Mitä kiitos maksaa?
Ilmeisesti paljonkin. Olen tehnyt niin paljon yhteisen erityislapsemme eteen.
Olen yksin hoitanut hänelle apua ensin sosiaalihuollosta, sitten perheneuvolassa ja sitten lasten paykiatriselta. Olen ollut läsnä kun hän on saanut raivokohtauksia ja kun hän on jumiutunut tunneiksi vaikeisiin tunteisiin. Olen kädestä pitäen auttanut läksyissä ja ottanut vastaan turhautumisen, joka avusta huolimatta on päässyt valloilleen joskus aggressiivisestikin. Olen soitellut kouluun ja vaatinut tarpeellisia tukitoimia. Tietenkin olen tehnyt kaiken sen saman työn, mitä yh-vanhemmille yleisestikin kuuluu.
Toivoisin joskus kiitosta. Toivoisin, että sinä lapsen isänä sanoisit joskus: ”kiitos, että olet taistellut ja tehnyt töitä yhteisen lapsemme vuoksi.” Kiitosta ei ole kuitenkaan kuulunut; välinpitämättömyyttä ja kommunikointiongelmia kylläkin.
Alan olla loppu. En enää jaksa kauaa.
Kommentit (15)
Vierailija kirjoitti:
Vali vali
Erityislapsi.
”Isä” joutuu ottamaan kohta kopin. Tuskinpa vaan ottaa.
Mun mies lähes kiitti mua kun rakensin meille talon. Sanoi jotensakin näin: "Ei tämä talo ehkä olisi tässä ilman sinua."
No ei, kun minä neuvottelin tonttikaupat, hain luvat, teetin suunnitelmat ja vietin raksalla kaikki päivät alusta loppuun. Hän oli koko homman aikana kaksi päivää töistään pois, anturanvalussa ja sisäänmuuttopäivän. Minäpä ne anturat raudoitinkin.
Jos tämä kuulostaa tutulta niin olen tämän ennenkin täällä kertonut.
Sitten näitä ”isiä” pitää kaikissa viranomaistapaamisissa kohdella kuin kukkaa kämmenellä, koska ”isien oikeudet”
Toinen sana, joka ei miehen huulilta irtoa, on anteeksi.
Taitaa olla mieheskin nepsy aikuinen. Ei se omena kauas puusta putoa.
Ja naisia sanotaan epävakaiksi, koska hermostuvat siitä, että joutuvat hoitamaan kaiken yksin
Vierailija kirjoitti:
Sitten näitä ”isiä” pitää kaikissa viranomaistapaamisissa kohdella kuin kukkaa kämmenellä, koska ”isien oikeudet”
Vähissä ovat isien ja äitien oikeudet, kun kuitenkin on lapsen oikeuksista kyse.
Ap, mitä jos otat yhteyttä sosiaalitoimeen ja sanot, että olet ihan uupunut. Ja jos miehestä ei ole sinulle mitään iloa, ota ero. Olet aika syvissä vesissä nyt, joten koeta ensin saada apua ja tee isoja päätöksiä vasta kun olet levännyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähissä ovat isien ja äitien oikeudet, kun kuitenkin on lapsen oikeuksista kyse.
Ap, mitä jos otat yhteyttä sosiaalitoimeen ja sanot, että olet ihan uupunut. Ja jos miehestä ei ole sinulle mitään iloa, ota ero. Olet aika syvissä vesissä nyt, joten koeta ensin saada apua ja tee isoja päätöksiä vasta kun olet levännyt.
Ap on yh, joten tuskinpa ovat enää yhdessä
Vierailija kirjoitti:
Toinen sana, joka ei miehen huulilta irtoa, on anteeksi.
no, tota sanaa käytetään liian paljon ja sillä mukamas kuitataan kaikki
joten en käytä,,,,, joskin semmonen päivä joskus voi koittaa
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän isä saa joskus opetuksen
Tuskinpa saa. Ei tule koskaan myöntämään, että hänessä voisi olla jotain vialla.
Vierailija kirjoitti:
Mun mies lähes kiitti mua kun rakensin meille talon. Sanoi jotensakin näin: "Ei tämä talo ehkä olisi tässä ilman sinua."
No ei, kun minä neuvottelin tonttikaupat, hain luvat, teetin suunnitelmat ja vietin raksalla kaikki päivät alusta loppuun. Hän oli koko homman aikana kaksi päivää töistään pois, anturanvalussa ja sisäänmuuttopäivän. Minäpä ne anturat raudoitinkin.
Jos tämä kuulostaa tutulta niin olen tämän ennenkin täällä kertonut.
Niinno, jonkunhan sitä piti töitä tehdä, että on millä maksaa se talo ja tontti.
Vali vali