sen takia se ei ole niiden kanssa tekemisissä. Ei siis ole vihainen vaan pelkää.
koira otti vauvan hyvin vastaan, sitä on huomioitu jne tämä tuli kuin salama kirkkaalta taivaalta. :/
Jos ei ollut aiempaa aggressiota niin ettei olisi aivokasvain tai muu sairaus? Kokenut tokoilija osaa kyllä lukea koiraa sen verran että muuten osaisi arvata syyn käytökseen. Sinänsä koirahan on kyllä siinä iässä, jolloin "allergian" vuoksi monet uroskoiran omistajat lemmikistään luopuvat. Mutta niillä on yleensä jo ennen yhden vuoden ikää tullut käytöshäiriöitä ja ensimmäinen kunnollinen hampaanjälki omassa kädessä ei ole yllätys.
Lapsiperheessä ei kyllä ole sijaa koiralle, joka on yhden kerran tehnyt tuollaisen täysin arvaamattoman tempun. Ikävä tapaus. Eteenpäin tuollaista koiraa ei hyvällä omallatunnolla voi laittaa.
Surkea tilanne. Meillä tuo päättyi lemmikin lopettamiseen. Se tuntui jälkeenkin päin oikealta ratkaisulta. Yksikin purema on liikaa silloin kun sen seurauksena ei pysty enää luottamaan lemmikkiinsä.
Minulla on kokemusta myös toisenlaisesta puremasta. Koirani oli sairas ja eläinlääkäri tutki sitä. Se puraisi vahingossa, koska tunsi niin suurta kipua. Leikkauksen jälkeen koira toipui. Luottamus säilyi ja koira eli koskaan enää purematta viisi vuotta lisää, kunnes se kuoli vanhuuteen.
Jos minun koirani tekisi noin, niin veisin eläinlääkärille tutkittuvaksi.
Jotkut koirat reagoivat kipuun puremalla muita.
Oma koirani meinasi sen yhden ainoan kerran puraista minua, kun laitoin vahingossa jalkani sen päälle, kun koira nukkui. Onneksi huomasi mitä oli tekemässä, eikä puristanut hampaitaan yhteen.
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 02:15"][quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 02:14"][quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 02:13"][quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 02:10"]Oletko koiran huomaamatta käynyt hakemassa takin päälle? Saattoi koirakin vain säikähtää unesta herätessään? Jos päästi heti irti nii kyse tästä.. en veisi lopetettavaksi jos koiran puolesta vahinko. Anna eteenpäin.
[/quote]
en laittanut takkia ja ei tosiaan päästänyt heti irti, mies joutui repimään koiran irti minusta.
[/quote]
Ei tuollaista koiraa voi enää eteenpäin pistää. Todella ikävää teille ja koiralle :(
[/quote]
joo ei todellakaan voi :/ kamalaa.. siitä oli tulossa niin hyvä harrastuskoira :(
[/quote]
Onneksi koira ei päässyt vauvaan kiinni :( tuo on todella ikävä tilanne. Meillä myös oma koira puri, mutta kohteena oli lapsemme. Ennen niin lapsirakas koira yhtäkkiä nappas kiinni lapsen kasvoista. ELL luona löytyi pitkälle edennyt syöpä ympäri kroppaa